Presentació documental: “Aigua, terra i vida”

Produït pel Campus d'Alcoi de la UPV, l'acte tindrà lloc divendres que ve 3 de novembre a les 20h, en l'Auditori “José Bernabeu Alberola” de Mutxamel.

[ 23/10/2017 ]
Documental 'Aigua, terra i vida'

El proper divendres 3 de novembre a les 20h, a l'Auditori “José Bernabeu Alberola” de la veïna Mutxamel, tindrà lloc la presentació del documental produït pel Campus d'Alcoi de la UPV per a l'Aula Riu Sec titulat: “Aigua, Terra i Vida”.

El documental, dirigit pel professor Juan Francisco Picó Silvestre i en el qual han col·laborat alumnes del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i desenvolupament de Productes del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València, pretén contribuir a la divulgació i posar en relleu el sentiment d'una història i d'unes tradicions molt arrelades a Mutxamel i que giren entorn de l'aigua.

Programa:
  • 20:00h: Parlaments:
    • Juan Francisco Picó, director de l'Aula Riu Sec.
    • Rafael García, regidor de Cultura, Educació i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Mutxamel.
    • Juan Ignacio Torregrosa, director del Campus d'Alcoi de la UPV.
    • Sebastián Cañadas, Alcalde de Mutxamel
  • 20:15h: Proyecció documental.

Tràiler del documental "Aigua, terra i vida":

Aula Riu Sec

L'objectiu d'aquest programa és recuperar la importància de les infraestructures hidràuliques del municipi alacantí dels segles XVI al XVIII.

Azuds, sèquies i canals formen el valuós patrimoni hidràulic de la localitat de Mutxamel. Amb la finalitat de preservar, posar en valor i rehabilitar aquests recursos hídrics, el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora, i l'alcalde de Mutxamel, Sebastián Cañadas, han signat un conveni de col·laboració per a la creació de l'aula "Riu Sec Ajuntament de Mutxamel-UPV", un programa destinat a rehabilitar el valor patrimonial de les estructures hidràuliques que posseeix la localitat i dels elements que les acompanyen.

El projecte inclou, a més, la realització d'activitats formatives i de difusió del coneixement amb l'objectiu de conformar una oferta formativa i cultural de qualitat en el municipi. I, així, el programa fomentarà la participació acadèmica mitjançant la col·laboració en graus, màsters i altres activitats educatives relacionades amb matèries tan diverses com l'enginyeria hidràulica, el territori i paisatge, el disseny, el turisme, la història de l'arquitectura i de l'enginyeria civil, els sistemes de regadius reutilitzables per a agricultura sostenible, etc.

L'aula Riu Sec promourà, així mateix, la convocatòria de premis a projectes de finalització de carrera, treballs i concursos d'idees, i preveu, entre uns altres, la creació d'un centre d'interpretació, per a la promoció educativa i cultural de la localitat. En definitiva, un aula polièdrica que també inclou visites als llocs des dels quals gestionen sistemes hidràulics.

Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Finalitza 'Ciència en Acció' Finalitza 'Ciència en Acció'
XX edició en la qual han participat estudiants de més de 10 països.
Materials tèxtils que carreguen mòbils Materials tèxtils que carreguen mòbils
Els nous dispositius estan dissenyats per investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.
Escola UPV destacada Escola UPV destacada
L'EPSA rep el premi 'Escola UPV destacada' en esports.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.