Campus d'Alcoi de la UPV

44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi

En aquest esdeveniment organitzador per l'Associació Espanyola de Químics i Coloristes Tèxtils (AEQCT) han participat 125 professionals.

[ 06/03/2019 ]
44é Simposium de l'AEQCT

L'Associació Espanyola de Químics i Coloristes Tèxtils (AEQCT) ja ha celebrat el seu consolidat Simposium. En aquesta ocasió i per primera vegada ha triat el Campus d'Alcoi de la UPV. El Simposium està dirigit a directius i tècnics del sector, professors d'Universitat, Investigadors de Centres Tecnològics i estudiants. La valoració ha sigut molt positiva per part dels organitzadors ja que s'han superat les inscripcions del simposium anterior amb 125 inscrits.

La jornada ha començat a la Sala de Graus ‘Roberto García Payá’ amb la presentació a càrrec de Carlos Aguilar, president de l'AEQCT, Manuel Gomicia, regidor d'Universitat de l'Ajuntament d'Alcoi i Juan Ignacio Torregrosa, director del Campus d'Alcoi de la UPV.

Prèviament a la presentació, Carlos Aguilar ha signat en el Llibre d'Or de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA). Entre altres coses ha escrit: “És per a mi una satisfacció, com a president de l'AEQCT, poder presidir aquest Simposium de 2019 en aquesta ciutat i en aquesta universitat arrelada des de fa moltíssims anys en la indústria tèxtil, i poder discutir amb els tècnics i empresaris de la indústria els reptes del futur”.

La sessió de conferències s'ha iniciat amb ‘Tecnologia tèxtil. Solucions sostenibles’, a càrrec de Victoria Puchol, de l'empresa Jeanología SL. Posteriorment s'ha abordat la temàtica de la necessitat d'obtenir productes creatius i la importància de protegir o registrar els productes tèxtils i les marques. Aquesta ponència ha sigut possible gràcies a Isabel Ibarra, de PADIMA.

Altra de les conferències ha abordat el neuromàrqueting, l'eficiència en el disseny i desenvolupament de productes tèxtils, així com en els mitjans de comunicació (revistes, fires, força de vendes, etc.) per a millorar la quota de mercat. Aquesta ha sigut impartida per David Juárez, professor del Campus d'Alcoi de la UPV i responsable de MaCom.

En la taula redona s'ha debatut una de les relacions més discutides i sobre les quals hem anat detectant cada vegada més interès per part del sector: la relació entre tots els actors del sector: universitat-empresa-centre tecnològic. Han format part d'aquesta taula redona Vicente Blanes, director d'AITEX, Pablo Díaz, director de la Càtedra AITEX-UPV, José Jordá, de l'empresa Hilaturas Jordá i Lluis Girbau, tècnic de l'empresa Grau S. A. Isabel Balaguer ha sigut la moderadora.

Blanes ha destacat la relació entre AITEX i el Campus d'Alcoi amb el Màster Universitari en Enginyeria Tèxtil i la Càtedra AITEX - UPV. Pablo Díaz, per part seua, ha afirmat que “és el moment d'un canvi important i de la col·laboració entre totes les entitats que participem en el sector tèxtil”. José Jordá ha indicat que “és important fer aquest tipus d'activitats”, ja que el tèxtil “és potent i s'ha de posar a l'avantguarda”. Girbau opina que el tèxtil és un sector “apassionant”, encara que “l'escenari que tenim no és gens senzill”.

Totes les ponències del Simposium al nostre canal de youtube:

Premi AEQCT i sessió de pòsters

El Simposium celebrat al Campus d'Alcoi de la UPV també ha servit per a lliurar el 30è Premi de l'AEQCT al millor estudi químic tèxtil d'aplicació a la indústria.

Ha recaigut en Arianne López, de la UPC ESEIAAT, amb el seu treball ‘Fabricació i Avaluació de Microcàpsules antibacterianes amb fragàncies’. A més d'Arianne López, hi ha hagut altres dos finalistes. Un d'ells ha sigut Juan Campos d'AITEX amb el seu treball ‘Tintura de Cotó amb extracte de te negre per a l'increment de la protecció enfront de la radiació solar’ i l'altre treball presentat ha sigut el de Sergi Claret de la UPC CMEM / SAET amb ‘Estudi de la viabilitat de l'ús de costures termosellades en parapents’.

Prèviament als finalistes al premi, s'han presentat 5 pòsters. En aquesta sessió han presentat els seus treballs Eva Bou, Gabriela Mijas, Meritxell Martí, Alejandro Ribotta i Cristian Fuentes.

Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’ Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’
4 estudiants del campus compten el perquè de ser enginyeres.
4t Concurs de Programació de videojocs 4t Concurs de Programació de videojocs
Han participat 61 alumnes de 10 centres educatius.
Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019 Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019
Tercera edició del certamen celebrada en l'institut Hermanos Amorós de Villena.
Taula Redona del Grau en Enginyeria Química Taula Redona del Grau en Enginyeria Química
Resum de l'esdevingut el passat 11 d'abril.
Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019 Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019
Han participat més de 30 entitats en aquesta edició núm. 15.
Premi Hispania Nostra Premi Hispania Nostra
A la transformació del conjunt arquitectònic de Ferrándiz i Carbonell.
Entre les 200 millors del món Entre les 200 millors del món
El rànquing Times Higher Education situa la UPV entre les universitats amb més impacte social i econòmic.