Campus d'Alcoi de la UPV

Portada de la revista ‘Polymer International’

Es tracta d'una imatge de la investigació de l'alumne del Campus Ángel Agüero, dirigida per la catedràtica Lourdes Sánchez.

[ 29/04/2019 ]
Polymer International

La investigació de l'alumne Ángel Agüero, dirigida per la catedràtica Lourdes Sánchez, ha servit perquè la prestigiosa revista ‘Polymer International’ utilitze una imatge d'aquesta investigació per a la seua portada.

La investigació tracta del desenvolupament de nous materials ecoeficients que duu a terme en el grup de l'ITM.

Una de les micrografies d'una de les investigacions que han dut a terme (i que corresponen al premi CERMET-UPV rebut recentment) ha sigut seleccionada com a portada de l'últim número d'una de les revistes més prestigioses a nivell internacional en la investigació de materials polimèrics.

Aquesta revista ocupa el lloc 27 de 87 revistes pertanyents al mateix rànquing, és a dir, està situada en el PRIMER TERCIL, amb un factor d'impacte de 2.351 segons els índexs JCR (Journal Citation Reports) de la Web of Science.

L'espectacular imatge que la revista ha triat com a portada, l'hem realitzada en Serveis Centrals de la UPV mitjançant la tècnica de Microscòpia Electrònica Feel Emision (**FESEM) i correspon a una diatomea, o millor dit, a la closca fossilitzada d'una diatomea. Aquestes diminutes partícules d'origen natural són les que s'han incorporat a un biopolímer. La naturalesa porosa de les partícules (com es veu en la imatge) “podria emplenar-se” amb un producte antioxidant, de manera que en incorporar-les “carregades” a un plàstic i amb ell es fabrica un envàs, l'antioxidant s'allibera lentament de manera que es prolonga el temps d'envasa d'un producte.

Lliurament de Premis IV Concurs START UPV Lliurament de Premis IV Concurs START UPV
El guanyador Denis Felst amb l'aplicació ‘My Host’.
Museu de Patrimoni Hidràulic de Mutxamel Museu de Patrimoni Hidràulic de Mutxamel
Projecte desenvolupat per la UPV i la Regidoria de Cultura de Mutxamel.
Premis del Consell Social de la UPV
El professor Ernesto Juliá i l'alumna Laura Fides, guardonats.
El Campus d’Alcoi, subcampió del Trofeu UPV El Campus d’Alcoi, subcampió del Trofeu UPV
Va aconseguir 40 punts, enfront dels 42 del campió.
Digitalització de l'arxiu de l’Escola Industrial d’Alcoi
Presentada el passat divendres 10 de maig.
U-Ranking 2019 U-Ranking 2019
La UPV, millor universitat d'Espanya en Docència i tercera en la classificació global
Praktikum 2019 Praktikum 2019
Per a estudiants de 1er de Batxillerat o de Cicles Formatius de Grau Superior.