Campus d'Alcoi de la UPV

Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química

Amb notícies relacionades amb les activitats de la secció territorial d'Alacant, enllaços d'interès, inscripcions i un apartat reservat per als socis.

[ 28/07/2017 ]
Secció Territorial de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ)

Ja està operativa la web de la Secció Territorial de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ), en ella es poden trobar notícies relacionades amb les activitats de la secció territorial, enllaços d'interès, inscripcions i un apartat reservat per als socis. Així com la composició de l'actual Junta encapçalada pel president Don Vicente Montiel Leguey.

Els orígens de la Reial Societat Espanyola de Química

La Societat Espanyola de Física i Química es va fundar el 23 de gener de 1903, en el deganat de la Universitat Central, en el vell caseró del carrer Ancha de San Bernardo de Madrid, on la Societat va tenir la seua primera seu. En l'acta de constitució, rubricada per José Echegaray, es diu: "...el Sr. Carracido va exposar l'objecte de la reunió que no era sinó posar-se d'acord per a constituir la Societat Espanyola de Física i Química destinada a fomentar l'estudi d'aquestes ciències i publicar els treballs a elles referents pels quals es van adherir a la idea". El propi Carracido, en 1909, recordava en l'Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals: "L'any 1903 es funda la SEFQ i poc després es reprèn la publicació de la Revista de la nostra Acadèmia. En la vida de l'una i l'altra està interessat l'honor d'Espanya". Don José Echegaray Eizaguirre (Enginyer de Camins, Canales i Ports) va ser el seu primer president.

Sobre la RSEQ

La Reial Societat Espanyola de Química, té per objecte promoure, desenvolupar i divulgar la disciplina de la Química, tant en el seu aspecte de ciència pura com en el de les seues aplicacions, en tot l'àmbit de l'estat espanyol. La RSEQ és la continuadora en la branca de Ciències Químiques de la Reial Societat Espanyola de Física i Química, fundada l'any 1903, i té com a finalitat facilitar l'avanç i la millora de la seua activitat científica, docent, investigadora i professional en el camp de les Ciències Químiques i l'Enginyeria Química. Com una institució científica, no governamental i sense ànim de lucre tracta de procurar els mitjans que satisfacen les necessitats científiques dels seus associats.

Existeixen tres categories de socis: Individuals (SOI), joves (SJO) i professors d'institut (SPI). Per a aconseguir les seues finalitats, la RSEQ s'estructura en 24 Grups Especialitzats (GES) i en 19 Seccions Territorials (STE). En l'actualitat, té 3.703 socis.

Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
V edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
30 anys del Programa Erasmus 30 anys del Programa Erasmus
Programa estrela de mobilitat de la Unió Europea.
Fotciencia14 Fotciencia14
Visita l'exposició Fotciencia14 al Centre Comercial Alzamora.
Exposició de pintura “L'art per la memòria” Exposició de pintura “L'art per la memòria”
Sala Multiusos de Carbonell, des del 7 de novembre.
Desafiament internacional “First Lego League” Desafiament internacional “First Lego League”
El proper 3 de febrer de 2018 al Campus d'Alcoi.
Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat Primer premi Rotary amb Alcoi i la seua universitat
Joves talents per al desenvolupament econòmic i social d'Alcoi.
Jornades de Portes Obertes 2018-2019 Jornades de Portes Obertes 2018-2019
Per a pares i futurs alumnes el 14 d'abril de 2018.