- -
Universitat Politècnica de València

Campus d'Alcoi

 
Inici UPV Alcoi :: El Campus :: Area de Sistemes d'Informació i Comunicacions

FAQ's (preguntes freqüents)

La proliferació de nous serveis ocasiona dubtes en el seu funcionament. I si ets un alumne de nou ingrés, tot és nou i sens dubte necessites on cercar la solució als teus problemes. En aquest llistat de FAQ's les trobaras.


Ací trobaras resposta a les preguntes més comunes rebudes per l'ASIC del Campus d'Alcoi de la Universitat Politecnica de Valencia.


Si la seua pregunta no es troba en aquesta pagina, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic asicepsa@upvnet.upv.es.


Pot reduir els resultats realitzant recerca per paraula o paraules clau.



1 - Aplicacions diverses

P: A qui he d’acudir si tinc algun problema amb POLIFORMAT?

En la mateixa aplicació POLIFORMAT hi ha un apartat en el qual hi ha la informació de contacte en cas de problemes. L’ASIC del campus no pot administrar aquesta aplicació.


2 - Aules d'Informàtica

P: Es poden instal·lar aplicacions en els equips de les aules d’informàtica?

No. Està totalment prohibit instal·lar programari aliè al que ja hi ha instal·at en els equips excepte aquelles aplicacions necessàries per a dur a terme les pràctiques i que són accessibles des de la unitat U: o des d’on el professor indique.


P: Què puc fer si necessite usar un equip de les aules d’accés lliure però estan tots ocupats?

Si la persona que està utilitzant l’equip ho fa per a dur a terme treballs o pràctiques, l’única cosa que podeu fer és deixar constància que no hi ha lloc per si fóra possible augmentar el nombre d’equips si la demanda així ho indica.

No obstant això, si l’està utilitzant per a jugar o dur a terme activitats que no tenen a veure amb la docència, podeu demanar-li per favor que s’alce o bé acudir a Delegació d’Alumnes per a comunicar la incidència a Seguretat perquè facen alçar l’usuari i poder ocupar el seu lloc de treball.


3 - Seguretat

P: Quina diferència hi ha entre el PIN i la contrasenya? Qui administra cadascuna?

El PIN és el número de quatre xifres que us faciliten durant la matrícula. Hi podeu accedir a la intranet identificant-vos com a alumne. Si l’heu oblidat, acudiu al Servei d’Alumnato a la Secretaria del Centre amb el carnet de la UPV.

La contrasenya s’utilitza per a iniciar sessió en els ordinadors del campus. Si voleu canviar-la, podeu fer-ho des del vostre equip si polseu la combinació de tecles Ctrl+Alt+Supr, i llavors introduïu l’antiga i escriviu la nova. Vegeu l’apartat Manuals si voleu obtenir més informació sobre el canvi de contrasenya. Si l’heu oblidada, aneu als despatxos de l’ASIC amb el carnet de la UPV per tal de sol·licitar que us n’envien una de nova, la qual es rep per SMS.


P: Quin és el meu nom d’usuari?

En matricular-vos s’indica com és el nom d’usuari (o login). Normalment es compon amb les primeres lletres del nom i cognoms.

Aquest nom d’usuari coincideix amb la part de l’esquerra de l’@ de l’adreça de correu electrònic de l’escola: login@epsa.upv.es.

Si, tot i així, encara seguiu sense saber quin és, accediu a la Intranet d'Alumne mitjançant el DNI i el PIN i hi veureu les vostres dades.


P: He oblidat la contrasenya. Com puc recuperar-la?

Ningú pot conèixer la vostra contrasenya, ni tan sols l’ASIC.

Si no recordeu la contrasenya podeu posar-vos-en una altra des de la Intranet d'Alumne, a la qual podeu accedir amb el DNI i el PIN.


P: Puc deixar la meua contrasenya a un company?

NO. Està totalment prohibit. El compte d’usuari i el correu electrònic són personals i no es pot deixar a ningú.

A més, l’única persona responsable del que es faça des d’un compte o correu és la persona titular, raó per la qual no s’ha de 'prestar' el compte.

És important que quan acabeu una pràctica en una aula o a l’aula d’accés lliure, tanqueu la sessió i apagueu l’ordinador per evitar que una altra persona puga utilitzar l’equip amb el vostre usuari amb el risc que això comporta.

Si sospiteu que algú fa servir el vostre compte, a més de fer-ho saber a l’ASIC, és recomanable que canvieu la contrasenya des de la Intranet d'Alumne o polseu la combinació de tecles Ctrl+Alt+Supr.

Una altra mesura de seguretat és canviar periòdicament de contrasenya seguint les recomanacions de l’ASIC (longitud, caràcters...).


P: No recorde el PIN. Com puc recuperar-lo?

Els PIN es gestionen des del Servei d’Alumnat, a la planta quarta de l’edifici Carbonell.

Aneu-hi amb el carnet de la UPV per acreditar la vostra identitat i us en donaran un de nou.


4 - Aplicacions

P: He donat d’alta un pis per a llogar, però no apareix en el cercador. Què s’ha de fer perquè hi aparega?

Quan es dóna d’alta un pis per a llogar, aquest ha de ser validat per la Delegació d’Alumnes, per assegurar que no s’utilitze aquesta aplicació amb la finalitat de publicar acudits, ofenses o insults a tercers.

Tampoc és permesa la publicació d’ofertes d’immobiliàries.


P: M’han dit que la universitat disposa de llicències de Windows 7 per a alumnes. On puc aconseguir-ne una?

El programa MSDN Academic Alliance permet posar a la disposició de professorat i alumnat, a l’aula o a casa, la gamma d’eines de desenvolupament i disseny, productes de servidor, sistemes operatius, aplicacions i llibreries d’informació de Microsoft, amb el propòsit que siguen utilitzades per a la investigació i la docència.

Són beneficiaris d’aquesta llicència l’alumnat matriculat i el professorat de la UPV.

Tota la informació sobre aquest tema la teniu ací.


P:

En instal·lar certes aplicacions, moltes vegades s'instal·len barres d'eines que poques o cap vegada s'utilitzaran. Aquestes barres ralenteixen el procés de càrrega del navegador i fan que treballe més lentament.

Per açò es recomana desinstal·lar-les. Consultar el següent manual para més informació.


P:

Probablement s'està consultant una versió guardada de la pàgina en la caché del navegador.

Serà necessari buidar la caché per a poder accedir a les últimes versions de les pàgines que es visita. Per a més informació, consultar el següent manual.


5 - Connectivitat

P: L’ordinador diu que estic connectat a la Wi-Fi UPVNET/2G, però no tinc accés a Internet. Què puc fer?

En connectar-se a la xarxa Wi-Fi de la UPV mitjançant UPVNET o UPVNET2G (és la mateixa xarxa), l’equip rep una IP de la UPV amb la qual pot eixir a l’exterior, és a dir, connectar-se a Internet.

Si després de configurar la connexió i validar-vos amb el vostre usuari de la UPV seguiu sense poder connectar-vos (vegeu Manuals), possiblement el que ocorre és que l’equip estiga configurat amb una adreça IP fixa de casa. Heu de modificar aquesta configuració perquè el dispositiu Wi-Fi adquirisca l’adreça IP automàticament de la xarxa.


P: On puc consultar com configurar la Wi-Fi UPVNET/2G en el mòbil?

La informació més actualitzada (pel que fa a sistemes operatius i versions) la podeu trobar en l’adreça http://wifi.upv.es.

No tots els mòbils poden connectar-se a la xarxa Wi-Fi de la UPV. Consulteu si el vostre s’hi pot connectar a la llista següent.


P: M’he connectat amb UPV-INFO, però no tinc accés a Internet. Per què?

Per a tenir accés a Internet a través de la Wi-Fi de la UPV, heu de connectar-vos a UPVNET/2G.

Si no podeu connectar-vos-hi i voleu utilitzar la xarxa UPV-INFO, una vegada connectat heu d’establir una connexió VPN.

Per a configurar-la, seguiu les instruccions següents.


P: He connectat el portàtil amb un cable de xarxa a una roseta de la paret però no aconseguisc connectar. Per què?

En primer lloc, no s’ha d’alterar el cablatge de l’escola, és a dir, no es pot desconnectar un equip ja connectat per activar-ne un altre. Ara, tot i això, encara que en connecteu un altre, no s’hi podrà accedir a Internet perquè si no es dóna d’alta la targeta de xarxa no podrà fer-ho, seguint la política de connectivitat de la UPV. A més, és recomanable utilitzar la connexió Wi-Fi per als portàtils en lloc de connexions físiques amb cable a causa de l’esgotament de connexions i adreces IP del campus. Consulteu l’apartat Wi-Fi si voleu obtenir-ne més informació.


6 - Altres

P: He perdut una cosa en una aula. On puc anar a cercar-la?

El Servei d’Objectes Perduts del Campus d’Alcoi de la UPV està situat a les casetes d’informació de tots dos edificis. Consulteu l’apartat d’Objectes perduts si voleu obtenir-ne més informació.



Claustre del Palacio Fortalesa del Marquès de Dosaigües d´Onil
Pràctiques amb la cèl·lula de fabricació flexible
Festa de Bienvenida dels estudiants d
Vista de la ciutat de Muro

EMAS (Obri nova finestra)