Descobreix una obra d'art a Mutxamel

Conferència de Francisco Picó Silvestre sobre l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

[ 16/02/2018 ]
L'obra hidràulica L’assut de Mutxamel

Una nova conferència del cicle, organitzada per l'IAC Juan Gilalbert (Diputació Provincial d'Alacant) en la que Francisco Picó Silvestre ens descobrirà l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

L'acte tindrà lloc el dimecres 28 de febrer a les 20h al Centre Social “José Bernabeu Alberola de Mutxamel.

L’assut de Mutxamel

El riu Montnegre té un llit sec que al llarg de la història i esporàdicament ha vingut arreplegant avingudes d'un aigua escassa característica d'aquests territoris. Per açò també se li denomina Riu Sec.

Històricament, aquesta aigua escassa s'ha vingut utilitzant racionalment arreplegant-la i gestionant-la a través de preses de diversa índole. La primera presa de certa consistència, després del Pantà de Tibi, és l´assut de Mutxamel, un conjunt de construccions d'enginyeria hidràulica sorprenent l'eficàcia de la qual va contribuir a produir una bona horta alacantina de gran desenvolupament i importància.

Juan Francisco Picó

Arquitecte (1983) i Doctor Arquitecte (2013) per la Universitat Politècnica de València, és professor associat del Departament de Composició Arquitectònica de la UPV i, actualment, imparteix docència en el camp de la Història i la Teoria del Disseny en el Grau d'Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de producte del Campus d'Alcoi de la UPV.

Ha participat en diverses publicacions i congressos i les seues línies de recerca se centren en la innovació, l'excel·lència i la configuració d'entorns humans, en el patrimoni arquitectònic històric, en el Disseny Industrial i en les aportacions d'aquestes disciplines en el camp del turisme.

Més informació

Podràs Podràs
Podràs triar la UPV per mil raons.
Màxima presencialitat possible Màxima presencialitat possible
Juan Ignacio Torregrosa López explica els detalls i novetats sobre el pròxim curs.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Màsters  Universitaris Màsters Universitaris
Obert el termini del 25 de maig al 12 de juny.
Beques i ajudes Beques i ajudes
Consulta les opcions oferides pel Ministeri, la GV i la UPV.
Cursos de valencià 2020-21 Cursos de valencià 2020-21
Nivells A2, B1, B2, C1 i C2. Inscripció fins al 18 de setembre.
Congrés Internacional de Direcció i Enginyeria de Projectes Congrés Internacional de Direcció i Enginyeria de Projectes
Finalitza la 24a edició del congrés.