Estudiants de Notre Dame al Campus d'Alcoi

Des de fa 12 anys, alumnes d'aquesta universitat visiten el campus alcoià.

[ 14/07/2019 ]
Estudiantes de Notre Dame en el Campus de Alcoy

Són 12 anys consecutius els que el Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) acull a prop de 30 estudiants de la Universitat de Notre Dame als EUA. Alcoi és un de les destinacions del Programa de l'Escola d'Enginyeria d'aquesta universitat nord-americana. Cada estiu vénen prop de 30 alumnes. Les altres destinacions d'aquest programa són Dublín, Roma, Londres i Berlín, on **Notre Dóna'm té les seues instal·lacions.

Durant 6 setmanes, els estudiants de Notre Dame tenen l'opció de rebre una de les assignatures del curs següent a l'estranger de forma intensiva. Enguany, un professor d'aquesta universitat ha impartit ‘Introducció a l'energia eòlica’ a Alcoi.

L'investigador i professor del Campus d'Alcoi de la UPV, Miguel Ángel Sellés, és el coordinador del projecte des del campus. El programa d'estiu de la universitat de Notre Dame va sorgir l'any 2008 fruit de la col·laboració d'investigacions entre les dues universitats. Des de llavors aquesta universitat està gaudint d'aquest programa d'estiu al Campus d'Alcoi de la UPV. Sellés indica que “els prop de 30 alumnes, a més d'estudiar al nostre campus, fan visites culturals, d'oci, visiten també empreses…”.

Dues dels estudiants que han vingut al Campus d'Alcoi són Krystian Gorski i Katherine Sylvester. Krystian Gorski és la segona vegada que està a Alcoi i ara actua com ‘program assistant’. La seua funció és “ajudar els xics al fet que s'acostumen a l'escola i que aprofiten al màxim el seu temps a Alcoi”. Per part seua, Katherine Sylvester, sosté que el Campus d'Alcoi de la UPV és “meravellós, bonic i xicotet. Hem conegut a alguns estudiants ací i hem jugat al futbol amb ells. Hem gaudit de la ciutat i conegut a algunes persones que viuen ací”.

Conveni entre el campus i la Universitat de Notre Dame

A més de la relació entre les dues universitats amb aquest Programa de la Facultat d'Enginyeria, des de 2012 existeix un conveni entre el Campus d'Alcoi de la UPV i la Universitat de Notre Dame, que possibilita la mobilitat d'estudiants. En el pròxim curs, dos estudiants de l'EPSA participaran en aquesta opció. El preu de la matrícula en aquesta universitat és molt elevat i gràcies a aquest conveni, els alumnes del campus alcoià estan exempts de pagar aquesta matrícula. A més, dos alumnes americans ja han vingut a Alcoi gràcies a aquest conveni.

Miguel Ángel Sellés indica que els alumnes que vénen a Alcoi estan “molt contents”. A més apunta que un conveni d'aquest tipus atorga “molt prestigi” al campus.

Más información

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.