Small & Medium Smart Cities

Congrés internacional que tindrà lloc els dies 14 i 15 de febrer de 2018.

[ 27/09/2017 ]
Presentació del 'Small Medium Smart Cities Congress'

Alcoi acollirà el congrés 'Small & Medium Smart Cities Congress' amb l'objectiu de mostrar els casos d'èxit i obrir una taula de debat sobre els reptes de les xicotetes i mitges ciutats. Joan Subirats, catedràtic de ciència política, és el primer ponent confirmat per a impartir part del congrés.

En la presentació, que va tenir lloc en Àgora (una de les seus del Congrés al costat del Campus d'Alcoi de la UPV), van estar l'Alcalde d'Alcoi, Toni Francés i Juan Ignacio Torregrosa, Director del Campus d'Alcoi de la UPV.

El primer dia, el Congrés estarà dedicat a Alcoi i als seus reptes, dividits en 4 grans àrees temàtiques (Innovació, tecnologia, mobilitat i eficiència energètica). El dia 15 de febrer, que es desenvoluparà íntegrament en el Campus d'Alcoi, se centrarà en reptes generals sobre aspectes físics i tecnològics, i gobernansa.

Torregrosa ha indicat que el congrés, que se celebrarà el 14 i 15 de febrer de 2018, tindrà un àmbit nacional, encara que "no descarten rebre treballs de Sud-amèrica" perquè allí "també hi ha un corrent molt important de transformació de les ciutats". El director també ha destacat que les novetats que pot aportar aquesta trobada és que "està dedicat a ciutats intermèdies", a més d'anar "dirigit al fet que la gent intercanvie experiències d'Smart City".

La relació entre Ajuntament i Campus és "intensa". Prova d'açò són la signatura de les càtedres 'Alcoi Ciutat del Coneixement' i 'Smart City Alcoi', responsables de la creació d'aquest congrés.

Per la seua banda, Toni Francés, ha destacat la "importància" d'aquest congrés ja que "en el futur hi haurà dos tipus de ciutats, les intel·ligents i les que no ho siguen". A més ha afegit que "les ciutats intel·ligents seran més competitives" i, com a conseqüència, "els seus ciutadans seran més felices".

Les inscripcions es poden formalitzar en www.smartcitiesalcoy.es/inscripcion.html.

Vídeo de la Roda de Premsa de presentació:

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.