Jornada DIFUTEC: MUTXAMEL, TURISME I CULTURA

Dimarts 27 de març de 9h a 14h a l'Auditori Centre Social Polivalent de Mutxamel.

[ 12/03/2018 ]
Mutxamel, turisme i cultura

El proper dimarts 27 de març de 9h a 14h tindrà lloc a la Seu Universitària del Campus d’Alcoi a Mutxamel - Auditori Centre Social Polivalent - Avda. Carlos Soler, 64, la LXX Jornada DIFUTEC “Mutxamel, Turisme i Cultura” organitzada per l'Ajuntament de Mutxamel, l'Aula Riu Sec i el Campus d'Alcoi de la UPV.

La jornada

La conservació, protecció i gestió del patrimoni natural i cultural suposa per a les destinacions una oportunitat de desenvolupament que, duta a terme de forma responsable i sostenible, és una interessant opció per a moltes comunitats locals.

La posada en valor sostenible dels recursos i una adequada organització dels serveis turístics complementaris pot suposar una via per al desenvolupament socioeconòmic i cultural d'un municipi.

L'activitat que es proposa porta per títol “Mutxamel: Turisme i Cultura” i consisteix en una jornada per a reflexionar sobre la posada en valor del patrimoni natural i cultural del municipi de Mutxamel per al seu ús turístic a través de l'acostament a les eines de gestió turística útils per a abordar aquest procés. Aquesta posada en valor del patrimoni es fa sota el paràmetre de la sostenibilitat necessària per a contribuir al seu desenvolupament a llarg termini.

La contribució de les universitats al desenvolupament del turisme sostenible és un fet constatat a través de la recerca en matèria turística i l'aplicació d'aquests assoliments acadèmics al context pràctic de les destinacions, les empreses i els productes turístics, fins i tot establint directrius i estratègies turístiques generals. Així, de la mà de la Catedràtica de la UPV, la Dra. María José Viñals, es presentaran les eines per a la posada en valor del patrimoni i el seu ús sostenible. A continuació, es proposa realitzar un acostament a l'element vector del patrimoni en aquest municipi com és l'aigua i el patrimoni hidrològic local.

La segona part de la jornada es dedicarà a l'acostament pràctic de les eines seleccionades de posada en valor i planificació. Així es proposen 2 tallers pràctics sobre eines aplicades a la gestió turística de les destinacions.

Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Finalitza 'Ciència en Acció' Finalitza 'Ciència en Acció'
XX edició en la qual han participat estudiants de més de 10 països.
Materials tèxtils que carreguen mòbils Materials tèxtils que carreguen mòbils
Els nous dispositius estan dissenyats per investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.
Escola UPV destacada Escola UPV destacada
L'EPSA rep el premi 'Escola UPV destacada' en esports.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.