Campus d'Alcoi de la UPV

XXIV Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

“Tenim recursos per a fer humor en valencià?”

[ 27/02/2019 ]
XXIV Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

La XXIV Jornada de Sociolingüística d’Alcoi, amb el títol “Tenim recursos per a fer humor en valencià?”, reunirà de nou diversos sectors implicats en l’anàlisi de l’ús social de la llengua, al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València, els propers 29 i 30 de març.

L’edició de 2019 pretén debatre sobre l’humor en valencià, com una altra manifestació social del llenguatge, també rellevant en una llengua cooficial i minoritzada. S’hi analitzaran els contextos lingüístics, les interferències, les diferents aplicacions en mitjans audiovisuals i escrits –socials i educatius–, les possibilitats d’un humor valencià propi o mediatitzat, els recursos i la capacitat d’influència social.

Entre els ponents, cal esmentar Les Trinis (Chus Lacort i Gemma Juan), periodistes i col·laboradores del programa Assumptes Interns (À Punt); Marc Giró, col·laborador del programa Està passant (TV3), i Maria Juan, actriu i col·laboradora del programa Assumptes Interns, que tractaran el tema des de la seua experiència amb un to reflexiu i lúdic.

Amb una visió més teòrica, el professor Amadeu Viana, de la Universitat de Lleida, impartirà la ponència “El sentit de l’humor: de la teoria a la pràctica”.

També es tractarà sobre l’humor a l’ensenyament i com a recurs didàctic, amb Joan Marc Ramos, de la Universitat de Barcelona; Josep Antoni Morales, professor de secundària, i Héctor Gonzàlvez, tècnic de la Universitat d'Alacant.

A més, hi haurà l’espectacle lúdic “Monòlegs de l’alcoiania”, amb Óscar Martínez i Conxi Domènech.

Les inscripcions es podran fer fins el 26 de març i el preu es de 20€ per a estudiants i 25€ per al públic en general.

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders
Empresa alcoiana dedicada a productes relacionats amb la hidràulica en general.

Campanya de recollida de llibres i material escolar.
Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi
Es va reunir amb l'equip directiu del campus i amb la comunitat educativa.
Gala de Graduació 2019 Gala de Graduació 2019
Tindrà lloc el divendres 28 de juny i es podrà seguir en directe.