Descobreix una obra d'art a Mutxamel

Conferència de Francisco Picó Silvestre sobre l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

[ 16/02/2018 ]
L'obra hidràulica L’assut de Mutxamel

Una nova conferència del cicle, organitzada per l'IAC Juan Gilalbert (Diputació Provincial d'Alacant) en la que Francisco Picó Silvestre ens descobrirà l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

L'acte tindrà lloc el dimecres 28 de febrer a les 20h al Centre Social “José Bernabeu Alberola de Mutxamel.

L’assut de Mutxamel

El riu Montnegre té un llit sec que al llarg de la història i esporàdicament ha vingut arreplegant avingudes d'un aigua escassa característica d'aquests territoris. Per açò també se li denomina Riu Sec.

Històricament, aquesta aigua escassa s'ha vingut utilitzant racionalment arreplegant-la i gestionant-la a través de preses de diversa índole. La primera presa de certa consistència, després del Pantà de Tibi, és l´assut de Mutxamel, un conjunt de construccions d'enginyeria hidràulica sorprenent l'eficàcia de la qual va contribuir a produir una bona horta alacantina de gran desenvolupament i importància.

Juan Francisco Picó

Arquitecte (1983) i Doctor Arquitecte (2013) per la Universitat Politècnica de València, és professor associat del Departament de Composició Arquitectònica de la UPV i, actualment, imparteix docència en el camp de la Història i la Teoria del Disseny en el Grau d'Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de producte del Campus d'Alcoi de la UPV.

Ha participat en diverses publicacions i congressos i les seues línies de recerca se centren en la innovació, l'excel·lència i la configuració d'entorns humans, en el patrimoni arquitectònic històric, en el Disseny Industrial i en les aportacions d'aquestes disciplines en el camp del turisme.

Més informació

Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Finalitza 'Ciència en Acció' Finalitza 'Ciència en Acció'
XX edició en la qual han participat estudiants de més de 10 països.
Materials tèxtils que carreguen mòbils Materials tèxtils que carreguen mòbils
Els nous dispositius estan dissenyats per investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.
Escola UPV destacada Escola UPV destacada
L'EPSA rep el premi 'Escola UPV destacada' en esports.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.