Secaba Rank

La biblioteca de la UPV, la segona més rendible i eficient d'Espanya. És la millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10.

[ 22/01/2017 ]
Biblioteca del Campus d'Alcoi

La biblioteca de la Universitat Politècnica de València és la segona més rendible i eficient d'Espanya. Així ho afirma Secaba Rank, una classificació realitzada per investigadors de la Universitat de Granada.

Aquests han dissenyat una eina que, a partir d'una metodologia importada de l'àmbit de la biologia i basada en la denominada teoria de sistemes, permet calcular el nivell d'eficiència i rendibilitat d'una biblioteca.

D'aquesta manera, relacionant el pressupost de cadascuna amb el nombre de préstecs que fa, el Secaba-Lab de la Universitat de Granada ha mesurat i classificat les 54 biblioteques universitàries integrades en la Xarxa de Biblioteques Universitàries Espanyoles (Rebiun), comissió sectorial de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

La millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10

El rànquing, que aprova únicament 22 dels 54 centres analitzats, situa la UPV en segon lloc, només per darrere de la Universitat Rovira i Virgili, i per damunt d'altres biblioteques destacades com ara les de l'Autònoma de Barcelona (3a), l'Autònoma de Madrid (4a) i la de la Universitat de Barcelona (5a).

La biblioteca de la UPV és, a més, la millor de la Comunitat Valenciana -seguida de la Miguel Hernández (9a) d'Elx- i l'única politècnica en el top 10 nacional -la següent en el llistat és la de Catalunya (17a).

Més informació:

Podràs Podràs
Podràs triar la UPV per mil raons.
Comunicat UPV sobre la docència Comunicat UPV sobre la docència
La institució habilitarà un model híbrid per al curs 2020/2021.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Màsters  Universitaris Màsters Universitaris
Obert el termini del 25 de maig al 12 de juny.
Premis 'FUTURO' del Campus d'Alcoi de la UPV Premis 'FUTURO' del Campus d'Alcoi de la UPV
La finalitat és premiar als millors expedients de Ciència de 4t d'ESO del curs 2019-2020.
Biblioteca només per a préstec i devolució Biblioteca només per a préstec i devolució
Des del dimarts 7 de juliol en horari de 9 a 14 i de 15 a 20 hores.