Campus d'Alcoi de la UPV

Entre les 200 millors del món

El rànquing Times Higher Education situa la UPV entre les universitats amb més impacte social i econòmic.

[ 04/04/2019 ]
2019 THE University Impact Rankings

La Universitat Politècnica de València (UPV) es troba entre les 200 universitats de tot el món amb més impacte social i econòmic. Així es desprèn del 2019 THE University Impact Rankings, elaborat per Times Higher Education i publicat ahir dimecres.

Aquest rànquing classifica l'impacte de les universitats basant-se en el compromís que han adquirit amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), una iniciativa impulsada per les Nacions Unides.

Va ser en 2015, quan l'ONU va aprovar l'Agenda 2030 sobre el Desenvolupament Sostenible. Aquesta agenda compta amb 17 Objetius i s'entén com una crida d'atenció a tots els països per a eliminar la pobresa, combatre el canvi climàtic, garantir l'educació, la igualtat de la dona, la defensa del medi ambient o treballar pel disseny de les nostres ciutats

La UPV destaca en l'objectiu 17

El rànquing elaborat per THE situa la Universitat Politècnica de València en el top 200 mundial d'universitats compromeses amb els ODS. La UPV destaca en el que THE considera més important: l'ODS número 17, que anima a fomentar aliances per a aconseguir els objectius establits per Nacions Unides. THE dictamina que la UPV està en el lloc 57 de tot el món.

THE ha valorat el treball realitzat per la UPV en tots aquests àmbits: especialment, en iniciatives com la Xarxa de Voluntaris UPV (que reuneix a més de 400 membres de la comunitat universitària involucrats en accions de voluntariat al llarg de tot l'any); el Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament que imparteix; les jornades, trobades i congressos organitzats per la UPV vinculats a l'Agenda 2030, així com l'aposta de la universitat per incloure els valors dels ODS en el seu pla estratègic, entre molts altres mèrits.

La 20a del món en producció i consum responsable

La classificació elaborada per THE destaca també la contribució de la UPV en altres tres dels objectius: la producció i el consum responsable; ciutats i comunitats sostenibles; i acció pel clima. En concret, el rànquing situa a aquesta institució com la vintena de tot el món en producció i consum responsable. I en tres està en el top cent mundial (indústria, aliances, lluita contra el canvi climàtic i ciutats sostenible).

A tot això ha contribuït les campanyes de comerç just llançades per la institució, apostes com ara el mercat agroecològic que una vegada a la setmana porta al campus de Vera productes locals i de temporada, l'estricta política ambiental i la gestió de residus (químics, perillosos...), entre uns altres.

Pionera

En definitiva, segons assenyalen des de THE, la inclusió en aquest rànquing defineix la UPV com "pionera a nivell mundial, demostrant el seu compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible no solament a través del seu ensenyament, recerca i transferència de coneixements, sinó també incorporant-los als procediments interns de la institució"".

Noticia en UPV TV

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders
Empresa alcoiana dedicada a productes relacionats amb la hidràulica en general.
Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi
Es va reunir amb l'equip directiu del campus i amb la comunitat educativa.
Gala de Graduació 2019 Gala de Graduació 2019
Tindrà lloc el divendres 28 de juny i es podrà seguir en directe.

Campanya de recollida de llibres i material escolar.