Secaba Rank

La biblioteca de la UPV, la segona més rendible i eficient d'Espanya. És la millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10.

[ 22/01/2017 ]
Biblioteca del Campus d'Alcoi

La biblioteca de la Universitat Politècnica de València és la segona més rendible i eficient d'Espanya. Així ho afirma Secaba Rank, una classificació realitzada per investigadors de la Universitat de Granada.

Aquests han dissenyat una eina que, a partir d'una metodologia importada de l'àmbit de la biologia i basada en la denominada teoria de sistemes, permet calcular el nivell d'eficiència i rendibilitat d'una biblioteca.

D'aquesta manera, relacionant el pressupost de cadascuna amb el nombre de préstecs que fa, el Secaba-Lab de la Universitat de Granada ha mesurat i classificat les 54 biblioteques universitàries integrades en la Xarxa de Biblioteques Universitàries Espanyoles (Rebiun), comissió sectorial de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

La millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10

El rànquing, que aprova únicament 22 dels 54 centres analitzats, situa la UPV en segon lloc, només per darrere de la Universitat Rovira i Virgili, i per damunt d'altres biblioteques destacades com ara les de l'Autònoma de Barcelona (3a), l'Autònoma de Madrid (4a) i la de la Universitat de Barcelona (5a).

La biblioteca de la UPV és, a més, la millor de la Comunitat Valenciana -seguida de la Miguel Hernández (9a) d'Elx- i l'única politècnica en el top 10 nacional -la següent en el llistat és la de Catalunya (17a).

Més informació:

Coronavirus Makers Coronavirus Makers
El Campus d'Alcoi de la UPV posa a disposició 7 impressores 3D.
Castelló, Alacant i València, entre les més beneficiades Castelló, Alacant i València, entre les més beneficiades
Les mesures per a lluitar contra el COVID-19 redueixen un 64% de mitjana la contaminació de l'aire a Espanya.
Noves mesures excepcionals Noves mesures excepcionals
L'última resolució del rector modifica el funcionament de la UPV.
#QuedateEnCasa UPVAlcoi #QuedateEnCasa UPVAlcoi
Ens explicau què esteu fent durant el confinament?
Organització de la Docència Distància 2 Organització de la Docència Distància 2
Comunicat núm.2 de Direcció d'estudis.
Ajudes d'acció social Ajudes d'acció social
Obert el termini fins al 24 d'abril de 2020.
Premis Sandalio Miguel-María Aparicio Premis Sandalio Miguel-María Aparicio
Convocats per la Fundació Institució Cultural Domus.