Secaba Rank

La biblioteca de la UPV, la segona més rendible i eficient d'Espanya. És la millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10.

[ 22/01/2017 ]
Biblioteca del Campus d'Alcoi

La biblioteca de la Universitat Politècnica de València és la segona més rendible i eficient d'Espanya. Així ho afirma Secaba Rank, una classificació realitzada per investigadors de la Universitat de Granada.

Aquests han dissenyat una eina que, a partir d'una metodologia importada de l'àmbit de la biologia i basada en la denominada teoria de sistemes, permet calcular el nivell d'eficiència i rendibilitat d'una biblioteca.

D'aquesta manera, relacionant el pressupost de cadascuna amb el nombre de préstecs que fa, el Secaba-Lab de la Universitat de Granada ha mesurat i classificat les 54 biblioteques universitàries integrades en la Xarxa de Biblioteques Universitàries Espanyoles (Rebiun), comissió sectorial de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

La millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10

El rànquing, que aprova únicament 22 dels 54 centres analitzats, situa la UPV en segon lloc, només per darrere de la Universitat Rovira i Virgili, i per damunt d'altres biblioteques destacades com ara les de l'Autònoma de Barcelona (3a), l'Autònoma de Madrid (4a) i la de la Universitat de Barcelona (5a).

La biblioteca de la UPV és, a més, la millor de la Comunitat Valenciana -seguida de la Miguel Hernández (9a) d'Elx- i l'única politècnica en el top 10 nacional -la següent en el llistat és la de Catalunya (17a).

Més informació:

Benvinguda als estudiants internacionals Benvinguda als estudiants internacionals
Un total de 60 estudiants de 20 països de tot el món estudiaran a Alcoi.
Medalla 25 Anys Medalla 25 Anys
La UPV reconeix i agraeix la seua dedicació a un total de 106 membres del PAS i PDI.
Programa de Col·laboració UPV - FISABIO (POLISABIO) Programa de Col·laboració UPV - FISABIO (POLISABIO)
Al Campus d'Alcoi de la UPV se li han concedit 3 projectes.
Màgia de la Ciència i Tallers de Química Màgia de la Ciència i Tallers de Química
Activitats realitzades dins de la Setmana del Ciència.
Neuromàrqueting en l’alta cuina de Madrid Fusión Neuromàrqueting en l’alta cuina de Madrid Fusión
Estudi d'investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV juntament amb la consultora Breating Brain per a Kiko Moya, xef de L’Escaleta.
Aprenent habilitats jugant al golf Aprenent habilitats jugant al golf
Estudiants del MUIOL del Campus d'Alcoi de la UPV.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.