Descobreix una obra d'art a Mutxamel

Conferència de Francisco Picó Silvestre sobre l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

[ 16/02/2018 ]
L'obra hidràulica L’assut de Mutxamel

Una nova conferència del cicle, organitzada per l'IAC Juan Gilalbert (Diputació Provincial d'Alacant) en la que Francisco Picó Silvestre ens descobrirà l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

L'acte tindrà lloc el dimecres 28 de febrer a les 20h al Centre Social “José Bernabeu Alberola de Mutxamel.

L’assut de Mutxamel

El riu Montnegre té un llit sec que al llarg de la història i esporàdicament ha vingut arreplegant avingudes d'un aigua escassa característica d'aquests territoris. Per açò també se li denomina Riu Sec.

Històricament, aquesta aigua escassa s'ha vingut utilitzant racionalment arreplegant-la i gestionant-la a través de preses de diversa índole. La primera presa de certa consistència, després del Pantà de Tibi, és l´assut de Mutxamel, un conjunt de construccions d'enginyeria hidràulica sorprenent l'eficàcia de la qual va contribuir a produir una bona horta alacantina de gran desenvolupament i importància.

Juan Francisco Picó

Arquitecte (1983) i Doctor Arquitecte (2013) per la Universitat Politècnica de València, és professor associat del Departament de Composició Arquitectònica de la UPV i, actualment, imparteix docència en el camp de la Història i la Teoria del Disseny en el Grau d'Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de producte del Campus d'Alcoi de la UPV.

Ha participat en diverses publicacions i congressos i les seues línies de recerca se centren en la innovació, l'excel·lència i la configuració d'entorns humans, en el patrimoni arquitectònic històric, en el Disseny Industrial i en les aportacions d'aquestes disciplines en el camp del turisme.

Més informació

XIII Premis IDEES UPV XIII Premis IDEES UPV
Lliurament de sol·licituds fins al 18 d'octubre.
Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte
Comença la restauració d'unes 300 peces inventariades.
Programa València Coopera 2019 Programa València Coopera 2019
Projecte de Cooperació al Desenvolupament a Mauritània.
Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València	Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València
Des d'el mes de juny passat ha atès a més de 6800 usuaris.
Jornada d'Acollida Jornada d'Acollida
El 3 de setembre a les 10.30 h en el Pavelló Esportiu de l'Edifici Georgina Blanes.
Ajudes de menjador Ajudes de menjador
Sol·licita ja fins a 80 vals de menú per al curs acadèmic 2019-2020.
ADSIDEO 2019 ADSIDEO 2019
Programa d'ajudes per a Projectes de Recerca ODS.