Campus d'Alcoi de la UPV

VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi

Rècord de participació amb 382 estudiants dividits en 138 equips procedents de les províncies d'Alacant i València. Està organitzat pel GROMEP del Campus d'Alcoi.

[ 05/02/2019 ]
VII edició del Concurs de Robótica

La VII edició del Concurs de Robòtica Mòbil, organitzat pel Grup de Robòtica i Mecatrònica de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (GROMEP) es va celebrar divendres passat 1 de febrer, igual que l'any passat, en el pavelló d'esports de l'Edifici Georgina Blanes, dins de la programació de la Setmana de la Ciència.

L'esdeveniment compta amb el patrocini de la Càtedra Alcoi Ciutat del Coneixement signada amb l'Ajuntament d'Alcoi, amb la Diputació d'Alacant, l'Obra Social de Caixa Ontinyent i, des de l'àmbit empresarial, amb el recolçament de Multiscan Technologies.

El concurs

L'objectiu és fomentar la robòtica estimulant l'aprenentatge en continguts científics tals com les matemàtiques, física, informàtica i mecànica.

En la VII edició participaran 382 estudiants dividits en 138 equips. Estaran representats 18 centres educatius d'Alcoi, Algemesí, Alacant, Benidorm, Benigànim, Benissa, Crevillent, Dénia, Elda, Oliva, Sant Vicent del Raspeig, València, Vilanova de Castelló i Villena. En aquesta edició s'ha aconseguit rècord històric de participació.

El concurs va dirigit a alumnes/as pertanyents a centres escolars d'Educació Secundària, Batxillerat o Cicles Formatius de Formació Professional, entitats educatives i qualsevol afeccionat a la robòtica i ha consistit en 5 modalitats: Lluita lliure, Lluita LEGO, Laberint, Siguelineas LEGO i Siguelineas LLIURE.

Robòtica mòbil LEGO

Han participat alumnes pertanyents a centres escolars d'Educació Secundària, Batxillerat o Cicles Formatius de Formació Professional (ja siga públic, privat o concertat) o altres entitats relacionades amb el món de l'educació.

La participació ha sigut en equips de 4 estudiants com a màxim sent coordinats per un tutor del col·legi o institut. Aquesta modalitat està basada en el robot LEGO. S'hauran d'utilitzar únicament peces LEGO per a la construcció del seu robot.

L'equipament usat per a preparar les proves haurà de ser del disponible en el col·legi o institut dels participants.

Robòtica mòbil LLIURE

Poden concursar en aquesta prova qualsevol afeccionat a la robòtica. Els equips hauran de ser de 4 integrants com a màxim i podran participar també equips de col·legis, instituts o altres entitats educatives tutorats.

En aquesta modalitat l'estructura del robot és lliure, podent-se emprar qualsevol tipus de material per a la construcció del robot. Consistirà, igualment, en la programació del robot com a seguidor de línies, com a robot de lluita o com a robot que resoldrà laberints.

No podrà participar cap equip que presente un robot ja construït dels comercialitzats en el mercat, com 3PI, Moway, Pololu i similars. En aquest grup no s'inclouen els robots que usen electrònica comercial de propòsit general, com Arduino, PICAXE, Pingüino, Chipkit o similars.

Lliurament de premis

Premis modalitat “Lluita lliure”:
  • 1r clasificat: IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalitat “Siguelíneas Lliure”:
  • 1r clasificat: IES María Blasco de San Vicente del Raspeig.
Premis modalitat “Siguelíneas LEGO”:
  • 1r clasificat: IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalitat “Lluita LEGO”:
Premis modalitat “Laberint”:
  • 1r clasificat: IES Maria Blasco de San Vicente del Raspeig.

First Lego League

Aquest concurs va servir de preàmbul per al Desafiament Internacional “First Lego League” que es va celebrar, per segon any consecutiu, l'endemà.

De nou el Campus d'Alcoi de la UPV va ser seu del Torneig Classificatori ‘First Lego League’ de la Comunitat Valenciana al que van acudir més de 190 alumnes i alumnes organitzats en 22 equips. D'aquests 22 equips, 2 van passar al torneig a nivell nacional que tindrà lloc a Tenerife el 23 i 24 de març d'aquest 2019. Aquests van ser ‘Invictus Lego’ del Col·legi Puresa de María Cid de València i 'LledoBots' de la Lledó International School de Castelló.

L'edat dels participants oscil·la entre 10 i 16 anys. A més, un equip va participar en la modalitat First Lego League Júnior, on les edats dels participants van de 6 a 9 anys.

El torneig, únic a la Comunitat Valenciana, es va poder seguir en directe en la pàgina oficial de Facebook del Campus d'Alcoi de la UPV i en les televisions TVA i Alacantí TV.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
Premi Start-UP Sector Tèxtil Premi Start-UP Sector Tèxtil
Promogut per la Càtedra AITEX - UPV.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Naix el periòdic Campusviu Naix el periòdic Campusviu
El periòdic on els estudiants són els protagonistes.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.