Campus d'Alcoi de la UPV

XXIV Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

“Tenim recursos per a fer humor en valencià?”

[ 27/02/2019 ]
XXIV Jornada de Sociolingüística d'Alcoi

La XXIV Jornada de Sociolingüística d’Alcoi, amb el títol “Tenim recursos per a fer humor en valencià?”, reunirà de nou diversos sectors implicats en l’anàlisi de l’ús social de la llengua, al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València, els propers 29 i 30 de març.

L’edició de 2019 pretén debatre sobre l’humor en valencià, com una altra manifestació social del llenguatge, també rellevant en una llengua cooficial i minoritzada. S’hi analitzaran els contextos lingüístics, les interferències, les diferents aplicacions en mitjans audiovisuals i escrits –socials i educatius–, les possibilitats d’un humor valencià propi o mediatitzat, els recursos i la capacitat d’influència social.

Entre els ponents, cal esmentar Les Trinis (Chus Lacort i Gemma Juan), periodistes i col·laboradores del programa Assumptes Interns (À Punt); Marc Giró, col·laborador del programa Està passant (TV3), i Maria Juan, actriu i col·laboradora del programa Assumptes Interns, que tractaran el tema des de la seua experiència amb un to reflexiu i lúdic.

Amb una visió més teòrica, el professor Amadeu Viana, de la Universitat de Lleida, impartirà la ponència “El sentit de l’humor: de la teoria a la pràctica”.

També es tractarà sobre l’humor a l’ensenyament i com a recurs didàctic, amb Joan Marc Ramos, de la Universitat de Barcelona; Josep Antoni Morales, professor de secundària, i Héctor Gonzàlvez, tècnic de la Universitat d'Alacant.

A més, hi haurà l’espectacle lúdic “Monòlegs de l’alcoiania”, amb Óscar Martínez i Conxi Domènech.

Les inscripcions es podran fer fins el 26 de març i el preu es de 20€ per a estudiants i 25€ per al públic en general.

Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’ Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’
4 estudiants del campus compten el perquè de ser enginyeres.
4t Concurs de Programació de videojocs 4t Concurs de Programació de videojocs
Han participat 61 alumnes de 10 centres educatius.
Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019 Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019
Tercera edició del certamen celebrada en l'institut Hermanos Amorós de Villena.
Taula Redona del Grau en Enginyeria Química Taula Redona del Grau en Enginyeria Química
Resum de l'esdevingut el passat 11 d'abril.
Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019 Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019
Han participat més de 30 entitats en aquesta edició núm. 15.
Premi Hispania Nostra Premi Hispania Nostra
A la transformació del conjunt arquitectònic de Ferrándiz i Carbonell.
Entre les 200 millors del món Entre les 200 millors del món
El rànquing Times Higher Education situa la UPV entre les universitats amb més impacte social i econòmic.