Presentació documental: “Aigua, terra i vida”

Produït pel Campus d'Alcoi de la UPV, l'acte tindrà lloc divendres que ve 3 de novembre a les 20h, en l'Auditori “José Bernabeu Alberola” de Mutxamel.

[ 23/10/2017 ]
Documental 'Aigua, terra i vida'

El proper divendres 3 de novembre a les 20h, a l'Auditori “José Bernabeu Alberola” de la veïna Mutxamel, tindrà lloc la presentació del documental produït pel Campus d'Alcoi de la UPV per a l'Aula Riu Sec titulat: “Aigua, Terra i Vida”.

El documental, dirigit pel professor Juan Francisco Picó Silvestre i en el qual han col·laborat alumnes del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i desenvolupament de Productes del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València, pretén contribuir a la divulgació i posar en relleu el sentiment d'una història i d'unes tradicions molt arrelades a Mutxamel i que giren entorn de l'aigua.

Programa:
  • 20:00h: Parlaments:
    • Juan Francisco Picó, director de l'Aula Riu Sec.
    • Rafael García, regidor de Cultura, Educació i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Mutxamel.
    • Juan Ignacio Torregrosa, director del Campus d'Alcoi de la UPV.
    • Sebastián Cañadas, Alcalde de Mutxamel
  • 20:15h: Proyecció documental.

Tràiler del documental "Aigua, terra i vida":

Aula Riu Sec

L'objectiu d'aquest programa és recuperar la importància de les infraestructures hidràuliques del municipi alacantí dels segles XVI al XVIII.

Azuds, sèquies i canals formen el valuós patrimoni hidràulic de la localitat de Mutxamel. Amb la finalitat de preservar, posar en valor i rehabilitar aquests recursos hídrics, el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora, i l'alcalde de Mutxamel, Sebastián Cañadas, han signat un conveni de col·laboració per a la creació de l'aula "Riu Sec Ajuntament de Mutxamel-UPV", un programa destinat a rehabilitar el valor patrimonial de les estructures hidràuliques que posseeix la localitat i dels elements que les acompanyen.

El projecte inclou, a més, la realització d'activitats formatives i de difusió del coneixement amb l'objectiu de conformar una oferta formativa i cultural de qualitat en el municipi. I, així, el programa fomentarà la participació acadèmica mitjançant la col·laboració en graus, màsters i altres activitats educatives relacionades amb matèries tan diverses com l'enginyeria hidràulica, el territori i paisatge, el disseny, el turisme, la història de l'arquitectura i de l'enginyeria civil, els sistemes de regadius reutilitzables per a agricultura sostenible, etc.

L'aula Riu Sec promourà, així mateix, la convocatòria de premis a projectes de finalització de carrera, treballs i concursos d'idees, i preveu, entre uns altres, la creació d'un centre d'interpretació, per a la promoció educativa i cultural de la localitat. En definitiva, un aula polièdrica que també inclou visites als llocs des dels quals gestionen sistemes hidràulics.

XIII Premis IDEES UPV XIII Premis IDEES UPV
Lliurament de sol·licituds fins al 18 d'octubre.
Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte
Comença la restauració d'unes 300 peces inventariades.
Programa València Coopera 2019 Programa València Coopera 2019
Projecte de Cooperació al Desenvolupament a Mauritània.
Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València	Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València
Des d'el mes de juny passat ha atès a més de 6800 usuaris.
Jornada d'Acollida Jornada d'Acollida
El 3 de setembre a les 10.30 h en el Pavelló Esportiu de l'Edifici Georgina Blanes.
Ajudes de menjador Ajudes de menjador
Sol·licita ja fins a 80 vals de menú per al curs acadèmic 2019-2020.
ADSIDEO 2019 ADSIDEO 2019
Programa d'ajudes per a Projectes de Recerca ODS.