Mostra de cinema i drets humans

De l'1 al 25 de febrer de 2018.

Mostra de cinema i drets humans organitzada pel Club d'amics UNESCO d'Alcoi.

[ 30/01/2018 ]

Enguany, el Club d’Amics de la UNESCO d'Alcoi commemora el 50 aniversari. Actualment és el tercer Club d’Amics de la UNESCO més antic de l’estat espanyol darrere de Barcelona i Madrid. I per celebrar-ho ha preparat una sèrie d’activitats entre les quals tenim la Mostra de Cinema i Drets Humans 2018.

Aquesta Mostra sempre ha comptat amb el recolçament del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València. La mostra d’enguany també tracta temes d’actualitat i de reflexió a través de conferències, taules rodones, documentals i pel·lícules. Es tractaran temes polèmics com la renda bàsica universal, els límits de la llibertat d’expressió, la lliure elecció de creences, i les noves tendències consumistes dirigides cap al minimalisme i la simplicitat. El Club d’Amics de la UNESCO d'Alcoi segueix treballant en la busca d’un món millor per a que els Drets Humans i dels Pobles siguen una realitat i no un llistat de propòsits desatesos.

La Mostra es celebrarà durant el mes de febrer amb assistència lliure.

Club d'amics UNESCO Alcoi:

El Club d'Amics de la Unesco va ser fundat en 1968, en plena època tardfranquista, aprofitant la conjuntura lleugerament aperturista del règim franquista per a crear una imatge falsa d'obertura cap a Europa.

És aquesta conjuntura la que va propiciar la creació de la Unesco, ja que ens vam poder colar entre la creació altres entitats esportives, festives, d'oci, etc. Va ser legalitzada un any més tard. L'alegria portarà poc, però, ja que va ser clausurada posteriorment en diverses ocasions per les autoritats governatives franquistes (1969, 1974) que veien com les activitats eren contínues i, com sabeu, per al règim franquista, la cultura era subversió i calia anar en contra. Malgrat açò, els anys següents van continuar les activitats durant un temps de silenci administratiu, i l'estiu del 77 es va legalitzar definitivament. Hem de tenir en compte que en aquell temps estava prohibit el dret de manifestar-se, la llibertat d'expressió, el dret sindical i, evidentment, la persecució de les entitats i moviments polítics.

Parlem, per tant, d'una època presidida per l'anhel de llibertat de molts homes i dones que defensaven els drets democràtics. En una situació així, era evident que la nostra entitat va ser dinàmica, nombrosa i combativa.

XIX Premis del Consell Social XIX Premis del Consell Social
Enrique Lores, l'ITQ, 13 estudiants i 6 docents, entre els 31 guardonats.
Màxima presencialitat possible Màxima presencialitat possible
Juan Ignacio Torregrosa López explica els detalls i novetats sobre el pròxim curs.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Bon estiu! Bon estiu!
El rector de la UPV, Francisco Mora, desitja unes felices vacances a tota la comunitat universitària.
Preinscripció al 100% Preinscripció al 100%
Existeix un altre període de preinscripció del 14 al 21 de setembre.
Pavelló esportiu convertit en gran aula Pavelló esportiu convertit en gran aula
A partir del curs 2020/2021, comptarà amb un aforament màxim de 330 estudiants.
Formalitza la teua matrícula Formalitza la teua matrícula
Coneix els terminis exactes i els passos a seguir.