Exposició "Cultura Politècnica. Habitar el present, construir el futur"

Del 10 de juliol al 22 de setembre de 2019. Museu de les Ciències Príncep Felip de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València.

[ 12/07/2019 ]
Cultura Politècnica

La Universitat Politècnica de València presenta “Cultura Politècnica”, un recorregut per l'evolució de la ciència i la tecnologia des de la Il·lustració fins als nostres dies. L'exposició estarà oberta fins al 22 de setembre al Museu Príncep Felip de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València.

Sabies que el mòbil que uses cada dia és més potent que l'ordinador que va portar a l'Apol·lo 11 a la lluna? Podries calcular quants motors hi ha a la teua casa? Arribaran a pensar els robots com els humans? La nostra vida quotidiana es troba envoltada d'objectes que són fruit de molts anys d'investigació científica i desenvolupament tecnològic. Per a descobrir com hem arribat fins ells la Universitat Politècnica de València presenta a la Ciutat de les Arts i les Ciències l'exposició “Cultura Politècnica. Habitar el present, construir el futur”.

Amb aquesta exposició, la UPV posa el fermall d'or als actes commemoratius del 50 aniversari de la institució, que s'han desenvolupat des de juliol de l'any passat, i posa en valor el seu patrimoni universitari material i immaterial.

“Cultura Politècnica” part del moviment il·lustrat que va promoure la reorganització dels coneixements i sabers a través de l'aplicació de la Raó, de la publicació de l'Encyclopèdie o de la creació de l'Escola Politècnica de París, i avança fins alguns de les grans fites que estan marcant el nostre dia a dia, apuntant als que continuaran determinant el nostre futur pròxim, com l'eclosió de la Intel·ligència Artificial, la tecnologia 5G o el Big Data.

L'exposició es divideix en vint-i-dues àrees que configuren un complet recorregut històric, científic i tècnic. En elles es plasma com la ciència i la tecnologia són part inherent de la nostra evolució, alhora que prefiguren el nostre futur des de les més variades disciplines: des de les telecomunicacions fins a l'arquitectura, des de la biotecnologia fins a l'enginyeria civil, des de les belles arts fins a l'enginyeria d'aliments, la informàtica o l'aeronàutica, entre altres.

Per posar només uns exemples, l'exposició descobreix a l'espectador el desenvolupament de la genètica que va de Mendel fins a la tecnologia d'edició CRISPR o com del daguerreotip del segle XIX hem arribat als videojocs en Realitat Augmentada, o del telègraf als superordinadors que actualment portem en les nostres butxaques. La mostra també recorre àrees tan diverses com l'evolució dels traçats del subsòl urbà, les claus del món interconnectat en el qual avui vivim, arriba a desgranar les claus de la cultura gamer i, fins i tot, a imaginar a l'ésser humà del futur.

Tot això amb una detallada posada en escena en la qual el component gràfic és clau, amb elaborats audiovisuals i infografies a partir de les dades que es completen amb un bon nombre de peces històriques procedents de les col·leccions i museus de la UPV.

Mirant cap al futur, Generació Espontània UPV

I mirant al futur, la mostra reserva un espai precisament al futur de la I+D que es materialitza en projectes del programa Generació Espontània de la UPV com la barraca sostenible del segle XXI (Azalea) o la càpsula del tren subsònic (Hyperloop) que podrà viatjar a més de 1.000 quilòmetres per hora, entre altres.

Setmana de la Ciència 2019 Setmana de la Ciència 2019
La 16a Setmana de la Ciència ha sigut tot un èxit.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Jornades de Portes Obertes 2020-2021 Jornades de Portes Obertes 2020-2021
Per a pares i futurs alumnes el 28 de març de 2019.
Torna First Lego League Torna First Lego League
Tornem a organitzar el Torneig Classificatori de la Comunitat Valenciana First Lego League!
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.
Concert de Nadal 2019 Concert de Nadal 2019
18 de desembre al Teatre del col·legi Salesians.
Programa INCIDE de la UPV Programa INCIDE de la UPV
Matrícula oberta per als cursos del segon quadrimestre.