Campus d'Alcoi de la UPV

Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia

La van arreplegar els alcaldes respectius: Joan Ribó, Antonio Francés i Diana Morant. Amb motiu del 50 aniversari de la UPV.

[ 13/06/2018 ]
Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia

"Per a fer front als reptes del demà, per a donar resposta a les noves necessitats, per a competir amb els millors centres del món i per a guanyar el futur, la Universitat Politècnica de València (UPV) necessita formar part de les prioritats polítiques reals del país, i necessita que existisca una pressió ferma de la societat sobre aquesta decisió política". Així, amb aquesta claredat meridiana s'ha expressat el rector de la UPV, Francisco Mora, en l'acte amb el qual aquest migdia han arrancat els 12 mesos de celebració del 50 aniversari de la institució.

L'esdeveniment, celebrat avui en el Paranimf del campus de Vera, ha servit per a reivindicar el paper de la universitat com a motor de transformació de la societat i, a més, per a retre homenatge a les persones i corporacions que han contribuït al seu progrés.

"El naixement de la UPV va ser producte del treball, la tenacitat, la generositat i la ferma obstinació d'uns pocs. A ningú se li escapen les enormes dificultats que de ben segur van haver de sortejar els qui, en només quatre mesos, van donar inici al primer curs", ha defensat Mora.

50 anys de records

En la sala, estaven presents els més de cent homes i dones que van engegar la UPV en els seus inicis, tant personal docent com d'administració i serveis. Molts d'ells s'han emocionat en recordar els orígens de la institució.

Sobre les pantalles, s'han projectat imatges d'aquells primers anys, contraposant-les amb l'aspecte actual de la Universitat, 50 anys després. Constatant la increïble transformació del campus, el professor jubilat Manuel López Pellicer, en nom de tots ells, ha citat a Lluís Llach, quan cantava: "estic gelós i content, molt gelós i content de la sort que heu tingut, de la sort que tindreu".

Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia

A continuació, s'ha recordat als deu rectors que van dirigir la institució en algun moment de la seua història i s'ha procedit a lliurar la Medalla de la UPV, el màxim guardó que atorga la institució, a les ciutats de València, Alcoi i Gandia. Els seus tres alcaldes -Joan Ribó, Antonio Francés i Diana Morant- han sigut els encarregats de rebre-la.

Ribó ha aprofitat per a rememorar els anys passats en la UPV, en la qual es va formar com a alumne i de la qual més tard va ser professor: "És un honor tornar a la qual va anar la meua casa i trobar-la convertida en un centre d'excel·lència, en una de les universitats que més brilla i que millor servei presta a la seua societat. La UPV, com a institució, ha prestigiat a la ciutat que l'acull, i s'ha consolidat com una de les millors opcions educatives i tecnològiques del país".

També el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha volgut posar en valor en paper de la UPV durant la seua intervenció, en destacar que "les universitats són l'eix de l'economia de talent. La innovació, l'excel·lència, la recerca, l'esperit crític, la justícia, la convivència, la diversitat... tot té a la universitat en el centre. Tot passa per una universitat potent com la UPV. La Comunitat Valenciana serà o no serà en funció de la capacitat de les seues universitats".

La UPV, entre les 400 millors universitats del món La UPV, entre les 400 millors universitats del món
En les àrees de Ciències Socials i Negocis i Economia.
Setmana de la Ciència 2018 Setmana de la Ciència 2018
Del dilluns 19 de novembre al divendres 23 de novembre.
Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi Recepció a l'Ajuntament a alumnes del Campus d'Alcoi
Als alumnes dels màsters universitaris.
Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019 Conferència Inaugural del Curs Acadèmic 2018-2019
A càrrec de D. Andrés Pedreño Muñoz.
Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica Inaugurada la IV edició del Màster d'Indústria Cosmètica
Les classes van començar, oficialment, el divendres 28 de setembre.
Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent Participació d’EPSA MOTO-E en Motostudent
Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.