Especial Shell Eco-marathon - Dia 4

Rendir-se no és una opció. Després del dia més complicat de la competició per a l'equip, l'IDF19 canvia per complet per a la jornada final.

[ 05/07/2019 ]
El equipo IDF Eco-marathon en la Shell Eco-Marathon Europa 2019

El dia comença en Brooklands com ahir. La instantània que ofereixen les portes del circuit de Weybridge recorda a aqueixa clàssica imatge dels grans magatzems el dia del tret d'eixida de les rebaixes. Són les 6.30 del matí i els equips que eixiran a rodar volen sobre l'asfalt. El que primer arribe, abans podrà començar a rodar i aprofitar així les millors condicions del circuit a primera hora: hi ha menys cotxes en la pista i fa menys aire; dos factors que influeixen i molt en el resultat final.

Les carreres se succeiran en el paddock durant tot el dia. Estem en plena competició, cada mànega és una oportunitat i els cotxes han d'estar sempre a punt. Al llarg de la jornada, es pot veure de tot: una cua interminable de prototips d'allò més variats esperant a poder travessar la línia d'eixida; participants que tracten de recuperar alguns de les estones de somni que li regalen a la competició; pilots estudiant-se de nou el traçat; un xoc en una de les revoltes...

Mentre tot això passa, en el box de l'IDF19 es viu el que, sens dubte, ha sigut el dia més complicat des que l'equip arribara dissabte passat a aquest racó del comtat de Surrey. Però rendir-se no és una opció. Així s'escoltarà fins que, de nou, l'equip tanque Brooklands.

Primera mà guanyadora, però tot es torna a torçar

En el primer tram del matí tot roda. El treball d'ahir, rematat en les primeres hores del dia, sembla que dóna els seus fruits. És hora d'arrancar i mapear. "Jugarem" -se sent en el box- i la mà sembla ser guanyadora. Però cap a les 15 hores, quan semblava que res podia tornar a torçar-se com 24 hores abans, doncs sí que ho fa. I, novament les mirades se centren en el maleït cigonyal -en realitat no se sent maleït en el box. Sobren les paraules. I sobren també perquè en realitat no n'hi ha; el que flota en l'ambient és ràbia. Nervis. Tensió. Però si alguna cosa caracteritza a aquest equip del campus d'Alcoi és precisament això: els seus components formen un autèntic equip i a treball pocs els guanyen. Hi ha dues opcions: l'A, és rendir-se; la B, cercar una alternativa. I, com no podia ser d'una altra manera, l'equip marca l'opció B.

"Fóra el motor i muntem ja l'estàndard de 25 centímetres cúbics". Aquesta és l'aposta. Tal dit tal fet. Vint mans treballant a preu fet. Bé, vint no, més. I és que allí han estat de nou els companys de l'IES Alt Nalón, de l'IES Leonardo da Vinci, de la Universitat Miguel Hernández, tirant un cable... i animant també a l'equip. I en aqueix moment ressona la frase: "si això et passa en un altre equip amb menys recursos, ja estaries arreplegant". Però no, ací l'única cosa que s'arreplega -per destapar-les- són les caixes que guarden els components que han de fer rodar, ara sí, a l'IDF19.

Ajustar i a la cua per a eixir

El temps corre -i ara més que mai. A més del motor, cal canviar també la corona de la roda, modificar la fuita; la transmissió passa a ser per corretges. En definitiva, cal posar a punt un cotxe pràcticament nou. No hi ha dubte: és el moment més difícil i tibant d'aquesta aventura automobilística. Però, tots continuen treballant. I conforme passen els minuts, l'ambient és ja més distès; el ritme, això sí, igual de frenètic. I, si algú tenia algun dubte que això és un equip, així conclourà la jornada: un grup es quedarà en el paddock acabant el treball amb el nou IDF19. Un altre, s'anirà abans al càmping de la Shell Eco-marathon i prepararà el sopar de tot l'equip.

La nit cau ja sobre el circuit. IDF19 muntat per complet. Alessandro ja té el mono preparat per a eixir. Falta ajustar a primera hora i posar-se en la cua.

La resposta correcta per a aquest equip mai serà l'A.

Segueix la prova al detall

Dia a dia, anirem comptant els progressos d'aquest equip UPV de Generació Espontània i la seua gran aventura a Anglaterra. Estigues atent al web de la UPV, als canals socials d'IDF Eco-Maraton UPV (FB i IG) i els nostres canals a Twitter, Instagram y Facebook.

Setmana de la Ciència 2019 Setmana de la Ciència 2019
La 16a Setmana de la Ciència ha sigut tot un èxit.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Jornades de Portes Obertes 2020-2021 Jornades de Portes Obertes 2020-2021
Per a pares i futurs alumnes el 28 de març de 2019.
Torna First Lego League Torna First Lego League
Tornem a organitzar el Torneig Classificatori de la Comunitat Valenciana First Lego League!
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.
Concert de Nadal 2019 Concert de Nadal 2019
18 de desembre al Teatre del col·legi Salesians.
Programa INCIDE de la UPV Programa INCIDE de la UPV
Matrícula oberta per als cursos del segon quadrimestre.