Secaba Rank

La biblioteca de la UPV, la segona més rendible i eficient d'Espanya. És la millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10.

[ 22/01/2017 ]
Biblioteca del Campus d'Alcoi

La biblioteca de la Universitat Politècnica de València és la segona més rendible i eficient d'Espanya. Així ho afirma Secaba Rank, una classificació realitzada per investigadors de la Universitat de Granada.

Aquests han dissenyat una eina que, a partir d'una metodologia importada de l'àmbit de la biologia i basada en la denominada teoria de sistemes, permet calcular el nivell d'eficiència i rendibilitat d'una biblioteca.

D'aquesta manera, relacionant el pressupost de cadascuna amb el nombre de préstecs que fa, el Secaba-Lab de la Universitat de Granada ha mesurat i classificat les 54 biblioteques universitàries integrades en la Xarxa de Biblioteques Universitàries Espanyoles (Rebiun), comissió sectorial de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

La millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10

El rànquing, que aprova únicament 22 dels 54 centres analitzats, situa la UPV en segon lloc, només per darrere de la Universitat Rovira i Virgili, i per damunt d'altres biblioteques destacades com ara les de l'Autònoma de Barcelona (3a), l'Autònoma de Madrid (4a) i la de la Universitat de Barcelona (5a).

La biblioteca de la UPV és, a més, la millor de la Comunitat Valenciana -seguida de la Miguel Hernández (9a) d'Elx- i l'única politècnica en el top 10 nacional -la següent en el llistat és la de Catalunya (17a).

Més informació:

Setmana de la Ciència 2019 Setmana de la Ciència 2019
La 16a Setmana de la Ciència ha sigut tot un èxit.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Jornades de Portes Obertes 2020-2021 Jornades de Portes Obertes 2020-2021
Per a pares i futurs alumnes el 28 de març de 2019.
Torna First Lego League Torna First Lego League
Tornem a organitzar el Torneig Classificatori de la Comunitat Valenciana First Lego League!
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.
Concert de Nadal 2019 Concert de Nadal 2019
18 de desembre al Teatre del col·legi Salesians.
Programa INCIDE de la UPV Programa INCIDE de la UPV
Matrícula oberta per als cursos del segon quadrimestre.