Estudiants de Notre Dame al Campus d'Alcoi

Des de fa 12 anys, alumnes d'aquesta universitat visiten el campus alcoià.

[ 14/07/2019 ]
Estudiantes de Notre Dame en el Campus de Alcoy

Són 12 anys consecutius els que el Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) acull a prop de 30 estudiants de la Universitat de Notre Dame als EUA. Alcoi és un de les destinacions del Programa de l'Escola d'Enginyeria d'aquesta universitat nord-americana. Cada estiu vénen prop de 30 alumnes. Les altres destinacions d'aquest programa són Dublín, Roma, Londres i Berlín, on **Notre Dóna'm té les seues instal·lacions.

Durant 6 setmanes, els estudiants de Notre Dame tenen l'opció de rebre una de les assignatures del curs següent a l'estranger de forma intensiva. Enguany, un professor d'aquesta universitat ha impartit ‘Introducció a l'energia eòlica’ a Alcoi.

L'investigador i professor del Campus d'Alcoi de la UPV, Miguel Ángel Sellés, és el coordinador del projecte des del campus. El programa d'estiu de la universitat de Notre Dame va sorgir l'any 2008 fruit de la col·laboració d'investigacions entre les dues universitats. Des de llavors aquesta universitat està gaudint d'aquest programa d'estiu al Campus d'Alcoi de la UPV. Sellés indica que “els prop de 30 alumnes, a més d'estudiar al nostre campus, fan visites culturals, d'oci, visiten també empreses…”.

Dues dels estudiants que han vingut al Campus d'Alcoi són Krystian Gorski i Katherine Sylvester. Krystian Gorski és la segona vegada que està a Alcoi i ara actua com ‘program assistant’. La seua funció és “ajudar els xics al fet que s'acostumen a l'escola i que aprofiten al màxim el seu temps a Alcoi”. Per part seua, Katherine Sylvester, sosté que el Campus d'Alcoi de la UPV és “meravellós, bonic i xicotet. Hem conegut a alguns estudiants ací i hem jugat al futbol amb ells. Hem gaudit de la ciutat i conegut a algunes persones que viuen ací”.

Conveni entre el campus i la Universitat de Notre Dame

A més de la relació entre les dues universitats amb aquest Programa de la Facultat d'Enginyeria, des de 2012 existeix un conveni entre el Campus d'Alcoi de la UPV i la Universitat de Notre Dame, que possibilita la mobilitat d'estudiants. En el pròxim curs, dos estudiants de l'EPSA participaran en aquesta opció. El preu de la matrícula en aquesta universitat és molt elevat i gràcies a aquest conveni, els alumnes del campus alcoià estan exempts de pagar aquesta matrícula. A més, dos alumnes americans ja han vingut a Alcoi gràcies a aquest conveni.

Miguel Ángel Sellés indica que els alumnes que vénen a Alcoi estan “molt contents”. A més apunta que un conveni d'aquest tipus atorga “molt prestigi” al campus.

Más información

Inaugurada l'exposició Inaugurada l'exposició
Romandrà fins al 27 de setembre.
Rànquing de Shanghái certifica UPV millor politècnica d'Espanya.
El rànquing de Shanghái certifica un any més que la UPV continua sent la millor politècnica d'Espanya
Setmana Modernista Alcoi 2019 Setmana Modernista Alcoi 2019
El campus participarà de nou en la Setmana Modernista d'Alcoi.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.
ERASMUS 2019-2020 2a convocatòria ERASMUS 2019-2020 2a convocatòria
Termini de sol·licitud fins al 26 de setembre de 2019.
Acte d'obertura de les universitats públiques valencianes Acte d'obertura de les universitats públiques valencianes
Inaugurat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.
Cicle del Cineclub Mediterráneo Cinecafetazo Cicle del Cineclub Mediterráneo Cinecafetazo
Les dones en l'imaginari cinematogràfic