Portada de la revista ‘Polymer International’

Es tracta d'una imatge de la investigació de l'alumne del Campus Ángel Agüero, dirigida per la catedràtica Lourdes Sánchez.

[ 29/04/2019 ]
Polymer International

La investigació de l'alumne Ángel Agüero, dirigida per la catedràtica Lourdes Sánchez, ha servit perquè la prestigiosa revista ‘Polymer International’ utilitze una imatge d'aquesta investigació per a la seua portada.

La investigació tracta del desenvolupament de nous materials ecoeficients que duu a terme en el grup de l'ITM.

Una de les micrografies d'una de les investigacions que han dut a terme (i que corresponen al premi CERMET-UPV rebut recentment) ha sigut seleccionada com a portada de l'últim número d'una de les revistes més prestigioses a nivell internacional en la investigació de materials polimèrics.

Aquesta revista ocupa el lloc 27 de 87 revistes pertanyents al mateix rànquing, és a dir, està situada en el PRIMER TERCIL, amb un factor d'impacte de 2.351 segons els índexs JCR (Journal Citation Reports) de la Web of Science.

L'espectacular imatge que la revista ha triat com a portada, l'hem realitzada en Serveis Centrals de la UPV mitjançant la tècnica de Microscòpia Electrònica Feel Emision (**FESEM) i correspon a una diatomea, o millor dit, a la closca fossilitzada d'una diatomea. Aquestes diminutes partícules d'origen natural són les que s'han incorporat a un biopolímer. La naturalesa porosa de les partícules (com es veu en la imatge) “podria emplenar-se” amb un producte antioxidant, de manera que en incorporar-les “carregades” a un plàstic i amb ell es fabrica un envàs, l'antioxidant s'allibera lentament de manera que es prolonga el temps d'envasa d'un producte.

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.