Campus d'Alcoi de la UPV

Premi Hispania Nostra

A la transformació del conjunt arquitectònic de Ferrándiz i Carbonell.

[ 08/04/2019 ]
Premi Hispania Nostra

Els edificis Ferrándiz i Carbonell, que actualment alberguen part de les instal·lacions del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), van rebre el passat 5 d'abril, el Premi Hispania Nostra per la seua transformació.

A la Sala de Graus ‘Roberto García Payá’ es va realitzar una dissertació a càrrec de l'arquitecte redactor del projecte, Sr. Juan Francisco Picó, sobre la forma de transformació d'aquests edificis.

L'acte va estar presidit per Sr. Francisco José Mora Mas, Rector Magnífic de la UPV. Entre altres personalitats, van participar en aquest acte Sr. Enrique Masiá Buades, president d'Alcoi Industrial, que va explicar la sol·licitud als premis Hispania Nostra, Sr. José Sanus Tormo, alcalde d'Alcoi des de 1979 fins al 2000, qui va explicar les activitats que es van haver de realitzar.

Per part seua, Sr. José Antonio Pérez, gerent de la UPV entre 1996 i 2017 va comptar el paper que va tenir per a aconseguir aquesta transició i la inversió que va realitzar la Universitat a la ciutat per a aconseguir l'actual Campus d'Alcoi. L'actual director del Campus d'Alcoi de la UPV, D. Juan Ignacio Torregrosa, va exposar la voluntat de l'Escola a ser el motor del coneixement a la ciutat d'Alcoi.

L'actual alcalde d'Alcoi, Sr. Antonio Francès, va exposar què suposa per a la ciutat tenir un campus urbà de la Universitat Politècnica de València i la implicació per a l'entorn. Per part seua, Sra. Araceli Pereda, presidenta d'Hispania Nostra, va mostrar què suposa el premi i per què s'ha atorgat a aquesta Universitat.

Posteriorment a l'acte, la comitiva i assistents es van traslladar a la Sala Multiusos de l'Edifici Carbonell per a inaugurar l'exposició de la Fundació Hispania Nostra: “Re-coneixent el patrimoni espanyol a Europa”.

La jornada va finalitzar amb el descobriment de la placa commemorativa del premi atorgat, en la plaça Ferrándiz i Carbonell, de la mà de Sr. Francisco José Mora Mas, Rector Magnífic de la UPV i Sra. Araceli Pereda, Presidenta d'Hispania Nostra.

Lliurament d'Insígnies a la Promoció de 1968

Prèviament a l'acte del Premi Hispania Nostra, va tenir lloc el lliurament de les insígnies de la UPV a la Promoció de 1968 de Perits Industrials que van estudiar a Alcoi a la qual van assistir prop de 70 persones de 4 titulacions.

L'acte es va celebrar a la Sala de Graus ‘Roberto García Payá’, juntament amb autoritats. També va estar present, Sra. Belén Arrogante, coordinadora d'Alumni UPV.

Pots veure tota la cerimònia de lliurament del Premi Hispania Nostra en el següent vídeo:

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders
Empresa alcoiana dedicada a productes relacionats amb la hidràulica en general.
Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi
Es va reunir amb l'equip directiu del campus i amb la comunitat educativa.
Gala de Graduació 2019 Gala de Graduació 2019
Tindrà lloc el divendres 28 de juny i es podrà seguir en directe.

Campanya de recollida de llibres i material escolar.