Campus de Alcoy de la UPV

Conèixer el territori i la llengua: Excursió a la Serra de Mariola

Se desenvoluparà entre el 12 i el 14 d'abril.

L’activitat tindrà lloc els dies 12, 13 i 14 d'abril i hi ha diferents opcions de participació.

[ 11/03/2019 ]

El Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL) de la UPV organitza l’activitat “Conèixer el territori i la llengua: excursió a la Serra de Mariola” per a practicar la llengua mentre coneixem el territori, els dies 12, 13 i 14 d’abril, inclosa dins de les activitats d’El Vint-i-5, que es realitzen cada any al voltant de la data històrica del 25 d’abril.

Serra de Mariola

La Serra de Mariola va ser declarada, en atenció als seus valors naturals, paisatgístics i culturals, parc natural el 2002, amb una extensió de 16.000 hectàrees, situades entre les comarques de la Vall d'Albaida, l'Alcoià i el Comtat. S'inclou dins els municipis d'Agres, Alcoi, Alfafara, Banyeres de Mariola, Bocairent, Cocentaina i Muro.

La Mariola és una de les més extenses del territori valencià i una de les més conegudes, tant popularment com en medis científics. La bellesa i agressivitat dels seus paisatges, les seues riqueses naturals i l'interès de les seues característiques biològiques i, sobretot, botàniques –com les herbes aromàtiques, utilitzades tradicionalment amb fins terapèutics i gastronòmics–, l'han dotada d'una merescuda fama més enllà de les nostres comarques i han fet d'ella un símbol d'identificació per als habitants dels seus pobles.

Un dels signes d'identitat més important del parc són les caves (pous de neu o neveres), en explotació entre els segles XVI-XX per a l'emmagatzematge de la neu, que s’usava per a usos terapèutics i alimentaris. Altres elements constructius destacats són els diversos masos, castells i ermites.

Cal destacar també la varietat i riquesa del seu poblament vegetal (més de 1.400 varietats), una rica fauna (on habita l'àguila reial, el falcó o la rabosa, entre molts altres exemplars), les nombroses fonts, l'alt del Montcabrer (1.390 m) o el naixement del riu Vinalopó.

Els destinataris d'aquesta activitat són els membres de la UPV, amb acompanyants (adults i xiquets).

Opcions (sempre que hi haja places suficients):
  • Divendres 12, dissabte 13 i diumenge 14 d’abril (3 dies, 2 nits).
  • Divendres 12 i dissabte 13 (2 dies, 1 nit).
  • Dissabte 13 i diumenge 14 d’abril (2 dies, 1 nit).
  • Dissabte 13 d’abril (1 dia).
  • Diumenge 14 d’abril (1 dia).

La preinscripció es podrà realitzar fins al 31 de març (23.59 h) o fins que es cobrisquen les places, pel formulari “Preinscripció a l’excursió de la Serra de Mariola”. Les places són limitades. En el formulari cal elegir una de les opcions per dies llistades abans.

Una vegada feta la preinscripció, l’SPNL enviarà una comunicació amb l’aportació que correspon, el concepte i el número de compte on cal fer la transferència. A continuació, les persones admeses hauran d’enviar a dinamitzacio.spnl@upv.es el justificant de la transferència, en el termini que s’indique, per a poder confirmar la inscripció.

Preu:

El preu inclou autocar, allotjament, àpats, rutes guiades, activitats i assegurança d’accidents.

El desplaçament es realitzarà amb autocar des dels campus de Vera, Gandia i Alcoi, si hi ha un mínim d’inscrits de cada campus.

L’allotjament serà a l’Alberg Ull de Canals (Banyeres de Mariola, prop del naixement del riu Vinalopó) que conté habitacions de diferent capacitat (des de dues places fins a vuit, a més d’una zona de lliteres en una habitació compartida), un restaurant amb molta varietat de productes típics de la zona, sales multiusos, etc. Per a l’allotjament només cal dur tovallola.

Organitza el Servei de Promoció i Normalització Lingüística.

Col·laboren l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ajuntaments d’Agres, Ajuntament de Banyeres de Mariola, Ajuntament de Bocairent, Associació Serra Mariola, Coordinadora de l’Alcoià i el Comtat pel Valencià, AVIVA Cocentaina, Parròquia de Bocairent, Edicions del Sud i Edicions del Bullent.

Mesa redonda ‘Mujeres Ingenieras. ¿Figuras ocultas?’ Mesa redonda ‘Mujeres Ingenieras. ¿Figuras ocultas?’
4 estudiantes del campus cuentan el porqué de ser ingenieras.
4º Concurso de Programación de videojuegos 4º Concurso de Programación de videojuegos
Han participado 61 alumnos de 10 centros educativos.
Más de 1.000 estudiantes asisten a Villenabot 2019 Más de 1.000 estudiantes asisten a Villenabot 2019
Tercera edición del certamen celebrada en el instituto Hermanos Amorós de Villena.
Mesa Redonda del Grado en Ingeniería Química Mesa Redonda del Grado en Ingeniería Química
Resumen de lo acontecido el pasado 11 de abril.
Foro de Empleo y Emprendimiento 2019 Foro de Empleo y Emprendimiento 2019
Han participado más de 30 entidades en esta edición nº 15.
Jornada de Puertas Abiertas del Campus de Alcoy Jornada de Puertas Abiertas del Campus de Alcoy
Más de 160 inscritos recorrieron las instalaciones del campus.
Premio Hispania Nostra Premio Hispania Nostra
A la transformación del conjunto arquitectónico de Ferrándiz y Carbonell.