Mostra de cinema i drets humans

De l'1 al 25 de febrer de 2018.

Mostra de cinema i drets humans organitzada pel Club d'amics UNESCO d'Alcoi.

[ 30/01/2018 ]

Enguany, el Club d’Amics de la UNESCO d'Alcoi commemora el 50 aniversari. Actualment és el tercer Club d’Amics de la UNESCO més antic de l’estat espanyol darrere de Barcelona i Madrid. I per celebrar-ho ha preparat una sèrie d’activitats entre les quals tenim la Mostra de Cinema i Drets Humans 2018.

Aquesta Mostra sempre ha comptat amb el recolçament del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València. La mostra d’enguany també tracta temes d’actualitat i de reflexió a través de conferències, taules rodones, documentals i pel·lícules. Es tractaran temes polèmics com la renda bàsica universal, els límits de la llibertat d’expressió, la lliure elecció de creences, i les noves tendències consumistes dirigides cap al minimalisme i la simplicitat. El Club d’Amics de la UNESCO d'Alcoi segueix treballant en la busca d’un món millor per a que els Drets Humans i dels Pobles siguen una realitat i no un llistat de propòsits desatesos.

La Mostra es celebrarà durant el mes de febrer amb assistència lliure.

Club d'amics UNESCO Alcoi:

El Club d'Amics de la Unesco va ser fundat en 1968, en plena època tardfranquista, aprofitant la conjuntura lleugerament aperturista del règim franquista per a crear una imatge falsa d'obertura cap a Europa.

És aquesta conjuntura la que va propiciar la creació de la Unesco, ja que ens vam poder colar entre la creació altres entitats esportives, festives, d'oci, etc. Va ser legalitzada un any més tard. L'alegria portarà poc, però, ja que va ser clausurada posteriorment en diverses ocasions per les autoritats governatives franquistes (1969, 1974) que veien com les activitats eren contínues i, com sabeu, per al règim franquista, la cultura era subversió i calia anar en contra. Malgrat açò, els anys següents van continuar les activitats durant un temps de silenci administratiu, i l'estiu del 77 es va legalitzar definitivament. Hem de tenir en compte que en aquell temps estava prohibit el dret de manifestar-se, la llibertat d'expressió, el dret sindical i, evidentment, la persecució de les entitats i moviments polítics.

Parlem, per tant, d'una època presidida per l'anhel de llibertat de molts homes i dones que defensaven els drets democràtics. En una situació així, era evident que la nostra entitat va ser dinàmica, nombrosa i combativa.

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.