La UPV entre les 75 millors universitats d'Europa

Segons el THE Europe Teaching Rànquings 2019. És el seu millor resultat obtingut mai.

[ 05/07/2019 ]
La UPV entre les 75 millors universitats d'Europa

La Universitat Politècnica de València se situa en el tram 51-75 de les millors institucions europees d'educació superior, segons l'últim rànquing elaborat per Times Higher Education. Aquest és el millor resultat obtingut mai per la UPV en un rànquing internacional d'aquest prestigi.

El 2019 THE Europe Teaching Rankings pposa l'èmfasi en el procés d'ensenyament. Segons els seus responsables, ha sigut especialment dissenyat per a respondre les preguntes que més els interessen als estudiants i les seues famílies quan prenen una de les decisions més importants de les seues vides: a qui confiar-li la seua educació. I, en les seues conclusions, el rànquing assenyala que la UPV "está entre les millors universitats d'Europa quant a excel·lència docent".

Un rànquing basat en quatre eixos: compromís, recursos, resultats i campus inclusiu

Pe a l'elaboració d'aquesta segona edició, el 2019 THE Europe Teaching Rànquings ha emprat catorze indicadors agrupats en quatre àmbits d'estudi: el compromís i la relació de les universitats amb el seu alumnat; els recursos docents; els resultats acadèmics, i si es tracta d'un campus divers i inclusiu tenint en compte la ràtio entre dones i homes, tant entre el col·lectiu estudiantil com ara entre el professorat.

La meitat de la puntuació final s'obté d'enquestes realitzades a estudiants universitaris. En aquesta ocasió, s'han recopilat les opinions de més de 125.000 alumnes de prop de 250 universitats de 18 països europeus, la qual cosa suposa quatre vegades més que en la primera edició.

I així, en l'últim trimestre de l'any 2018, els estudiants van contestar un complet qüestionari amb preguntes del tipus "Fins a quin punt l'ensenyament en la teua universitat recolza el pensament crític?" "Les classes suposen un repte i un estímul per a tu?" "Estàs satisfet amb els espais (aules, laboratoris, biblioteques...)?" o "Creus que la teua universitat és eficient a l'hora d'aconseguir pràctiques d'empresa valuoses que et prepararan per al futur?"

Francisco Mora: "és un mèrit grandíssim"

El rector Francisco Mora ha valorat positivament aquest resultat. "És un mèrit grandíssim de la nostra comunitat universitària, de totes les professores i professors, estudiants, personal d'administració i serveis. La seua labor diària fa que ens anem consolidant en els diferents rànquings".

Cal recordar que, pel que fa a l'edició de 2018, la UPV millora un tram complet i passa d'estar situada entre les 76 i 100 millors universitats a posicionar-se entre les 51 i 75 primeres d'Europa.

Notícia en UPV TV

Inaugurada l'exposició Inaugurada l'exposició
Romandrà fins al 27 de setembre.
Rànquing de Shanghái certifica UPV millor politècnica d'Espanya.
El rànquing de Shanghái certifica un any més que la UPV continua sent la millor politècnica d'Espanya
Setmana Modernista Alcoi 2019 Setmana Modernista Alcoi 2019
El campus participarà de nou en la Setmana Modernista d'Alcoi.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.
ERASMUS 2019-2020 2a convocatòria ERASMUS 2019-2020 2a convocatòria
Termini de sol·licitud fins al 26 de setembre de 2019.
Acte d'obertura de les universitats públiques valencianes Acte d'obertura de les universitats públiques valencianes
Inaugurat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.
Cicle del Cineclub Mediterráneo Cinecafetazo Cicle del Cineclub Mediterráneo Cinecafetazo
Les dones en l'imaginari cinematogràfic