Ajudes de menjador

S'obri, fins al pròxim 6 de setembre, la fase 1 del termini de sol·licituds de fins a 80 bons de menú per al curs acadèmic 2019-2020

[ 17/07/2019 ]
Ajudes de menjador 19/20

A fi que cap persona quede exclosa de l'estudi universitari per raons econòmiques, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha convocat, amb vista al curs acadèmic 2019-2020, les ajudes de menjador, a través de les quals distribuirà un total de 54.231 menús entre l'alumnat matriculat en estudis oficials de grau o màster.

L'adjudicació de les ajudes es durà a terme en dues fases. La primera (ordinària) té ja el termini de sol·licitud obert -fins al pròxim 6 de setembre- i distribuirà el 85% dels bons disponibles. La segona (extraordinària) concedirà el 15% restant entre les sol·licituds presentades del 16 al 30 de setembre.

Requisits econòmics i acadèmics

Les ajudes s'adjudicaran als estudiants que, en el curs acadèmic anterior, van superar el 40% dels crèdits en els quals es van matricular, si aquests superaven els 40 ECTS (temps complet), o el 50% si estaven matriculats a temps parcial (40 ECTS o menys).

Les sol·licituds de qui compleix els requisits econòmics es prioritzen d'acord amb la renda per càpita de la unitat familiar, fins a un màxim de 8.000 euros, en ordre creixent, fins a esgotar el nombre d'ajudes convocades.

La determinació de la unitat familiar, el càlcul de la situació econòmica familiar i els criteris d'adjudicació es poden consultar en les bases completes de la convocatòria.

No aprofitar el 90% dels vals concedits implica la pèrdua de l'ajuda

Amb l'objectiu d'utilitzar la major quantitat possible de vals i aconseguir que el major nombre possible de sol·licitants es beneficien d'aquests, es durà a terme un control dels bons consumits.

Així, a aquelles persones beneficiàries que, sense causa prou justificada segons el parer de la Comissió d'Acció Social, no hagen utilitzat almenys el 90% de l'ajuda concedida, els serà revocada, i es reassignaran els bons a sol·licitants que es troben en la llista d'espera.

De la mateixa manera, a la finalització del segon semestre, les persones beneficiàries que no hagen aprofitat el citat 90% dels vals concedits sense justificació suficient, no podran obtenir l'ajuda de menjador el primer semestre del curs 2020-2021.

L'ús indegut de l'ajuda (només és vàlida per al menú del dia) o l'ús per persones diferents de la titular, provoca la revocació d'aquesta.

Com es sol·licita?

Qualsevol alumna o alumne interessat que complisca els requisits acadèmics i econòmics pot sol·licitar l'ajuda de menjador (entre 10 i 80 bons) emplenant el formulari, accessible per via telemàtica, que es troba disponible en la informació personalitzada de l'alumnat (intranet).

Al·legacions i resolució

Una vegada finalitzat el termini de la fase 1 (6 de setembre), el Servei d'Alumnat publicarà en la seua pàgina web una proposta de resolució; després, les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions.

Posteriorment, una vegada finalitzat el termini extraordinari de presentació de sol·licituds (30 de setembre), la Comissió de Selecció realitzarà una nova proposta de resolució, que inclourà les ajudes de la fase 2 i les modificacions de la fase 1, i que serà publicada també en la pàgina web del Servei d'Alumnat.

La UPV, entre les cent millors universitats del món La UPV, entre les cent millors universitats del món
En concret en la 87a posició en l'ensenyament de ciències tècniques.
IV Workshop d’Economia Valenciana IV Workshop d’Economia Valenciana
Vora 40 professionals s’han inscrit a l’esdeveniment.
Fira Tots Sants de Cocentaina Fira Tots Sants de Cocentaina
El Campus d'Alcoi de la UPV estarà present en la Zona Tecnològica.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Finalitza 'Ciència en Acció' Finalitza 'Ciència en Acció'
XX edició en la qual han participat estudiants de més de 10 països.
Materials tèxtils que carreguen mòbils Materials tèxtils que carreguen mòbils
Els nous dispositius estan dissenyats per investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.