Innovació educativa en el Campus d'Alcoi

Convocatòria d'ajudes a través de l'ICE.

[ 23/10/2017 ]
Campus d'Alcoi de la UPV

La innovació educativa s'assenta sobre la pròpia pràctica docent i se sustenta en la capacitat de reflexió i indagació dels professors. L'objectiu és estimular, recolzar i coordinar les iniciatives innovadores dels professors que repercuteixen en la millora de la qualitat de l'aprenentatge dels alumnes.

Les accions que es duen a terme són:

Equips d'Innovació i Qualitat Educativa (EICE)

Els Equips d'Innovació i Qualitat Educativa (EICE) constitueixen una iniciativa del Vicerectorat d'Estudis, Qualitat i Acreditació (VECA), amb el respatler de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) i la Comissió d'Avaluació i Seguiment de Projectes d'Innovació i Millora Educativa (CESPIME).

Els EICE estan constituïts per un grup d'entre 5 i 10 professors, de diferents àmbits disciplinessis, que comparteixen objectius comuns d'innovació i recerca educativa. Vénen funcionant des del curs 2009-10 i aborden diferents temàtiques, tals com: metodologies actives, recursos tecnològics, mètodes d'avaluació, coordinació multidisciplinària entre assignatures, titulacions, TFG/M, etc.

En l'actualitat existeixen en la UPV 48 equips, que involucren a tots els centres (Vera, Alcoi i Gandia) i a la pràctica totalitat de departaments de la UPV.

Els EICE cooperen actualment amb l'HISSE en els programes institucionals, com el de Competències Transversals, elaborant materials didàctics (polimèdis, rúbriques d'avaluació, cursos de formació, vídeos, bones pràctiques, etc.).

EICES que desenvolupen la seua activitat en el Campus d'Alcoi:
  • Aprenentatge de Llengües amb Valor Afegit, coordinat per Keith Stuart, departament de Lingüística Aplicada.
  • Grup d'elaboració de mitjans i recursos pràctics, coordinat per Samuel Sánchez Caballero. Departament d'ENGINYERIA MECÀNICA I DE MATERIALS.
  • Grup d'Innovació de Pràctiques Acadèmiques, coordinat per Néstor Muntanyés, Departament d'ENGINYERIA MECÀNICA I DE MATERIALS.
  • Grup de Coordinació Multidisciplinària en Enginyeria Química, coordinat per Fernanda López Pérez, Dpt. d'ENGINYERIA QUÍMICA I NUCLEAR.
  • Desenvolupe de metodologies actives i estratègies d'avaluació aplicades al camp de l'Enginyeria Hidràulica, coordinat per Modest Pérez Sánchez, Dpt. d'Enginyeria Hidràulica i Medi ambient.

Projectes d'Innovació i Millora Educativa

Igual que els EICE, aquest programa constitueix una iniciativa del VECA des del curs 2010-11, amb el respatler de l'ICE i la CESPIME i estan dirigits a promoure la renovació i millora dels processos d'aprenentatge i ensenyament i desenvolupar iniciatives d'innovació i recerca educativa. S'involucra a l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) com a agent extern d'avaluació.

PIMESque desenvolupen la seua activitat en el Campus d'Alcoi per a aquest nou curs 2017-18:
  • Coordinació en el Grau en Enginyeria Química del Campus d'Alcoi: Aprenentatge Basat en Problemes com a Metodologia de Connexió entre Assignatures, coordinat per Maria Fernanda López Pérez, en el Grau d'Enginyeria Química.
  • Integració i coordinació de la matèria Taller de disseny com a fonament de l'adquisició de competències en el Grau d'Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la UPV, coordinat per Marina Puyuelo Cazorla i Margarita Valor Valor. Es desenvolupa conjuntament amb altres escoles del Campus de Vera.
  • Aplicació d'una metodologia de treball àgil i col·laboratiu (SCRUM) en el Màster Universitari en Adreça d'empreses (MBA) per a millorar competències transversals, coordinat per Josep Capó Vicedo, en el Mèster Universitari en Direcció d'empreses (MBA).
  • Metodologies actives en assignatures bàsiques. Creació d'un catàleg de demostracions experimentals o projectes com a recursos didàctics per a la motivació de títol (fase dues), coordinat per Rosario Isabel Vilaplana Cerdà. Es desenvolupa conjuntament amb altres escoles del Campus de Vera i Gandia.
  • Les Matemàtiques i les Competències transversals en els Graus d'Enginyeria. Models d'avaluació, coordinat per Jose Alberto Conejero Casessis, es desenvolupa conjuntament amb altres escoles del Campus de Vera i Gandia.
  • Integració i coordinació de l'adquisició de competències transversals, coordinat per David García Sanoguera, en el Grau en Enginyeria Mecànica de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi.
  • Desenvolupe de metodologies d'avaluació i disseny de rúbriques de la CT?05. disseny i projecte aplicat al camp de l'enginyeria hidràulica (fase II), coordinat per Modest Pérez Sánchez. Es desenvolupa conjuntament amb altres escoles del Campus de Vera.

La UPV, entre les 250 universitats amb major ocupabilitat del món La UPV, entre les 250 universitats amb major ocupabilitat del món
Segons el prestigió QS Graduate Employability Rankings 2020.
Obertura Universitat Sènior 2019/20 Obertura Universitat Sènior 2019/20
Aquest any compta amb 215 alumnes en el curs.
Inaugurada l'exposició Inaugurada l'exposició
Romandrà fins al 27 de setembre.
Campionat Nacional de Robots CEABOT Campionat Nacional de Robots CEABOT
Tercera victòria consecutiva del Campus d'Alcoi.
Rànquing de Shanghái certifica UPV millor politècnica d'Espanya.
El rànquing de Shanghái certifica un any més que la UPV continua sent la millor politècnica d'Espanya
Setmana Modernista Alcoi 2019 Setmana Modernista Alcoi 2019
El campus participarà de nou en la Setmana Modernista d'Alcoi.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.