Campus d'Alcoi de la UPV

Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19

Iniciativa de l'IES Germans Amorós de Villena i del Grup de Robòtica i Mecatrònica de l'EPSA, tindrà lloc en l'Institut Hnos. Amorós el pròxim 11 d'abril.

[ 25/02/2019 ]
Certamen de robòtica VILLENABOT 2019

El proper 11 d'abril de 2019 tindrà lloc en l'IES Hermanos Amorós de Villena el tercer Certamen escolar de robòtica VILLENABOT 2019.

El certamen de robòtica Villenabot es consolida en la seua tercera edició a la nostra ciutat amb un creixement per anys del nombre d'equips participants. “El certamen encurioseix per la robòtica entre l'alumnat”, ha destacat la regidora d'Educació, Conchi Beltrán.

Aquest certamen de robòtica pretén promoure l'interès per la robòtica i les noves tecnologies entre l'alumnat de Secundària i Primària d'una forma lúdica i inclusiva. Els equips per a les diferents modalitats han de ser mixtos, perquè en ells participen tant xiques com xics i es manté l'exposició de projectes tecnològics per a persones amb diversitat funcional. “És una oportunitat molt bona perquè els xiquets se sensibilitzen amb els problemes del seu entorn”, ha destacat la professora del centre, Encarna Mora.

Des de la Universitat Politècnica de València agraeixen el suport de l'ajuntament i l'institut en l'organització d'aquest certamen. “La UPV té la vocació de traure el campus de passeig i acostar la tecnologia i la ciència a tota la ciutadania”, ha assenyalat el director del Campus d'Alcoi, Juan Ignacio Torregrosa.

Des de l'institut s'ha remarcat que “estem educant a joves per a professions que encara no existeixen”, la seua directora, Bienve Sánchez, ha destacat que “és un orgull tenir el centre ple amb escolars de tota la comarca”. Pretenen que enguany tots els departaments de l'institut s'impliquen en el certamen perquè “tot l'institut es convertisca en una fira de la robòtica”.

Villenabot ha experimentat un creixement any rere any des de la seua primera edició en la qual van participar 46 equips de 4 centres diferents pels 79 equips de 6 centres que van participar en la segona edició. “Amb participants de Manises, Elx, Dénia o Alcoi tenim representació en tot el territori” ha subratllat Jaime Masiá com a subdirector d'emprenedoria i generació espontània de la UPV.

Les categories de la competició són les mateixes que en les edicions anteriors amb: siguelinees, lluita i laberint, totes elles en categories Llec i Lliure. El termini d'inscripcions es troba obert i en ell poden concórrer estudiants de Primària i Secundària en equips mixtos conformats per 4 integrants. Les inscripcions poden realitzar-se fins al pròxim 29 de març a través d'aquest enllaç.

Des de la regidoria d'Educació es convida a l'alumnat de Villena i comarca al fet que s'inscriga en aquest concurs de robòtica. “El talent està en tots els costats, però la capacitat de desenvolupar-lo és el que marca diferències”, ha sentenciat Torregrosa.

Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’ Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’
4 estudiants del campus compten el perquè de ser enginyeres.
4t Concurs de Programació de videojocs 4t Concurs de Programació de videojocs
Han participat 61 alumnes de 10 centres educatius.
Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019 Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019
Tercera edició del certamen celebrada en l'institut Hermanos Amorós de Villena.
Taula Redona del Grau en Enginyeria Química Taula Redona del Grau en Enginyeria Química
Resum de l'esdevingut el passat 11 d'abril.
Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019 Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019
Han participat més de 30 entitats en aquesta edició núm. 15.
Premi Hispania Nostra Premi Hispania Nostra
A la transformació del conjunt arquitectònic de Ferrándiz i Carbonell.
Entre les 200 millors del món Entre les 200 millors del món
El rànquing Times Higher Education situa la UPV entre les universitats amb més impacte social i econòmic.