Campus d'Alcoi de la UPV

La UPV guanya el concurs de robots humanoides CEABOT

Es tracta de la cinquena ocasió en els últims sis anys.

[ 08/09/2017 ]
Components de l'equip GROMEP participants en la CEABOT 2017

L'equip del Grup de Robòtica i Mecatrónica (GROMEP) del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València s'ha proclamat avui divendres vencedor del Concurs nacional de robots humanoides (CEABOT 2017), que s'ha celebrat aquesta setmana a Gijón en el marc de les XXXVIII Jornades d'Automàtica.

En aquesta edició, els equips participants havien de completar cinc proves amb els seus robots: una carrera d'anada i volta salvant obstacles; combats de sumo; una carrera pujant i baixant una xicoteta escala amb escalons de tres centímetres d'altura; una prova de visió en la qual els robots decodificaven codis QR per a identificar el major nombre d'obstacles possibles; i una última prova lliure, inclosa per primera vegada enguany en la competició, en la qual cada equip mostrava les principals destreses de les seues humanoides.

L'equip de la UPV ha quedat primer en les proves de sumo, visió i escala; i segons en la prova d'obstacles i lliure. En aquesta última, els robots del GROMEP van mostrar la seua habilitat per a seguir una trajectòria entre dues línies.

Aquests resultats han permès a l'equip del campus d'Alcoi de la UPV proclamar-se de nou campió de CEABOT. Es tracta de la cinquena ocasió en els últims sis anys en què el GROMEP-UPV s'alça amb el primer lloc d'aquesta competició nacional.

Components de l'equip

'equip de la UPV estava format per Iván Ortiz Trujillo, estudiant de 4t curs del grau d'Enginyeria Mecànica, Jordi Armengol Miralles, de 3r curs del grau d'Enginyeria Elèctrica i Sergio Tortosa Benedito, de 4t curs del grau d'Enginyeria Informàtica.

En la preparació de les proves també van participar Thelma Rosario Domingo Martínez, alumna mexicana que ha estat aquest curs amb una beca PROMOE en la titulació d'Informàtica, Marc Higeo Puig, alumne de 4t d'Enginyeria Mecànica i Adrián Benavent Pla, alumne de 4t d'Enginyeria Elèctrica, tots ells coordinats pels professors Jaime Masiá (Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials) i Juan Ramón Rufino (Departament d'Enginyeria Electrònica).

Aquest nou èxit suposa un reconeixement al treball que duem a terme des de les nostres aules. A més, per als alumnes és una experiència molt positiva, ja que poden plasmar fora d'elles tots els coneixements que van adquirint”, destaca Jaime Masiá.

Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química Nou web de la Reial Societat Espanyola de Química
De la secció territorial d'Alacant.
Promoure de l'ús del valencià Promoure de l'ús del valencià
En la docència, la recerca i la vida universitària en general.
Cridada Erasmus 2017-2018 Cridada Erasmus 2017-2018
Imprescindible per a poder participar en el programa Erasmus.
Focus Pime i Empreniment Focus Pime i Empreniment
Experiències empresarials d'èxit en el territori.
Premis Sandalio Miguel-María Aparicio Premis Sandalio Miguel-María Aparicio
Convocats per la Fundació Institució Cultural Domus.
Rànquing QS Rànquing QS
La UPV, entre les 250 universitats amb major índex ocupabilitat de tot el món.
Programes de formació esportiva Programes de formació esportiva
Oferides pel Servei d'Esports del Campus d'Alcoi.