La UPV entre les 100 millors universitats del món

En Ciència i Tecnologia d'Aliments, Biblioteconomia i Ciències Agrícoles, segons el rànquing de Xangai.

[ 10/07/2019 ]
La UPV entre las 100 mejores universidades del mundo

La Universitat Politècnica de València se situa en la posició 27 del món (on hi ha més de 20.000 centres d'educació superior) en Ciència i Tecnologia d'Aliments, segons l'últim rànquing elaborat per Xangai Rànquing Consultancy, que analitza les 500 millors universitats en un total de 54 matèries. Aquesta és la mateixa entitat que publica, des de 2003, el prestigiós Academic Ranquing of World Universities (ARWU), conegut simplement com a "rànquing de Xangai".

A aquest excel·lent resultat, cal afegir altres dos assoliments excel·lents. I és que la UPV aconsegueix posicionar-se entre les millors del món en Biblioteconomia i Documentació (en el rang 51-75) i en Ciències Agrícoles (rang 76-100).

Per a l'elaboració d'aquest rànquing, s'han tingut en compte la producció universitària, la qualitat, la col·laboració, el reconeixement acadèmic i l'impacte dels articles científics internacionals en el període 2013-2017, és a dir, nombre d'investigadors i investigadores altament citats, nombre de treballs científics en revistes indexades o la producció científica per càpita, entre altres.

Les enginyeries de la UPV, entre les millors del món

En general, la UPV destaca en gran manera en l'àmbit de l'enginyeria, on aconsegueix situar-se entre les millors del món en un total de 14 camps científics, pràcticament la totalitat de les titulacions que imparteix. A més, millora els seus resultats globals respecte a les edicions anteriors de 2017 i 2018.

En concret, la UPV es posiciona en el rang 101-150 en Enginyeria de Telecomunicacions, Enginyeria Química i Recursos Hídrics i destaca entre les 200 millors en altres cinc disciplines: Enginyeria Mecànica, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Ciència i Tecnologia Instrumental, Enginyeria Civil i Ciència i Tecnologia del Transport.

Finalment, cinc matèries de la UPV apareixen en el rang 201-300 (Matemàtiques, Química, Enginyeria Informàtica, Enginyeria de l'Energia i Gestió), tres en el rang 301-400 (Ingeniería Elèctrica i Electrònica, Ciència dels Materials i Administració i Direcció d'Empreses) i altres dos en el tram final, de les 401-500 (Biotecnologia i Educació).

Consolidant-se en els diferents rànquings

Cal recordar que, fa tan sols uns dies,, el THE Europe Teaching Rankings 2019 va situar a la UPV entre les 75 de les millors institucions europees d'educació superior en docència. Ja llavors, el rector Francisco Mora es va mostrar molt satisfet amb el resulta

És un mèrit grandíssim de la nostra comunitat universitària, de totes les professores i professors, estudiants, personal d'administració i serveis. La seua labor diària fa que ens anem consolidant en els diferents rànquing”, va assenyalar Mora.

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.