Campus de Alcoy de la UPV

XXIV Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

“Tenim recursos per a fer humor en valencià?”

[ 27/02/2019 ]
XXIV Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

La XXIV Jornada de Sociolingüística d’Alcoi, amb el títol “Tenim recursos per a fer humor en valencià?”, reunirà de nou diversos sectors implicats en l’anàlisi de l’ús social de la llengua, al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València, els propers 29 i 30 de març.

L’edició de 2019 pretén debatre sobre l’humor en valencià, com una altra manifestació social del llenguatge, també rellevant en una llengua cooficial i minoritzada. S’hi analitzaran els contextos lingüístics, les interferències, les diferents aplicacions en mitjans audiovisuals i escrits –socials i educatius–, les possibilitats d’un humor valencià propi o mediatitzat, els recursos i la capacitat d’influència social.

Entre els ponents, cal esmentar Les Trinis (Chus Lacort i Gemma Juan), periodistes i col·laboradores del programa Assumptes Interns (À Punt); Marc Giró, col·laborador del programa Està passant (TV3), i Maria Juan, actriu i col·laboradora del programa Assumptes Interns, que tractaran el tema des de la seua experiència amb un to reflexiu i lúdic.

Amb una visió més teòrica, el professor Amadeu Viana, de la Universitat de Lleida, impartirà la ponència “El sentit de l’humor: de la teoria a la pràctica”.

També es tractarà sobre l’humor a l’ensenyament i com a recurs didàctic, amb Joan Marc Ramos, de la Universitat de Barcelona; Josep Antoni Morales, professor de secundària, i Héctor Gonzàlvez, tècnic de la Universitat d'Alacant.

A més, hi haurà l’espectacle lúdic “Monòlegs de l’alcoiania”, amb Óscar Martínez i Conxi Domènech.

Les inscripcions es podran fer fins el 26 de març i el preu es de 20€ per a estudiants i 25€ per al públic en general.

Mesa redonda ‘Mujeres Ingenieras. ¿Figuras ocultas?’ Mesa redonda ‘Mujeres Ingenieras. ¿Figuras ocultas?’
4 estudiantes del campus cuentan el porqué de ser ingenieras.
4º Concurso de Programación de videojuegos 4º Concurso de Programación de videojuegos
Han participado 61 alumnos de 10 centros educativos.
Más de 1.000 estudiantes asisten a Villenabot 2019 Más de 1.000 estudiantes asisten a Villenabot 2019
Tercera edición del certamen celebrada en el instituto Hermanos Amorós de Villena.
Mesa Redonda del Grado en Ingeniería Química Mesa Redonda del Grado en Ingeniería Química
Resumen de lo acontecido el pasado 11 de abril.
Foro de Empleo y Emprendimiento 2019 Foro de Empleo y Emprendimiento 2019
Han participado más de 30 entidades en esta edición nº 15.
Premio Hispania Nostra Premio Hispania Nostra
A la transformación del conjunto arquitectónico de Ferrándiz y Carbonell.
Entre las 200 mejores del mundo Entre las 200 mejores del mundo
El ranking Times Higher Education sitúa a la UPV entre las universidades con más impacto social y económico.