La UPV entre les 100 millors universitats del món

En Ciència i Tecnologia d'Aliments, Biblioteconomia i Ciències Agrícoles, segons el rànquing de Xangai.

[ 10/07/2019 ]
La UPV entre las 100 mejores universidades del mundo

La Universitat Politècnica de València se situa en la posició 27 del món (on hi ha més de 20.000 centres d'educació superior) en Ciència i Tecnologia d'Aliments, segons l'últim rànquing elaborat per Xangai Rànquing Consultancy, que analitza les 500 millors universitats en un total de 54 matèries. Aquesta és la mateixa entitat que publica, des de 2003, el prestigiós Academic Ranquing of World Universities (ARWU), conegut simplement com a "rànquing de Xangai".

A aquest excel·lent resultat, cal afegir altres dos assoliments excel·lents. I és que la UPV aconsegueix posicionar-se entre les millors del món en Biblioteconomia i Documentació (en el rang 51-75) i en Ciències Agrícoles (rang 76-100).

Per a l'elaboració d'aquest rànquing, s'han tingut en compte la producció universitària, la qualitat, la col·laboració, el reconeixement acadèmic i l'impacte dels articles científics internacionals en el període 2013-2017, és a dir, nombre d'investigadors i investigadores altament citats, nombre de treballs científics en revistes indexades o la producció científica per càpita, entre altres.

Les enginyeries de la UPV, entre les millors del món

En general, la UPV destaca en gran manera en l'àmbit de l'enginyeria, on aconsegueix situar-se entre les millors del món en un total de 14 camps científics, pràcticament la totalitat de les titulacions que imparteix. A més, millora els seus resultats globals respecte a les edicions anteriors de 2017 i 2018.

En concret, la UPV es posiciona en el rang 101-150 en Enginyeria de Telecomunicacions, Enginyeria Química i Recursos Hídrics i destaca entre les 200 millors en altres cinc disciplines: Enginyeria Mecànica, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Ciència i Tecnologia Instrumental, Enginyeria Civil i Ciència i Tecnologia del Transport.

Finalment, cinc matèries de la UPV apareixen en el rang 201-300 (Matemàtiques, Química, Enginyeria Informàtica, Enginyeria de l'Energia i Gestió), tres en el rang 301-400 (Ingeniería Elèctrica i Electrònica, Ciència dels Materials i Administració i Direcció d'Empreses) i altres dos en el tram final, de les 401-500 (Biotecnologia i Educació).

Consolidant-se en els diferents rànquings

Cal recordar que, fa tan sols uns dies,, el THE Europe Teaching Rankings 2019 va situar a la UPV entre les 75 de les millors institucions europees d'educació superior en docència. Ja llavors, el rector Francisco Mora es va mostrar molt satisfet amb el resulta

És un mèrit grandíssim de la nostra comunitat universitària, de totes les professores i professors, estudiants, personal d'administració i serveis. La seua labor diària fa que ens anem consolidant en els diferents rànquing”, va assenyalar Mora.

XIX Premis del Consell Social XIX Premis del Consell Social
Enrique Lores, l'ITQ, 13 estudiants i 6 docents, entre els 31 guardonats.
Màxima presencialitat possible Màxima presencialitat possible
Juan Ignacio Torregrosa López explica els detalls i novetats sobre el pròxim curs.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Bon estiu! Bon estiu!
El rector de la UPV, Francisco Mora, desitja unes felices vacances a tota la comunitat universitària.
Preinscripció al 100% Preinscripció al 100%
Existeix un altre període de preinscripció del 14 al 21 de setembre.
Pavelló esportiu convertit en gran aula Pavelló esportiu convertit en gran aula
A partir del curs 2020/2021, comptarà amb un aforament màxim de 330 estudiants.
Formalitza la teua matrícula Formalitza la teua matrícula
Coneix els terminis exactes i els passos a seguir.