Campus d'Alcoi de la UPV

Programa Cooperació al Desenvolupament 2019

Projectes de cooperació en ONGD, organismes internacionals i universitats d'Amèrica Llatina i Àfrica.

[ 11/02/2019 ]
Programa Cooperació al Desenvolupament 2019

Com cada any, el Centre de Cooperació al Desenvolupament (**CCD) oferta les seues beques de mobilitat internacional Meridies-Cooperació i Programa de Cooperació al Desenvolupament.

Hi ha places disponibles per a totes les titulacions UPV per al programa MERIDIES (veure llistat de places adjunt) i el termini límit per a presentar sol·licituds finalitza el 28 de febrer de 2019. La presentació d'aquestes beques podrà seguir-se en directe des del Campus d'Alcoi a la Sala Multiusos de l'Edifici Carbonell el 20 de febrer. En cas que queden places desertes després de la resolució d'aquest primer termini, el CCD obrirà un segon període de presentació de sol·licituds per a les destinacions vacants fins al 2 de maig de 2019 a les 14h.

MERIDIES-Cooperació és un programa de mobilitat internacional gestionat pel CCD destinat a alumnat de la UPV per a la participació en programes i projectes de cooperació per al desenvolupament en països del Sud, a través d'Universitats, Organitzacions No Governamentals de Desenvolupament, Organismes Internacionals, entitats socials o altres actors del sistema internacional de cooperació al desenvolupament.

Estableix un marc perquè la Universitat puga estendre els vincles de col·laboració cap a aquelles entitats i institucions necessitades de col·laboració tècnica, les finalitats de la qual siguen l'eradicació de la pobresa i la desigualtat. MERIDIES-Cooperació permet als estudiants posar en pràctica els coneixements tècnics adquirits durant la seua formació, conèixer el treball que duen a terme els actors del sistema de cooperació internacional al desenvolupament, i generar sentiments de solidaritat i compromís davant els sectors més desfavorits de la població.

Les beques Meridies varien entre 3 i 5 mesos en funció de la destinació.

L'alumnat obtindrà 6 ECTS per la participació en aquest programa.

Programa de Cooperació al Desenvolupament

En aquest programa, és l'alumnat el que ha de presentar la seua proposta, incloent destinació i període d'estada. En qualsevol cas, les beques faciliten la participació en projectes de cooperació en països d'Àfrica, Àsia o Llatinoamèrica.

Projecte Zero Defects Manufacturing Platform Projecte Zero Defects Manufacturing Platform
Compta amb la participació d'investigadors del Campus d'Alcoi.
Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil Reunió en AITEX per a potenciar el sector tèxtil
Van acudir els directors acadèmics de cada grau.
Visita a INESCOP Visita a INESCOP
Per a promoure acords per a l'intercanvi d'estudiants del Campus.
Premi Start-UP Sector Tèxtil Premi Start-UP Sector Tèxtil
Promogut per la Càtedra AITEX - UPV.
VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi VII Concurs de Robòtica del Campus d'Alcoi
Rècord de participació amb 382 estudiants procedents de les províncies d'Alacant i València.
Torneig Clasificatori de la First Lego League Torneig Clasificatori de la First Lego League
Dos equips d'aquest torneig estaran en la final nacional.
Naix el periòdic Campusviu Naix el periòdic Campusviu
El periòdic on els estudiants són els protagonistes.