Mostra de cinema i drets humans

De l'1 al 25 de febrer de 2018.

Mostra de cinema i drets humans organitzada pel Club d'amics UNESCO d'Alcoi.

[ 30/01/2018 ]

Enguany, el Club d’Amics de la UNESCO d'Alcoi commemora el 50 aniversari. Actualment és el tercer Club d’Amics de la UNESCO més antic de l’estat espanyol darrere de Barcelona i Madrid. I per celebrar-ho ha preparat una sèrie d’activitats entre les quals tenim la Mostra de Cinema i Drets Humans 2018.

Aquesta Mostra sempre ha comptat amb el recolçament del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València. La mostra d’enguany també tracta temes d’actualitat i de reflexió a través de conferències, taules rodones, documentals i pel·lícules. Es tractaran temes polèmics com la renda bàsica universal, els límits de la llibertat d’expressió, la lliure elecció de creences, i les noves tendències consumistes dirigides cap al minimalisme i la simplicitat. El Club d’Amics de la UNESCO d'Alcoi segueix treballant en la busca d’un món millor per a que els Drets Humans i dels Pobles siguen una realitat i no un llistat de propòsits desatesos.

La Mostra es celebrarà durant el mes de febrer amb assistència lliure.

Club d'amics UNESCO Alcoi:

El Club d'Amics de la Unesco va ser fundat en 1968, en plena època tardfranquista, aprofitant la conjuntura lleugerament aperturista del règim franquista per a crear una imatge falsa d'obertura cap a Europa.

És aquesta conjuntura la que va propiciar la creació de la Unesco, ja que ens vam poder colar entre la creació altres entitats esportives, festives, d'oci, etc. Va ser legalitzada un any més tard. L'alegria portarà poc, però, ja que va ser clausurada posteriorment en diverses ocasions per les autoritats governatives franquistes (1969, 1974) que veien com les activitats eren contínues i, com sabeu, per al règim franquista, la cultura era subversió i calia anar en contra. Malgrat açò, els anys següents van continuar les activitats durant un temps de silenci administratiu, i l'estiu del 77 es va legalitzar definitivament. Hem de tenir en compte que en aquell temps estava prohibit el dret de manifestar-se, la llibertat d'expressió, el dret sindical i, evidentment, la persecució de les entitats i moviments polítics.

Parlem, per tant, d'una època presidida per l'anhel de llibertat de molts homes i dones que defensaven els drets democràtics. En una situació així, era evident que la nostra entitat va ser dinàmica, nombrosa i combativa.

La UPV, entre les 250 universitats amb major ocupabilitat del món La UPV, entre les 250 universitats amb major ocupabilitat del món
Segons el prestigió QS Graduate Employability Rankings 2020.
Obertura Universitat Sènior 2019/20 Obertura Universitat Sènior 2019/20
Aquest any compta amb 215 alumnes en el curs.
Inaugurada l'exposició Inaugurada l'exposició
Romandrà fins al 27 de setembre.
Campionat Nacional de Robots CEABOT Campionat Nacional de Robots CEABOT
Tercera victòria consecutiva del Campus d'Alcoi.
Rànquing de Shanghái certifica UPV millor politècnica d'Espanya.
El rànquing de Shanghái certifica un any més que la UPV continua sent la millor politècnica d'Espanya
Setmana Modernista Alcoi 2019 Setmana Modernista Alcoi 2019
El campus participarà de nou en la Setmana Modernista d'Alcoi.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.