Exposició "Cultura Politècnica. Habitar el present, construir el futur"

Del 10 de juliol al 22 de setembre de 2019. Museu de les Ciències Príncep Felip de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València.

[ 12/07/2019 ]
Cultura Politècnica

La Universitat Politècnica de València presenta “Cultura Politècnica”, un recorregut per l'evolució de la ciència i la tecnologia des de la Il·lustració fins als nostres dies. L'exposició estarà oberta fins al 22 de setembre al Museu Príncep Felip de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València.

Sabies que el mòbil que uses cada dia és més potent que l'ordinador que va portar a l'Apol·lo 11 a la lluna? Podries calcular quants motors hi ha a la teua casa? Arribaran a pensar els robots com els humans? La nostra vida quotidiana es troba envoltada d'objectes que són fruit de molts anys d'investigació científica i desenvolupament tecnològic. Per a descobrir com hem arribat fins ells la Universitat Politècnica de València presenta a la Ciutat de les Arts i les Ciències l'exposició “Cultura Politècnica. Habitar el present, construir el futur”.

Amb aquesta exposició, la UPV posa el fermall d'or als actes commemoratius del 50 aniversari de la institució, que s'han desenvolupat des de juliol de l'any passat, i posa en valor el seu patrimoni universitari material i immaterial.

“Cultura Politècnica” part del moviment il·lustrat que va promoure la reorganització dels coneixements i sabers a través de l'aplicació de la Raó, de la publicació de l'Encyclopèdie o de la creació de l'Escola Politècnica de París, i avança fins alguns de les grans fites que estan marcant el nostre dia a dia, apuntant als que continuaran determinant el nostre futur pròxim, com l'eclosió de la Intel·ligència Artificial, la tecnologia 5G o el Big Data.

L'exposició es divideix en vint-i-dues àrees que configuren un complet recorregut històric, científic i tècnic. En elles es plasma com la ciència i la tecnologia són part inherent de la nostra evolució, alhora que prefiguren el nostre futur des de les més variades disciplines: des de les telecomunicacions fins a l'arquitectura, des de la biotecnologia fins a l'enginyeria civil, des de les belles arts fins a l'enginyeria d'aliments, la informàtica o l'aeronàutica, entre altres.

Per posar només uns exemples, l'exposició descobreix a l'espectador el desenvolupament de la genètica que va de Mendel fins a la tecnologia d'edició CRISPR o com del daguerreotip del segle XIX hem arribat als videojocs en Realitat Augmentada, o del telègraf als superordinadors que actualment portem en les nostres butxaques. La mostra també recorre àrees tan diverses com l'evolució dels traçats del subsòl urbà, les claus del món interconnectat en el qual avui vivim, arriba a desgranar les claus de la cultura gamer i, fins i tot, a imaginar a l'ésser humà del futur.

Tot això amb una detallada posada en escena en la qual el component gràfic és clau, amb elaborats audiovisuals i infografies a partir de les dades que es completen amb un bon nombre de peces històriques procedents de les col·leccions i museus de la UPV.

Mirant cap al futur, Generació Espontània UPV

I mirant al futur, la mostra reserva un espai precisament al futur de la I+D que es materialitza en projectes del programa Generació Espontània de la UPV com la barraca sostenible del segle XXI (Azalea) o la càpsula del tren subsònic (Hyperloop) que podrà viatjar a més de 1.000 quilòmetres per hora, entre altres.

XIII Premis IDEES UPV XIII Premis IDEES UPV
Lliurament de sol·licituds fins al 18 d'octubre.
Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte
Comença la restauració d'unes 300 peces inventariades.
Programa València Coopera 2019 Programa València Coopera 2019
Projecte de Cooperació al Desenvolupament a Mauritània.
Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València	Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València
Des d'el mes de juny passat ha atès a més de 6800 usuaris.
Jornada d'Acollida Jornada d'Acollida
El 3 de setembre a les 10.30 h en el Pavelló Esportiu de l'Edifici Georgina Blanes.
Ajudes de menjador Ajudes de menjador
Sol·licita ja fins a 80 vals de menú per al curs acadèmic 2019-2020.
ADSIDEO 2019 ADSIDEO 2019
Programa d'ajudes per a Projectes de Recerca ODS.