Campus d'Alcoi de la UPV

Programa Cooperació al Desenvolupament 2019

Projectes de cooperació en ONGD, organismes internacionals i universitats d'Amèrica Llatina i Àfrica.

[ 11/02/2019 ]
Programa Cooperació al Desenvolupament 2019

Com cada any, el Centre de Cooperació al Desenvolupament (**CCD) oferta les seues beques de mobilitat internacional Meridies-Cooperació i Programa de Cooperació al Desenvolupament.

Hi ha places disponibles per a totes les titulacions UPV per al programa MERIDIES (veure llistat de places adjunt) i el termini límit per a presentar sol·licituds finalitza el 28 de febrer de 2019. La presentació d'aquestes beques podrà seguir-se en directe des del Campus d'Alcoi a la Sala Multiusos de l'Edifici Carbonell el 20 de febrer. En cas que queden places desertes després de la resolució d'aquest primer termini, el CCD obrirà un segon període de presentació de sol·licituds per a les destinacions vacants fins al 2 de maig de 2019 a les 14h.

MERIDIES-Cooperació és un programa de mobilitat internacional gestionat pel CCD destinat a alumnat de la UPV per a la participació en programes i projectes de cooperació per al desenvolupament en països del Sud, a través d'Universitats, Organitzacions No Governamentals de Desenvolupament, Organismes Internacionals, entitats socials o altres actors del sistema internacional de cooperació al desenvolupament.

Estableix un marc perquè la Universitat puga estendre els vincles de col·laboració cap a aquelles entitats i institucions necessitades de col·laboració tècnica, les finalitats de la qual siguen l'eradicació de la pobresa i la desigualtat. MERIDIES-Cooperació permet als estudiants posar en pràctica els coneixements tècnics adquirits durant la seua formació, conèixer el treball que duen a terme els actors del sistema de cooperació internacional al desenvolupament, i generar sentiments de solidaritat i compromís davant els sectors més desfavorits de la població.

Les beques Meridies varien entre 3 i 5 mesos en funció de la destinació.

L'alumnat obtindrà 6 ECTS per la participació en aquest programa.

Programa de Cooperació al Desenvolupament

En aquest programa, és l'alumnat el que ha de presentar la seua proposta, incloent destinació i període d'estada. En qualsevol cas, les beques faciliten la participació en projectes de cooperació en països d'Àfrica, Àsia o Llatinoamèrica.

Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’ Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’
4 estudiants del campus compten el perquè de ser enginyeres.
4t Concurs de Programació de videojocs 4t Concurs de Programació de videojocs
Han participat 61 alumnes de 10 centres educatius.
Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019 Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019
Tercera edició del certamen celebrada en l'institut Hermanos Amorós de Villena.
Taula Redona del Grau en Enginyeria Química Taula Redona del Grau en Enginyeria Química
Resum de l'esdevingut el passat 11 d'abril.
Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019 Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019
Han participat més de 30 entitats en aquesta edició núm. 15.
Premi Hispania Nostra Premi Hispania Nostra
A la transformació del conjunt arquitectònic de Ferrándiz i Carbonell.
Jornada de Portes Obertes del Campus d’Alcoi Jornada de Portes Obertes del Campus d’Alcoi
Més de 160 inscrits van recórrer les instal·lacions del campus.