Campus d'Alcoi de la UPV

Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage

El Premi Nobel de Química 2016 imparteix una conferència a l’ IVAM CADA Alcoi davant de més de 170 persones inscrites.

[ 11/03/2019 ]

El Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha acollit la visita i posterior conferència del Sr. Jean Pierre Sauvage, Premi Nobel de Química 2016.

Aquesta visita s'emmarca dins de 50 aniversari de la UPV i de la celebració de la Setmana 'Cap a la UPV del 2030', que es desenvolupa en els seus tres campus entre els dies 11 i 22 de març de 2019.

El Sr. Jean-Pierre Sauvage serà investit Doctor Honoris causa per la UPV aquest dimarts 12 de març.

La visita del Premi Nobel ha començat en els laboratoris que tenen relació amb la Química, on cada responsable ha explicat les respectives investigacions.

A continuació, ha signat en el Llibre d'Or de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA). Entre altres coses ha escrit: “Estic gaudint de la visita moltíssim. Estic desitjant donar la conferència i discutir amb el major nombre de persones possibles. Vull destacar que la indústria tèxtil apareix encara com una moderna indústria que mereix una investigació activa”.

Sauvage ha estat acompanyat pel Sr. Juan Ignacio Torregrosa, director del Campus d'Alcoi de la UPV, i per part de l'equip directiu del campus. També han acudit la vicerectora de Responsabilitat Social i Cooperació, la Sra. Rosa Puchades, el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, el Sr. José Manuel Barat i la vicerectora de Planificació i Prospectiva, la Sra. María Consuelo Jiménez.

L'IVAM CADA Alcoi ha acollit la conferència de Sauvage titulada 'Molecular Machines: from Biology to Chemistry', on s'havien inscrit més de 170 estudiants, investigadors, professors i alumnes d'institut. Com ha reconegut en la roda de premsa prèvia, ha tingut un caràcter divulgatiu i dirigida al públic en general.

Sauvage, al costat del britànic James Fraser Stoddart i a l'holandès Bernard Feringa, va guanyar el Nobel pels seus treballs en nanotecnologia, amb els quals van aconseguir controlar el moviment de les molècules. Els descobriments de Sauvage i el seu equip estan tenint desenvolupaments que podran suposar un gran avanç en la medicina, per exemple, amb la fabricació de molècules artificials que puguen viatjar en la sang, trobar cèl·lules cancerígenes i destruir-les.

Roda de premsa de presentació de Jean Pierre Sauvage:

Setmana 'Cap a la UPV del 2030

La Universitat Politècnica de València (UPV), en el marc del 50 aniversari de la institució, celebra la Setmana 'Cap a la UPV del 2030', que es desenvolupa en els seus tres campus entre els dies 11 i 22 de març de 2019.

Prenent com a lema la frase de Peter F. Drucker, "la millor manera de predir el futur és creant-lo", la UPV parteix de la seua comprensió de la força de la prospectiva com la generació i divulgació del coneixement generat i el seu posterior impacte positiu en la vida diària de les persones.

El programa de la Setmana ha començat amb les conferències a Alcoi, Gandia i el campus de Vera (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial) de Jean-Pierre Sauvage, Premi Nobel de Química 2016, que serà investit doctor honoris causa aquest dimarts 12 en el Paranimf UPV. A través de les seues paraules, coneixerem com la investigació i els avanços en ciència bàsica poden canviar el món a través de les màquines moleculars.

Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’ Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’
4 estudiants del campus compten el perquè de ser enginyeres.
4t Concurs de Programació de videojocs 4t Concurs de Programació de videojocs
Han participat 61 alumnes de 10 centres educatius.
Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019 Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019
Tercera edició del certamen celebrada en l'institut Hermanos Amorós de Villena.
Taula Redona del Grau en Enginyeria Química Taula Redona del Grau en Enginyeria Química
Resum de l'esdevingut el passat 11 d'abril.
Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019 Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019
Han participat més de 30 entitats en aquesta edició núm. 15.
Premi Hispania Nostra Premi Hispania Nostra
A la transformació del conjunt arquitectònic de Ferrándiz i Carbonell.
Entre les 200 millors del món Entre les 200 millors del món
El rànquing Times Higher Education situa la UPV entre les universitats amb més impacte social i econòmic.