Campus d'Alcoi de la UPV

Presentació documental: “Aigua, terra i vida”

Produït pel Campus d'Alcoi de la UPV, l'acte tindrà lloc divendres que ve 3 de novembre a les 20h, en l'Auditori “José Bernabeu Alberola” de Mutxamel.

[ 23/10/2017 ]
Documental 'Aigua, terra i vida'

El proper divendres 3 de novembre a les 20h, a l'Auditori “José Bernabeu Alberola” de la veïna Mutxamel, tindrà lloc la presentació del documental produït pel Campus d'Alcoi de la UPV per a l'Aula Riu Sec titulat: “Aigua, Terra i Vida”.

El documental, dirigit pel professor Juan Francisco Picó Silvestre i en el qual han col·laborat alumnes del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i desenvolupament de Productes del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València, pretén contribuir a la divulgació i posar en relleu el sentiment d'una història i d'unes tradicions molt arrelades a Mutxamel i que giren entorn de l'aigua.

Programa:
  • 20:00h: Parlaments:
    • Juan Francisco Picó, director de l'Aula Riu Sec.
    • Rafael García, regidor de Cultura, Educació i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Mutxamel.
    • Juan Ignacio Torregrosa, director del Campus d'Alcoi de la UPV.
    • Sebastián Cañadas, Alcalde de Mutxamel
  • 20:15h: Proyecció documental.

Tràiler del documental "Aigua, terra i vida":

Aula Riu Sec

L'objectiu d'aquest programa és recuperar la importància de les infraestructures hidràuliques del municipi alacantí dels segles XVI al XVIII.

Azuds, sèquies i canals formen el valuós patrimoni hidràulic de la localitat de Mutxamel. Amb la finalitat de preservar, posar en valor i rehabilitar aquests recursos hídrics, el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora, i l'alcalde de Mutxamel, Sebastián Cañadas, han signat un conveni de col·laboració per a la creació de l'aula "Riu Sec Ajuntament de Mutxamel-UPV", un programa destinat a rehabilitar el valor patrimonial de les estructures hidràuliques que posseeix la localitat i dels elements que les acompanyen.

El projecte inclou, a més, la realització d'activitats formatives i de difusió del coneixement amb l'objectiu de conformar una oferta formativa i cultural de qualitat en el municipi. I, així, el programa fomentarà la participació acadèmica mitjançant la col·laboració en graus, màsters i altres activitats educatives relacionades amb matèries tan diverses com l'enginyeria hidràulica, el territori i paisatge, el disseny, el turisme, la història de l'arquitectura i de l'enginyeria civil, els sistemes de regadius reutilitzables per a agricultura sostenible, etc.

L'aula Riu Sec promourà, així mateix, la convocatòria de premis a projectes de finalització de carrera, treballs i concursos d'idees, i preveu, entre uns altres, la creació d'un centre d'interpretació, per a la promoció educativa i cultural de la localitat. En definitiva, un aula polièdrica que també inclou visites als llocs des dels quals gestionen sistemes hidràulics.

Les Festes del Campus d'Alcoi de la UPV 2019 ja tenen protagonistes Les Festes del Campus d'Alcoi de la UPV 2019 ja tenen protagonistes
La Gala de la Carabassa 2019 va donar inici als actes amb el lliurament de premis.
Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage
El Premi Nobel de Química 2016 imparteix una conferència a l’ IVAM CADA Alcoi.
44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi 44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi
En l'esdeveniment han participat 125 professionals.
Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D
RUVID ha presentat un document amb les seues reivindicacions.
Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT
El projecte “Seren@ y a casa” del CIP FP Batoi d'Alcoi ha resultat guanyador.
Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19 Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el 11 d'abril.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.