Campus d'Alcoi de la UPV

Premi Hispania Nostra

A la transformació del conjunt arquitectònic de Ferrándiz i Carbonell.

[ 08/04/2019 ]
Premi Hispania Nostra

Els edificis Ferrándiz i Carbonell, que actualment alberguen part de les instal·lacions del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), van rebre el passat 5 d'abril, el Premi Hispania Nostra per la seua transformació.

A la Sala de Graus ‘Roberto García Payá’ es va realitzar una dissertació a càrrec de l'arquitecte redactor del projecte, Sr. Juan Francisco Picó, sobre la forma de transformació d'aquests edificis.

L'acte va estar presidit per Sr. Francisco José Mora Mas, Rector Magnífic de la UPV. Entre altres personalitats, van participar en aquest acte Sr. Enrique Masiá Buades, president d'Alcoi Industrial, que va explicar la sol·licitud als premis Hispania Nostra, Sr. José Sanus Tormo, alcalde d'Alcoi des de 1979 fins al 2000, qui va explicar les activitats que es van haver de realitzar.

Per part seua, Sr. José Antonio Pérez, gerent de la UPV entre 1996 i 2017 va comptar el paper que va tenir per a aconseguir aquesta transició i la inversió que va realitzar la Universitat a la ciutat per a aconseguir l'actual Campus d'Alcoi. L'actual director del Campus d'Alcoi de la UPV, D. Juan Ignacio Torregrosa, va exposar la voluntat de l'Escola a ser el motor del coneixement a la ciutat d'Alcoi.

L'actual alcalde d'Alcoi, Sr. Antonio Francès, va exposar què suposa per a la ciutat tenir un campus urbà de la Universitat Politècnica de València i la implicació per a l'entorn. Per part seua, Sra. Araceli Pereda, presidenta d'Hispania Nostra, va mostrar què suposa el premi i per què s'ha atorgat a aquesta Universitat.

Posteriorment a l'acte, la comitiva i assistents es van traslladar a la Sala Multiusos de l'Edifici Carbonell per a inaugurar l'exposició de la Fundació Hispania Nostra: “Re-coneixent el patrimoni espanyol a Europa”.

La jornada va finalitzar amb el descobriment de la placa commemorativa del premi atorgat, en la plaça Ferrándiz i Carbonell, de la mà de Sr. Francisco José Mora Mas, Rector Magnífic de la UPV i Sra. Araceli Pereda, Presidenta d'Hispania Nostra.

Lliurament d'Insígnies a la Promoció de 1968

Prèviament a l'acte del Premi Hispania Nostra, va tenir lloc el lliurament de les insígnies de la UPV a la Promoció de 1968 de Perits Industrials que van estudiar a Alcoi a la qual van assistir prop de 70 persones de 4 titulacions.

L'acte es va celebrar a la Sala de Graus ‘Roberto García Payá’, juntament amb autoritats. També va estar present, Sra. Belén Arrogante, coordinadora d'Alumni UPV.

Pots veure tota la cerimònia de lliurament del Premi Hispania Nostra en el següent vídeo:

Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’ Taula redona ‘Dones Enginyeres. Figuras ocultes?’
4 estudiants del campus compten el perquè de ser enginyeres.
4t Concurs de Programació de videojocs 4t Concurs de Programació de videojocs
Han participat 61 alumnes de 10 centres educatius.
Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019 Més de 1.000 estudiants assisteixen a Villenabot 2019
Tercera edició del certamen celebrada en l'institut Hermanos Amorós de Villena.
Taula Redona del Grau en Enginyeria Química Taula Redona del Grau en Enginyeria Química
Resum de l'esdevingut el passat 11 d'abril.
Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019 Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria 2019
Han participat més de 30 entitats en aquesta edició núm. 15.
Entre les 200 millors del món Entre les 200 millors del món
El rànquing Times Higher Education situa la UPV entre les universitats amb més impacte social i econòmic.
Escola d'Estiu   2019 Escola d'Estiu 2019
Del 30 d'abril al 5 de maig, estarà obert el termini per a la preinscripció en l'edició 2019.