Campus d'Alcoi de la UPV

44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi

En aquest esdeveniment organitzador per l'Associació Espanyola de Químics i Coloristes Tèxtils (AEQCT) han participat 125 professionals.

[ 06/03/2019 ]
44é Simposium de l'AEQCT

L'Associació Espanyola de Químics i Coloristes Tèxtils (AEQCT) ja ha celebrat el seu consolidat Simposium. En aquesta ocasió i per primera vegada ha triat el Campus d'Alcoi de la UPV. El Simposium està dirigit a directius i tècnics del sector, professors d'Universitat, Investigadors de Centres Tecnològics i estudiants. La valoració ha sigut molt positiva per part dels organitzadors ja que s'han superat les inscripcions del simposium anterior amb 125 inscrits.

La jornada ha començat a la Sala de Graus ‘Roberto García Payá’ amb la presentació a càrrec de Carlos Aguilar, president de l'AEQCT, Manuel Gomicia, regidor d'Universitat de l'Ajuntament d'Alcoi i Juan Ignacio Torregrosa, director del Campus d'Alcoi de la UPV.

Prèviament a la presentació, Carlos Aguilar ha signat en el Llibre d'Or de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA). Entre altres coses ha escrit: “És per a mi una satisfacció, com a president de l'AEQCT, poder presidir aquest Simposium de 2019 en aquesta ciutat i en aquesta universitat arrelada des de fa moltíssims anys en la indústria tèxtil, i poder discutir amb els tècnics i empresaris de la indústria els reptes del futur”.

La sessió de conferències s'ha iniciat amb ‘Tecnologia tèxtil. Solucions sostenibles’, a càrrec de Victoria Puchol, de l'empresa Jeanología SL. Posteriorment s'ha abordat la temàtica de la necessitat d'obtenir productes creatius i la importància de protegir o registrar els productes tèxtils i les marques. Aquesta ponència ha sigut possible gràcies a Isabel Ibarra, de PADIMA.

Altra de les conferències ha abordat el neuromàrqueting, l'eficiència en el disseny i desenvolupament de productes tèxtils, així com en els mitjans de comunicació (revistes, fires, força de vendes, etc.) per a millorar la quota de mercat. Aquesta ha sigut impartida per David Juárez, professor del Campus d'Alcoi de la UPV i responsable de MaCom.

En la taula redona s'ha debatut una de les relacions més discutides i sobre les quals hem anat detectant cada vegada més interès per part del sector: la relació entre tots els actors del sector: universitat-empresa-centre tecnològic. Han format part d'aquesta taula redona Vicente Blanes, director d'AITEX, Pablo Díaz, director de la Càtedra AITEX-UPV, José Jordá, de l'empresa Hilaturas Jordá i Lluis Girbau, tècnic de l'empresa Grau S. A. Isabel Balaguer ha sigut la moderadora.

Blanes ha destacat la relació entre AITEX i el Campus d'Alcoi amb el Màster Universitari en Enginyeria Tèxtil i la Càtedra AITEX - UPV. Pablo Díaz, per part seua, ha afirmat que “és el moment d'un canvi important i de la col·laboració entre totes les entitats que participem en el sector tèxtil”. José Jordá ha indicat que “és important fer aquest tipus d'activitats”, ja que el tèxtil “és potent i s'ha de posar a l'avantguarda”. Girbau opina que el tèxtil és un sector “apassionant”, encara que “l'escenari que tenim no és gens senzill”.

Totes les ponències del Simposium al nostre canal de youtube:

Premi AEQCT i sessió de pòsters

El Simposium celebrat al Campus d'Alcoi de la UPV també ha servit per a lliurar el 30è Premi de l'AEQCT al millor estudi químic tèxtil d'aplicació a la indústria.

Ha recaigut en Arianne López, de la UPC ESEIAAT, amb el seu treball ‘Fabricació i Avaluació de Microcàpsules antibacterianes amb fragàncies’. A més d'Arianne López, hi ha hagut altres dos finalistes. Un d'ells ha sigut Juan Campos d'AITEX amb el seu treball ‘Tintura de Cotó amb extracte de te negre per a l'increment de la protecció enfront de la radiació solar’ i l'altre treball presentat ha sigut el de Sergi Claret de la UPC CMEM / SAET amb ‘Estudi de la viabilitat de l'ús de costures termosellades en parapents’.

Prèviament als finalistes al premi, s'han presentat 5 pòsters. En aquesta sessió han presentat els seus treballs Eva Bou, Gabriela Mijas, Meritxell Martí, Alejandro Ribotta i Cristian Fuentes.

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders
Empresa alcoiana dedicada a productes relacionats amb la hidràulica en general.

Campanya de recollida de llibres i material escolar.
Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi
Es va reunir amb l'equip directiu del campus i amb la comunitat educativa.
Gala de Graduació 2019 Gala de Graduació 2019
Tindrà lloc el divendres 28 de juny i es podrà seguir en directe.