Estudiants de Notre Dame al Campus d'Alcoi

Des de fa 12 anys, alumnes d'aquesta universitat visiten el campus alcoià.

[ 04/07/2019 ]
Estudiantes de Notre Dame en el Campus de Alcoy

Són 12 anys consecutius els que el Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) acull a prop de 30 estudiants de la Universitat de Notre Dame als EUA. Alcoi és un de les destinacions del Programa de l'Escola d'Enginyeria d'aquesta universitat nord-americana. Cada estiu vénen prop de 30 alumnes. Les altres destinacions d'aquest programa són Dublín, Roma, Londres i Berlín, on Notre Dame té les seues instal·lacions.

Durant 6 setmanes, els estudiants de Notre Dame tenen l'opció de rebre una de les assignatures del curs següent a l'estranger de forma intensiva. Enguany, un professor d'aquesta universitat ha impartit ‘Introducció a l'energia eòlica’ a Alcoi.

L'investigador i professor del Campus d'Alcoi de la UPV, Miguel Ángel Sellés, és el coordinador del projecte des del campus. El programa d'estiu de la universitat de Notre Dame va sorgir l'any 2008 fruit de la col·laboració d'investigacions entre les dues universitats. Des de llavors aquesta universitat està gaudint d'aquest programa d'estiu al Campus d'Alcoi de la UPV. Sellés indica que “els prop de 30 alumnes, a més d'estudiar al nostre campus, fan visites culturals, d'oci, visiten també empreses…”.

Dues dels estudiants que han vingut al Campus d'Alcoi són Krystian Gorski i Katherine Sylvester. Krystian Gorski és la segona vegada que està a Alcoi i ara actua com ‘program assistant’. La seua funció és “ajudar els xics al fet que s'acostumen a l'escola i que aprofiten al màxim el seu temps a Alcoi”. Per part seua, Katherine Sylvester, sosté que el Campus d'Alcoi de la UPV és “meravellós, bonic i xicotet. Hem conegut a alguns estudiants ací i hem jugat al futbol amb ells. Hem gaudit de la ciutat i conegut a algunes persones que viuen ací”.

Conveni entre el campus i la Universitat de Notre Dame

A més de la relació entre les dues universitats amb aquest Programa de la Facultat d'Enginyeria, des de 2012 existeix un conveni entre el Campus d'Alcoi de la UPV i la Universitat de Notre Dame, que possibilita la mobilitat d'estudiants. En el pròxim curs, dos estudiants de l'EPSA participaran en aquesta opció. El preu de la matrícula en aquesta universitat és molt elevat i gràcies a aquest conveni, els alumnes del campus alcoià estan exempts de pagar aquesta matrícula. A més, dos alumnes americans ja han vingut a Alcoi gràcies a aquest conveni.

Miguel Ángel Sellés indica que els alumnes que vénen a Alcoi estan “molt contents”. A més apunta que un conveni d'aquest tipus atorga “molt prestigi” al campus.

Más información

XIX Premis del Consell Social XIX Premis del Consell Social
Enrique Lores, l'ITQ, 13 estudiants i 6 docents, entre els 31 guardonats.
Màxima presencialitat possible Màxima presencialitat possible
Juan Ignacio Torregrosa López explica els detalls i novetats sobre el pròxim curs.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Bon estiu! Bon estiu!
El rector de la UPV, Francisco Mora, desitja unes felices vacances a tota la comunitat universitària.
Preinscripció al 100% Preinscripció al 100%
Existeix un altre període de preinscripció del 14 al 21 de setembre.
Pavelló esportiu convertit en gran aula Pavelló esportiu convertit en gran aula
A partir del curs 2020/2021, comptarà amb un aforament màxim de 330 estudiants.
Formalitza la teua matrícula Formalitza la teua matrícula
Coneix els terminis exactes i els passos a seguir.