Campus d'Alcoi de la UPV

Praktikum 2019

Per a estudiants de 1er de Batxillerat o de Cicles Formatius de Grau Superior. Del 25 al 28 juny.

[ 21/05/2019 ]
Participants en l'edició 2018 del Campus Praktikum

L'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA) de la Universitat Politècnica de València (UPV), organitza el IX Campus PRAKTIKUM 2019 EPSA que es desenvoluparà en les instal·lacions del Campus d'Alcoi del 25 al 28 de juny.

CAMPUS Praktikum UPV 2018 consisteix que alumnes que hagen finalitzat amb èxit primer de Batxillerat o de Cicle Formatiu de Grau Superior, puguen passar una setmana assistint a tallers, activitats amb professors de la Universitat Politècnica de València.

A través d'aquest programa es vol oferir a l'alumnat seleccionat, l'oportunitat única de conéixer de primera mà i experimentar les diferents tasques i projectes que es realitzen en l'àmbit de la titulació de “Enginyeria Química” oferida per la UPV CAMPUS D'ALCOI, de manera que els puga ser útil i clarificador per a la posterior elecció dels seus estudis superiors universitaris.

La participació en PRAKTIKUM 201 UPV CAMPUS D’ALCOI és gratuïta.

El període d'inscripció finalitza el 31 de maig. La inscripció es realitza online des del següent formulari.

Projectes a desenvolupar al Campus d'Alcoi:

DESENVOLUPAMENT DE MATERIALS PER A APLICACIONS ELECTROQUÍMIQUES

En aquest projecte es tindrà l’oportunitat de conèixer la dinàmica de treball d’un grup d’investigació i les possibilitats de l’electroquímica en la caracterització i modificació de materials per a utilitzar-los eficientment en aplicacions convencionals. Es treballarà tota la setmana al laboratori d’investigació i a final de setmana es presentaran els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al campus d'Alcoi.

L’ENGINYERIA QUÍMICA COM A RESPOSTA ALS PROBLEMES DE L’AIGUA: DISSENY D’UN PROCÉS D’OSMOSI DIRECTA

En aquest projecte es té l’oportunitat de conèixer la dinàmica de treball d’un grup d’investigació i les possibilitats de l’osmosi directa per al tractament d’aigües residuals i reducció del consum d’energia elèctrica. També s’estudia com es poden concentrar dissolucions utilitzant aquesta tecnologia innovadora. Es treballa tota la setmana al laboratori d’investigació del Departament d’Enginyeria Química i Nuclear i a final de setmana es presenten els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al campus d'Alcoi.

L’ENGINYERIA QUÍMICA EN L’ELIMINACIÓ DE CONTAMINANTS PERSISTENTS: DISSENY D’UNA COLUMNA D’ADSORCIÓ

En aquest projecte es té l’oportunitat de conèixer la dinàmica de treball d’un grup d’investigació i les possibilitats d’eliminar contaminants persistents com puguen ser els colorants a l’aigua residual. Es realitza un assaig d’eliminació de color mitjançant una columna de carbó activat i s’estudia les isotermes d’adsorció i la corba de ruptura. Es treballa tota la setmana al laboratori d’investigació del Departament d’Enginyeria Química i Nuclear i a final de setmana es presenten els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al campus d'Alcoi.

LA PRESÈNCIA DE L’ENGINYERIA QUÍMICA A LES EDAR (ESTACIONS DEPURADORES D’AIGÜES RESIDUALS URBANES)

En aquest projecte es coneixerà la dinàmica de treball dels enginyers químics en les EDAR. Es realitzaran els diferents assaigs que una planta de depuració d’aigües residuals ha d’efectuar per al funcionament. Es realitzarà un recorregut per tots els processos que hi ha en una depuradora, que se centrarà en el reactor biològic, i s’estudiaran els protozous que es troben al fang actiu. Es treballarà tota la setmana al laboratori d’investigació del Departament d’Enginyeria Química i Nuclear i a final de setmana es presentaran els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al campus d'Alcoi.

RECICLATGE I REAPROFITAMENT DE RESIDUS

Els residus domèstics que generem avui en dia són un greu problema mediambiental. Al taller l’alumnat pot portar a cap diferents tasques de reciclatge i reaprofitament de residus. Mitjançant senzilles pràctiques de laboratori poden des de reciclar paper fins a reciclar plàstics usant injectores industrials. A més, s’aprèn a revalorar residus com ara olis usats en la fabricació de polímers i sabons, així com a compostar els nostres residus domèstics. A final de setmana es presenten els resultats a la resta de companys que participen en el PRAKTIKUM al campus d'Alcoi.

Para los 3 proyectos, la titulacion que mejor se adscribe al proyecto es el Grado en Ingeniería Química. Màxim 8 alumnes per projecte.

Projectes d'edicions anteriors de Praktikum:

En el canal youtube del Campus d'Alcoi es poden veure els projectes de les edicions anteriors.

Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids Celebrada la 3a edició del concurs ideaT-kids
El projecte "Taconets.com" del CEIP Isabel La Católica de L’Olleria ha resultat guanyador.
Pregunta-li a Pau Pregunta-li a Pau
Tens dubtes sobre les PAU, la matrícula o la preinscripció de 1r?
Preinscripció 19/20 Preinscripció 19/20
Des del 17 de juny al 5 de juliol de 2019.
Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders Alumnes del Campus d'Alcoi en Hylinders
Empresa alcoiana dedicada a productes relacionats amb la hidràulica en general.
Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi Visita de l'equip rectoral de la UPV al Campus d'Alcoi
Es va reunir amb l'equip directiu del campus i amb la comunitat educativa.
Gala de Graduació 2019 Gala de Graduació 2019
Tindrà lloc el divendres 28 de juny i es podrà seguir en directe.

Campanya de recollida de llibres i material escolar.