Descobreix una obra d'art a Mutxamel

Conferència de Francisco Picó Silvestre sobre l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

[ 16/02/2018 ]
L'obra hidràulica L’assut de Mutxamel

Una nova conferència del cicle, organitzada per l'IAC Juan Gilalbert (Diputació Provincial d'Alacant) en la que Francisco Picó Silvestre ens descobrirà l'obra hidràulica ”L’assut de Mutxamel”.

L'acte tindrà lloc el dimecres 28 de febrer a les 20h al Centre Social “José Bernabeu Alberola de Mutxamel.

L’assut de Mutxamel

El riu Montnegre té un llit sec que al llarg de la història i esporàdicament ha vingut arreplegant avingudes d'un aigua escassa característica d'aquests territoris. Per açò també se li denomina Riu Sec.

Històricament, aquesta aigua escassa s'ha vingut utilitzant racionalment arreplegant-la i gestionant-la a través de preses de diversa índole. La primera presa de certa consistència, després del Pantà de Tibi, és l´assut de Mutxamel, un conjunt de construccions d'enginyeria hidràulica sorprenent l'eficàcia de la qual va contribuir a produir una bona horta alacantina de gran desenvolupament i importància.

Juan Francisco Picó

Arquitecte (1983) i Doctor Arquitecte (2013) per la Universitat Politècnica de València, és professor associat del Departament de Composició Arquitectònica de la UPV i, actualment, imparteix docència en el camp de la Història i la Teoria del Disseny en el Grau d'Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de producte del Campus d'Alcoi de la UPV.

Ha participat en diverses publicacions i congressos i les seues línies de recerca se centren en la innovació, l'excel·lència i la configuració d'entorns humans, en el patrimoni arquitectònic històric, en el Disseny Industrial i en les aportacions d'aquestes disciplines en el camp del turisme.

Més informació

La UPV supera amb nota l’inici de la docència virtual La UPV supera amb nota l’inici de la docència virtual
Més de 16.000 usuaris actius en Microsoft Teams i prop de 10.000 en Office 365.
Comunicat de Direcció Comunicat de Direcció
Restriccions en l'accés al Campus d'Alcoi.
Coronavirus Makers Coronavirus Makers
El Campus d'Alcoi de la UPV posa a disposició 7 impressores 3D.
Organització de la Docència Distància 2 Organització de la Docència Distància 2
Comunicat núm.2 de Direcció d'estudis.
Castelló, Alacant i València, entre les més beneficiades Castelló, Alacant i València, entre les més beneficiades
Les mesures per a lluitar contra el COVID-19 redueixen un 64% de mitjana la contaminació de l'aire a Espanya.
Noves mesures excepcionals Noves mesures excepcionals
L'última resolució del rector modifica el funcionament de la UPV.
Vicerectorat d'Alumnat Vicerectorat d'Alumnat
Comunicat del Vicerectorat d'Alumnat, Cultura i Esport.