Secaba Rank

La biblioteca de la UPV, la segona més rendible i eficient d'Espanya. És la millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10.

[ 22/01/2017 ]
Biblioteca del Campus d'Alcoi

La biblioteca de la Universitat Politècnica de València és la segona més rendible i eficient d'Espanya. Així ho afirma Secaba Rank, una classificació realitzada per investigadors de la Universitat de Granada.

Aquests han dissenyat una eina que, a partir d'una metodologia importada de l'àmbit de la biologia i basada en la denominada teoria de sistemes, permet calcular el nivell d'eficiència i rendibilitat d'una biblioteca.

D'aquesta manera, relacionant el pressupost de cadascuna amb el nombre de préstecs que fa, el Secaba-Lab de la Universitat de Granada ha mesurat i classificat les 54 biblioteques universitàries integrades en la Xarxa de Biblioteques Universitàries Espanyoles (Rebiun), comissió sectorial de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

La millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10

El rànquing, que aprova únicament 22 dels 54 centres analitzats, situa la UPV en segon lloc, només per darrere de la Universitat Rovira i Virgili, i per damunt d'altres biblioteques destacades com ara les de l'Autònoma de Barcelona (3a), l'Autònoma de Madrid (4a) i la de la Universitat de Barcelona (5a).

La biblioteca de la UPV és, a més, la millor de la Comunitat Valenciana -seguida de la Miguel Hernández (9a) d'Elx- i l'única politècnica en el top 10 nacional -la següent en el llistat és la de Catalunya (17a).

Més informació:

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil
Celebrat a l'IVAM Alcoi, va tenir un gran acolliment.
Benvinguda a alumnes de màsters universitaris Benvinguda a alumnes de màsters universitaris
Els estudiants han acudit al Saló de Plens de l'Ajuntament d'Alcoi.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.