Especial Shell Eco-Marathon - Dia 1

Esperant al cant del 'grill': L'equip IDF Eco-Marathon ultima la posada a punt del vehicle abans de les inspeccions.

[ 02/07/2019 ]
L'equip IDF Eco-marathon a la Shell Eco-Marathon Europa 2019

6.30 del matí. Som-hi. Després d'una nit gèlida en el càmping, no hi ha temps que perdre. I així serà durant les següents dotze hores. Cal acabar de posar a punt el vehicle, ajustar tots els seus components, mesurar temperatures, comprovar que no hi haja friccions, mapear el motor. Tot abans que el grill comence a cantar. El mapatge és una de les claus de la competició. Què en què consisteix? Els membres de l'equip l'expliquen de forma molt senzilla: és el que permet controlar i gestionar el consum de combustible de l'IDF19, la qual cosa els ajuda a saber quant etanol necessita beure el vehicle per a traure-li el màxim rendiment en cadascun dels punts del circuit (el cotxe de la UPV té 6 mapes de motor diferents, un per a arrencada en fred, un altre en calent, uns altres per a aqueixos diferents punts del traçat).

Arranca. Para. Ajusta. Una volta més...

Mar, Carlos, Matías, Alessandro, Sergio, Ismael, Alejandro, Daniel i Juan treballen a preu fet perquè tot estiga perfecte, "perquè el cotxe es comporte en la pista -en la històrica pista de Brooklands- igual que en el banc de proves; perquè no hi haja diferències entre els test del paddock i quan el cotxe isca a rodar". Qui ho explica és Vicente Colomer, el manager de l'equip.

Arranca. Para. Ajusta. Una volta més. Mesura la temperatura. Aqueixa rosca, a aquesta pressió. I torna a arrancar. El soroll del motor de l'IDF19 inunda el paddock. Mentrestant, per la porta se succeeix la desfilada de més i més prototips. Per tots els racons del circuit es respira passió pel que estan fent. També nervis. Un equip fins i tot perd un caragol minúscul, però clau... que van recuperar obrint el sòl gràcies a l'ajuda dels xavals del campus d'Alcoi de la UPV. Hugh Locke, l'ideòleg de Brooklands a principis del segle XX, estaria satisfet.

Volta de reconeixement

Unes hores abans, Vicente i Alessandro caminen pel traçat del circuit. Si important és que tot estiga ajustat al mil·límetre o el mapatge, tant o més és conèixer-se amb detall com és on rodaràs. Alessandro repeteix com a pilot; estudia com pilotar per a traure-li el màxim rendiment a l'IDF19. L'equip tenia el traçat des de feia mesos, però no és el mateix tenir un mapa i traure's les altures amb el Google Earth que comprovar in situ com es reparteixen, on estan les pujades, les baixades, saber on cal arrancar, on anirà el motor parat. Alessandro pren bona nota. En unes hores, en els primers entrenaments, serà temps de traure la llibreta i posar-les en pràctica.

"One team, one dream"

Han passat quasi 12 hores des que va començar la jornada. Ja no sona cap grill. Sí que ho fan les veus dels organitzadors pel paddock. És hora de la inauguració i la foto oficial. Allí, un jove italià es dirigeix a tots els assistents. "One team, one dream (un equip, un somni)", diu. I sí, cada equip, cada integrant té el seu propi somni. El seu es va complir: aqueix jove competia fa només tres anys en la Shell Eco-Marathon. Avui, és enginyer de motors... en Ferrari.

L'IDF19 segueix el seu somni. El grill -un xicotet aparell similar a un cerca que porta cada manager dels equips- sonarà a primera hora del matí. Quan comence a cantar serà el torn de passar les inspeccions tècniques... i posar-se a rodar.

Segueix la prova al detall

Dia a dia, anirem comptant els progressos d'aquest equip UPV de Generació Espontània i la seua gran aventura a Anglaterra. Estigues atent al web de la UPV, als canals socials d'IDF Eco-Maraton UPV (FB i IG) i els nostres canals a Twitter, Instagram y Facebook.

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.