Mostra de cinema i drets humans

Del 6 de febrer al 3 de març de 2019.

Mostra de cinema i drets humans organitzada pel Club d'amics UNESCO d'Alcoi.

[ 06/02/2019 ]

El Club d'Amics de la UNESCO, el tercer Club d'Amics de la UNESCO més antic de l'estat espanyol darrere de Barcelona i Madrid, celebra de nou la Mostra de Cinema i Drets Humans 2019.

Aquesta Mostra sempre ha comptat amb el suport del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València. La mostra d'enguany també tracta temes d'actualitat i de reflexió a través de conferències, taules redones, documentals i pel·lícules. El Club d'Amics de la UNESCO d'Alcoi continua treballant en la cerca d'un món millor perquè els Drets Humans i dels Pobles siguen una realitat i no un llistat de propòsits desatesos.

La Mostra se celebrarà els dies 6, 10, 13, 17, 20, 24, 27 de febrer i 3 de març amb assistència lliure.

Club d'amics UNESCO Alcoi:

El Club d'Amics de la Unesco va ser fundat en 1968, en plena època tardfranquista, aprofitant la conjuntura lleugerament aperturista del règim franquista per a crear una imatge falsa d'obertura cap a Europa.

És aquesta conjuntura la que va propiciar la creació de la Unesco, ja que ens vam poder colar entre la creació altres entitats esportives, festives, d'oci, etc. Va ser legalitzada un any més tard. L'alegria portarà poc, però, ja que va ser clausurada posteriorment en diverses ocasions per les autoritats governatives franquistes (1969, 1974) que veien com les activitats eren contínues i, com sabeu, per al règim franquista, la cultura era subversió i calia anar en contra. Malgrat açò, els anys següents van continuar les activitats durant un temps de silenci administratiu, i l'estiu del 77 es va legalitzar definitivament. Hem de tenir en compte que en aquell temps estava prohibit el dret de manifestar-se, la llibertat d'expressió, el dret sindical i, evidentment, la persecució de les entitats i moviments polítics.

Parlem, per tant, d'una època presidida per l'anhel de llibertat de molts homes i dones que defensaven els drets democràtics. En una situació així, era evident que la nostra entitat va ser dinàmica, nombrosa i combativa.

XIII Premis IDEES UPV XIII Premis IDEES UPV
Lliurament de sol·licituds fins al 18 d'octubre.
Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte
Comença la restauració d'unes 300 peces inventariades.
Programa València Coopera 2019 Programa València Coopera 2019
Projecte de Cooperació al Desenvolupament a Mauritània.
Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València	Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València
Des d'el mes de juny passat ha atès a més de 6800 usuaris.
Jornada d'Acollida Jornada d'Acollida
El 3 de setembre a les 10.30 h en el Pavelló Esportiu de l'Edifici Georgina Blanes.
Ajudes de menjador Ajudes de menjador
Sol·licita ja fins a 80 vals de menú per al curs acadèmic 2019-2020.
ADSIDEO 2019 ADSIDEO 2019
Programa d'ajudes per a Projectes de Recerca ODS.