Finalitzada l'edició 2019 de Praktikum

Gran participació femenina en aquesta IX edició de Praktikum celebrada al Campus d'Alcoi de la UPV.

[ 01/07/2019 ]
Praktikum 2019

La Sala Multiusos del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), va acollir la presentació dels treballs realitzats pels 12 alumnes (8 xiques i 4 xics) que han participat en la IX Edició del Campus PRAKTIKUM. Tots ells han fet treballs en els grups d'investigació.

Durant la setmana, van participar alumnes que representen al Col·legi Sant Roc d'Alcoi, La Salle d'Alcoi, IES Pare Arques de Cocentaina, IES Pare Vitòria d'Alcoi, Complex Preuniversitari Mes Camarena de Paterna, IES Professor Manuel Broseta de Banyeres de Mariola, IES Jaume I d’Ontinyent, IES Joan Fuster de Sueca, IES Maria Blasco de Sant Vicent del Raspeig i l'IES sant Antoni Abat de València.

Els treballs presentats van tractar aspectes com el desenvolupament de materials per a aplicacions electroquímiques; reciclatge i reaprofitament de residus; l'enginyeria química en l'eliminació de contaminants persistents: disseny d'una columna d'adsorció; i l'enginyeria química com a resposta als problemes de l'aigua: disseny d'un procés d'òsmosi.

La jornada final va concloure amb la visita dels alumnes acompanyats pels seus pares i els tutors dels centres educatius als diferents laboratoris on han fet els seus treballs, acabant la clausura del Campus PRAKTIKUM 2019 amb un vi d'honor per als assistents.

El IX Campus PRAKTIKUM EPSA ha de ser entès com un premi als alumnes/as que han destacat pel seu expedient i trajectòria acadèmica en els seus estudis de 1r de Batxillerat, i com un reconeixement per l'esforç, l'interès i la capacitat que hagen demostrat per la Ciència i la Tecnologia. En ell, els participants han desenvolupat la seua vocació realitzant un projecte en vigor amb professors universitaris. La participació en PRAKTIKUM 2019 EPSA és gratuïta.

A través d'aquest programa es vol oferir a l'alumnat seleccionat l'oportunitat única de conèixer de primera mà i experimentar les diferents tasques i projectes que s'estan realitzant en l'àmbit de la titulació del Grau en Enginyeria Química oferida al Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), de manera que els puga ser útil i clarificador per a la posterior elecció dels seus estudis superiors universitaris.

En el canal de Youtube del Campus d'Alcoi podràs vorer la presentació dels diversos treballs.

Campustec 2019

Des d'aquest dilluns 1 de juliol fins al 12 del mateix mes, el Campus d'Alcoi de la UPV organitza, amb la col·laboració de la Càtedra Alcoi Ciutat del Coneixement de l'Ajuntament d’Alcoi, la sisena edició del CampusTec.

El CampusTec és un campament tecnològic d'estiu que permetrà als nostres joves gaudir d'una activitat d'oci alternatiu durant les vacances d'estiu, amb la filosofia d'aprendre fent. Enguany l'equip del CampusTec col·labora amb l'Escola d´Estiu en la programació de diverses activitats formatives. Els alumnes que ja han participat en anteriors edicions poden acudir al Campustec avançat.

Al llarg de dues setmanes, els participants donaran regna solta a la seua creativitat desenvolupant xicotets projectes cientificotècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, el disseny i fabricació digital, la programació d'interfícies, i desenvolupament de videojocs. Està dirigit a estudiants d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.

XIX Premis del Consell Social XIX Premis del Consell Social
Enrique Lores, l'ITQ, 13 estudiants i 6 docents, entre els 31 guardonats.
Màxima presencialitat possible Màxima presencialitat possible
Juan Ignacio Torregrosa López explica els detalls i novetats sobre el pròxim curs.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Bon estiu! Bon estiu!
El rector de la UPV, Francisco Mora, desitja unes felices vacances a tota la comunitat universitària.
Preinscripció al 100% Preinscripció al 100%
Existeix un altre període de preinscripció del 14 al 21 de setembre.
Pavelló esportiu convertit en gran aula Pavelló esportiu convertit en gran aula
A partir del curs 2020/2021, comptarà amb un aforament màxim de 330 estudiants.
Formalitza la teua matrícula Formalitza la teua matrícula
Coneix els terminis exactes i els passos a seguir.