La UPV entre les 100 millors universitats del món

En Ciència i Tecnologia d'Aliments, Biblioteconomia i Ciències Agrícoles, segons el rànquing de Xangai.

[ 10/07/2019 ]
La UPV entre las 100 mejores universidades del mundo

La Universitat Politècnica de València se situa en la posició 27 del món (on hi ha més de 20.000 centres d'educació superior) en Ciència i Tecnologia d'Aliments, segons l'últim rànquing elaborat per Xangai Rànquing Consultancy, que analitza les 500 millors universitats en un total de 54 matèries. Aquesta és la mateixa entitat que publica, des de 2003, el prestigiós Academic Ranquing of World Universities (ARWU), conegut simplement com a "rànquing de Xangai".

A aquest excel·lent resultat, cal afegir altres dos assoliments excel·lents. I és que la UPV aconsegueix posicionar-se entre les millors del món en Biblioteconomia i Documentació (en el rang 51-75) i en Ciències Agrícoles (rang 76-100).

Per a l'elaboració d'aquest rànquing, s'han tingut en compte la producció universitària, la qualitat, la col·laboració, el reconeixement acadèmic i l'impacte dels articles científics internacionals en el període 2013-2017, és a dir, nombre d'investigadors i investigadores altament citats, nombre de treballs científics en revistes indexades o la producció científica per càpita, entre altres.

Les enginyeries de la UPV, entre les millors del món

En general, la UPV destaca en gran manera en l'àmbit de l'enginyeria, on aconsegueix situar-se entre les millors del món en un total de 14 camps científics, pràcticament la totalitat de les titulacions que imparteix. A més, millora els seus resultats globals respecte a les edicions anteriors de 2017 i 2018.

En concret, la UPV es posiciona en el rang 101-150 en Enginyeria de Telecomunicacions, Enginyeria Química i Recursos Hídrics i destaca entre les 200 millors en altres cinc disciplines: Enginyeria Mecànica, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Ciència i Tecnologia Instrumental, Enginyeria Civil i Ciència i Tecnologia del Transport.

Finalment, cinc matèries de la UPV apareixen en el rang 201-300 (Matemàtiques, Química, Enginyeria Informàtica, Enginyeria de l'Energia i Gestió), tres en el rang 301-400 (Ingeniería Elèctrica i Electrònica, Ciència dels Materials i Administració i Direcció d'Empreses) i altres dos en el tram final, de les 401-500 (Biotecnologia i Educació).

Consolidant-se en els diferents rànquings

Cal recordar que, fa tan sols uns dies,, el THE Europe Teaching Rankings 2019 va situar a la UPV entre les 75 de les millors institucions europees d'educació superior en docència. Ja llavors, el rector Francisco Mora es va mostrar molt satisfet amb el resulta

És un mèrit grandíssim de la nostra comunitat universitària, de totes les professores i professors, estudiants, personal d'administració i serveis. La seua labor diària fa que ens anem consolidant en els diferents rànquing”, va assenyalar Mora.

XIII Premis IDEES UPV XIII Premis IDEES UPV
Lliurament de sol·licituds fins al 18 d'octubre.
Preinscripció en màsters Preinscripció en màsters
Consulta si estàs admès i la data i hora a la qual has de matricular-te.
100% de places preinscrites 100% de places preinscrites
La preinscripció del Campus d'Alcoi de la UPV cobreix el 100% de places oferides per a graus.
Formalitza la teua matrícula Formalitza la teua matrícula
Segueix els passos per a formalitzar la matrícula a la UPV.
Premi Start Up tèxtil de la Càtedra AITEX-UPV Premi Start Up tèxtil de la Càtedra AITEX-UPV
La guanyadora ha sigut l'empresa 'Tangente de 90' de Gemma Figuerola.
Ajudes de menjador Ajudes de menjador
Sol·licita ja fins a 80 vals de menú per al curs acadèmic 2019-2020.
Finalitza el VI CampusTec del Campus d'Alcoi de la UPV Finalitza el VI CampusTec del Campus d'Alcoi de la UPV
El ‘CampusTec Avançat’ es consolida amb 13 alumnes.