Campus d'Alcoi de la UPV

Descobreix una obra d'art a Mutxamel

Conferència de Francisco Picó Silvestre sobre l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

[ 16/02/2018 ]
L'obra hidràulica L’assut de Mutxamel

Una nova conferència del cicle, organitzada per l'IAC Juan Gilalbert (Diputació Provincial d'Alacant) en la que Francisco Picó Silvestre ens descobrirà l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

L'acte tindrà lloc el dimecres 28 de febrer a les 20h al Centre Social “José Bernabeu Alberola de Mutxamel.

L’assut de Mutxamel

El riu Montnegre té un llit sec que al llarg de la història i esporàdicament ha vingut arreplegant avingudes d'un aigua escassa característica d'aquests territoris. Per açò també se li denomina Riu Sec.

Històricament, aquesta aigua escassa s'ha vingut utilitzant racionalment arreplegant-la i gestionant-la a través de preses de diversa índole. La primera presa de certa consistència, després del Pantà de Tibi, és l´assut de Mutxamel, un conjunt de construccions d'enginyeria hidràulica sorprenent l'eficàcia de la qual va contribuir a produir una bona horta alacantina de gran desenvolupament i importància.

Juan Francisco Picó

Arquitecte (1983) i Doctor Arquitecte (2013) per la Universitat Politècnica de València, és professor associat del Departament de Composició Arquitectònica de la UPV i, actualment, imparteix docència en el camp de la Història i la Teoria del Disseny en el Grau d'Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de producte del Campus d'Alcoi de la UPV.

Ha participat en diverses publicacions i congressos i les seues línies de recerca se centren en la innovació, l'excel·lència i la configuració d'entorns humans, en el patrimoni arquitectònic històric, en el Disseny Industrial i en les aportacions d'aquestes disciplines en el camp del turisme.

Més informació

Les Festes del Campus d'Alcoi de la UPV 2019 ja tenen protagonistes Les Festes del Campus d'Alcoi de la UPV 2019 ja tenen protagonistes
La Gala de la Carabassa 2019 va donar inici als actes amb el lliurament de premis.
Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage
El Premi Nobel de Química 2016 imparteix una conferència a l’ IVAM CADA Alcoi.
44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi 44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi
En l'esdeveniment han participat 125 professionals.
Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D
RUVID ha presentat un document amb les seues reivindicacions.
Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT
El projecte “Seren@ y a casa” del CIP FP Batoi d'Alcoi ha resultat guanyador.
Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19 Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el 11 d'abril.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.