Més de 7.000 projectes

El cercador Explora R+D+I reuneix tot el coneixement generat en la UPV.

La UPV llança el cercador Explora R+D+I per a posar a l'abast de les empreses tot el coneixement generat als seus laboratoris.

[ 04/12/2017 ]

La Universitat Politècnica de València ha engegat un nou programa per a reforçar els seus vincles amb l'entorn productiu, facilitar a les empreses el contacte directe amb la seua recerca i fomentar així la transferència de tecnologia. Es tracta d'Explora R+D+I UPV, un complet cercador web que permet accedir a tot el coneixement generat als laboratoris de la UPV.

Des d'Explora R+D+I, qualsevol empresa (però també altres grups de recerca) pot localitzar el personal investigador i els grups de la Universitat Politècnica de València capaces d'aportar solucions a les necessitats d'innovació que tenen, ja siga per a desenvolupar productes, engegar nous projectes, etc.

"La UPV manté una estreta relació amb el sector productiu, però hem d'ajudar a fer que les empreses coneguen les oportunitats d'innovació que poden obtenir aprofitant l'R+D+I de la UPV. I Explora posa al seu abast, d'una manera molt senzilla, tota la recerca que es realitza en aquesta Universitat; permet a les empreses i a altres institucions identificar potencials aliats a la UPV per a donar respostes a les seues necessitats", ha destacat Francisco Mora, rector de la UPV.

Prop de 117.000 publicacions científiques, patents, programari, empreses derivades...

Actualment, Explora té incorporades més de 750 línies de recerca de la UPV, prop de 117.000 publicacions científiques i més de 7.000 projectes desenvolupats pel personal investigador de la Universitat Politècnica de València, als campus d'Alcoi, València i Gandia. També accedeix a informació sobre patents i programari desenvolupat a la UPV, així com a les seues empreses derivades (spin off). Explora R+D+I inclou un canal per a facilitar el contacte amb el personal investigador.

El llançament d'aquest cercador s'emmarca dins del Pla estratègic de la UPV 2015-2020, entre els reptes del qual inclou que les empreses coneguen i accedisquen al catàleg de serveis d'investigació i transferència de la UPV. El projecte és fruit del treball realitzat pel Servei de Promoció i Suport a la Recerca, la Innovació i la Transferència (i2T de la UPV).

Cal recordar que la UPV és una de les universitats espanyoles que més ingressos obté per la recerca competitiva: per contractes d'R+D+I, consultories, prestació de serveis, llicències de tecnologia i empreses derivades. I és líder nacional en nombre de patents. "Solucionem problemes de la vida real relacionats amb pràcticament qualsevol activitat de l'ésser humà".

Més informació

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.