Campus d'Alcoi de la UPV

Fotciencia 15

Exposició oberta a tot el públic al Centre Comercial Alzamora del 8 al 27 de gener de 2019.

[ 28/12/2018 ]
Fotciencia15

El Centre Comercial Alzamora d'Alcoi acull de nou una exposició dins de les activitats organitzades per la Setmana de la Ciència del Campus d'Alcoi de la UPV. En aquesta ocasió es podrà gaudir de Fotciencia 15. Paloma Domingo, Directora General de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), explica que és Fotciencia 15. Diumenge passat va ser una de les ponents de la Setmana de la Ciència 2018, estant present en la inauguració i en la trobada amb investigadors 'Creant valor des de la universitat'. Aquesta exposició es podrà veure en horari comercial del 8 al 27 de gener de 2019.

FECYT i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) es van unir fa ja 12 anys per a fer de la ciència un art que arribara a la societat a través de la fotografia.

Així és com naix Fotciencia, una iniciativa que compta amb la col·laboració de la Fundació Jesús Serra i que selecciona les imatges de ciència més impactants de l'any -des del punt de vista estètic i divulgatiu- per a incloure-les en un catàleg i formar part d'una exposició itinerant per museus i centres culturals d'Espanya.

A vegades, resulta complicat explicar la ciència però el fet de visualitzar-la en una imatge ho simplifica i aconsegueix transmetre a l'espectador sensacions i missatges que difícilment les paraules poden expressar. El que més m'agrada d'aquest projecte és que els artistes de Fotciencia són investigadors i ciutadans del carrer que, màquina fotogràfica en mà, cerquen la imatge que millor representa el món de la investigació científica, conscients de la importància de fer més comprensiu i atractiu el treball científic al conjunt de la societat.

El comitè encarregat de seleccionar les set millors fotografies d'aquesta 15a edició no ho va haver de tindre res fàcil ja que es van presentar més de 700 imatges d'una gran bellesa artística, entre les quals cal destacar l'obra en la qual una fulla de tabac, il·luminada amb llum ultraviolada, revela les zones en les quals els gens de la planta provoquen la mort controlada d'algunes de les seues cèl·lules.

Altra de les imatges més sorprenents, per qui està darrere d'ella, és la seleccionada en la modalitat ‘La ciència a l'aula’, en la qual alumnes i alumnes d'Educació Infantil representen, en un teatre de llum negra, els descobriments dels premis Nobel Ramón y Cajal i Golgi a principis del segle XX sobre el funcionament de les neurones. És fonamental involucrar als més joves i fomentar les vocacions científiques a través d'iniciatives tan atractives com aquesta.

Les imatges seleccionades de l'edició anterior ja han viatjat per 15 ciutats espanyoles i han sigut vistes per més de 26.000 persones. A aquesta xifra se suma, a més, les més de 15.000 visites al web (www.fotciencia.es) durant el 2017. Sens dubte, un gran impacte que esperem superar en aquesta nova edició. Acostar a la ciutadania la investigació no és una tasca fàcil però publicacions com aquesta ho fan possible.

Les Festes del Campus d'Alcoi de la UPV 2019 ja tenen protagonistes Les Festes del Campus d'Alcoi de la UPV 2019 ja tenen protagonistes
La Gala de la Carabassa 2019 va donar inici als actes amb el lliurament de premis.
Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage
El Premi Nobel de Química 2016 imparteix una conferència a l’ IVAM CADA Alcoi.
44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi 44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi
En l'esdeveniment han participat 125 professionals.
Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D
RUVID ha presentat un document amb les seues reivindicacions.
Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT
El projecte “Seren@ y a casa” del CIP FP Batoi d'Alcoi ha resultat guanyador.
Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19 Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el 11 d'abril.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.