Campus de Alcoy de la UPV

XXIV Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

“Tenim recursos per a fer humor en valencià?”

[ 27/02/2019 ]
XXIV Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

La XXIV Jornada de Sociolingüística d’Alcoi, amb el títol “Tenim recursos per a fer humor en valencià?”, reunirà de nou diversos sectors implicats en l’anàlisi de l’ús social de la llengua, al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València, els propers 29 i 30 de març.

L’edició de 2019 pretén debatre sobre l’humor en valencià, com una altra manifestació social del llenguatge, també rellevant en una llengua cooficial i minoritzada. S’hi analitzaran els contextos lingüístics, les interferències, les diferents aplicacions en mitjans audiovisuals i escrits –socials i educatius–, les possibilitats d’un humor valencià propi o mediatitzat, els recursos i la capacitat d’influència social.

Entre els ponents, cal esmentar Les Trinis (Chus Lacort i Gemma Juan), periodistes i col·laboradores del programa Assumptes Interns (À Punt); Marc Giró, col·laborador del programa Està passant (TV3), i Maria Juan, actriu i col·laboradora del programa Assumptes Interns, que tractaran el tema des de la seua experiència amb un to reflexiu i lúdic.

Amb una visió més teòrica, el professor Amadeu Viana, de la Universitat de Lleida, impartirà la ponència “El sentit de l’humor: de la teoria a la pràctica”.

També es tractarà sobre l’humor a l’ensenyament i com a recurs didàctic, amb Joan Marc Ramos, de la Universitat de Barcelona; Josep Antoni Morales, professor de secundària, i Héctor Gonzàlvez, tècnic de la Universitat d'Alacant.

A més, hi haurà l’espectacle lúdic “Monòlegs de l’alcoiania”, amb Óscar Martínez i Conxi Domènech.

Les inscripcions es podran fer fins el 26 de març i el preu es de 20€ per a estudiants i 25€ per al públic en general.

Celebrada la 3ª edición del concurso ideaT-kids Celebrada la 3ª edición del concurso ideaT-kids
El proyecto "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultado ganador.
Pregúntale a Pau Pregúntale a Pau
¿Tienes dudas sobre las PAU, la matrícula o la preinscripción de 1º?
Preinscripción 19/20 Preinscripción 19/20
Desde el 17 de junio al 5 de julio de 2019.
Gala de Graduación 2019 Gala de Graduación 2019
Tendrá lugar el viernes 28 de junio y se podrá seguir en directo.
Visita del equipo rectoral de la UPV al Campus de Alcoy Visita del equipo rectoral de la UPV al Campus de Alcoy
Se reunió con el equipo directivo del campus y con la comunidad educativa.
Mochila Solidaria 2019 Mochila Solidaria 2019
Campaña de recogida de libros y material escolar.
Líder en la Comunidad y top 10 nacional Líder en la Comunidad y top 10 nacional
La UPV entre las 150 mejores universidades de Europa.