L'equip IDF va participar en la Shell Eco-marathon

813 quilòmetres amb un litre de combustible… i un màster accelerat d'enginyeria automobilística.

[ 09/07/2019 ]
L'equip IDF Eco-marathon a la Shell Eco-Marathon Europa 2019

L'IDF Eco-marathon del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) va participar la setmana passada, per catorzè any consecutiu, en la Shell Eco-marathon Europa. L'equip, que pertany al programa de Generació Espontània de la UPV, va aconseguir una marca de 813 quilòmetres amb un litre de combustible. Un registre més que notable, tenint en compte els problemes als quals es va haver d'enfrontar -i va solucionar- l'equip al llarg de la setmana.

Va ser una setmana dura, perquè el motor ens va donar molts problemes, però finalment vam poder eixir a pista i fer una bona mànega. L'any que ve esperem tenir un millor resultat… en el que a quilòmetres es refereix, perquè en compromís i capacitat de superació serà complicat millorar el que els xavals de l'equip van demostrar durant tota la setmana en*Brooklands”, destaca Vicente Colomer, professor del campus d'Alcoi de la UPV i coordinador de l'equip.

Els estudiants que es van desplaçar fins a Brooklands per a competir en la Shell Eco-marathon Europe 2019 van ser Mar López, del doble Grau en Enginyeria Informàtica-Administració i Direcció d'Empreses, Carlos Finch, Matías Tissot, Alessandro Zenone, Sergio Carrillo, Ismael Grueso, Alejandro Ochoa i Daniel Cabezuelo, tots ells del grau d'Enginyeria Mecànica i Juan Campos, del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes.

La competició va arrancar amb la posada a punt de l'IDF19 i amb la inspecció tècnica, una revisió mèdica exhaustiva en el qual es revisen els bòlids de dalt a baix - prop de seixanta paràmetres són analitzats a consciència. I l'equip del campus d'Alcoi de la UPV va passar “la millor de les inspeccions dels 14 anys que porta participant en la competició”.

No obstant això, a partir d'ací i fins a l'últim dia de competició es van succeir els problemes. “El cigonyal es va doblegar diverses vegades, vam tenir problemes amb la fuita, va haver-hi sensors que no oferien la informació correcta. Va haver-hi moments complicats, però com vam dir en el box, rendir-se no era una opció i així ho va demostrar l'equip. Al final, decidim canviar el motor de 35 centímetres cúbics per un altre de 25 i, no sense haver de solucionar altres inconvenients, vam poder eixir a pista”, apunta Vicente Colomer.

I va anar amb aqueix motor amb el qual l'IDF19 va aconseguir rodar l'últim dia de la competició i aconseguir una marca -els 813 quilòmetres amb un litre d'etanol- que li va valdre per a classificar-se en el lloc 17 de la classificació general de la seua categoria -prototips/etanol- en la qual van participar un total de 44 equips.

Participar en aquest projecte, en aquesta competició, és el fermall ideal al curs, a la formació que rebem al campus. El resultat podria haver sigut millor, però l'experiència, el bagatge que ens ha donat aquesta setmana, en la qual hem treball a preu fet fins a aconseguir eixir a pista, és importantíssim. Hem viscut un autèntic màster accelerat d'enginyeria automobilística”, assenyala Mar López, pilot suplent de l'equip durant la competició.

Sobre l'IDF19

L'IDF19

El IDF19 és un prototip revolucionari. El seu xassís està fabricat amb fibra de carboni preimpregnada, amb una estructura de niu d'abella de fibra de vidre i paper fenòlic per a separar els compartiments del motor i el conductor.

Les longituds són les mateixes que l'IDF18–el motle del monobuc no ha canviat: 3'10 metres, 60 centímetres d'amplària i 62'5 d'altura. Però el pes no: de fet, pes tan sols 26’5 quilos, un 33% menys que el prototip amb el qual l'equip de la UPV va competir en els últims anys.

Per a la seua construcció, l'equip IDF Eco-marathon del campus d'Alcoi de la UPV va comptar amb el patrocini de tallers Xúquer, de Carcaixent; Gurit Spain; mecanizados XYZ; cadenas Moblat, de Algemesí; l'alemanya HPP Strategy and Marketing Consulting; Loctite; i TeXtreme.

Inaugurada l'exposició Inaugurada l'exposició
Romandrà fins al 27 de setembre.
Rànquing de Shanghái certifica UPV millor politècnica d'Espanya.
El rànquing de Shanghái certifica un any més que la UPV continua sent la millor politècnica d'Espanya
Setmana Modernista Alcoi 2019 Setmana Modernista Alcoi 2019
El campus participarà de nou en la Setmana Modernista d'Alcoi.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.
ERASMUS 2019-2020 2a convocatòria ERASMUS 2019-2020 2a convocatòria
Termini de sol·licitud fins al 26 de setembre de 2019.
Acte d'obertura de les universitats públiques valencianes Acte d'obertura de les universitats públiques valencianes
Inaugurat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.
Cicle del Cineclub Mediterráneo Cinecafetazo Cicle del Cineclub Mediterráneo Cinecafetazo
Les dones en l'imaginari cinematogràfic