Premi Start Up tèxtil de la Càtedra AITEX-UPV

La guanyadora ha sigut l'empresa 'Tangente de 90' de Gemma Figuerola, la qual es basa en moda sostenible.

[ 18/07/2019 ]
Premi Start Up tèxtil de la Càtedra AITEX-UPV

El Jurat compost pel President d'AITEX, D. Rafael Pascual, el Vicerector d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV, Sr. José Millet, el Director General del CEEI València i Alcoi, Sr. Jesús Casanova, el President d'ATEVAL, Sr. Càndit Penalba, el Responsable del Departament Institucional d'AITEX, Sr. Quico Sempere i el Director de la Càtedra AITEX-UPV, Sr. Pablo Díaz, han concedit el premi a la proposta "Tangente de 90" de Gemma Figuerola.

La Start Up premiada es basa en moda sostenible, realitzant prengues i complements amb materials naturals orgànics. El projecte Tangente de 90 se centra en la innovació tèxtil, apostant per fibres sostenibles. Amb l'objectiu de dinamitzar la indústria de la moda sostenible i potenciar el sector tèxtil regional, d'aquesta manera afavorir la sinergia entre empreses sostenibles.

L'objectiu del Premi Start Up és guardonar la millor idea de negoci tèxtil, per a fomentar, donar suport i impulsar l'esperit emprenedor i la innovació en el sector tèxtil. La dotació del premi, per part de la Càtedra, és de 3.000€ inicials per a materialitzar la idea de negoci. D'altra banda, AITEX concedirà fins a 9.000€ repartits en 12 quotes de 750€ mensuals, per a continuar donant suport a la iniciativa durant el primer any. A més, s'ofereix la matrícula del curs online de Tecnologia Tèxtil que imparteix AITEX i l'alta en la plataforma www.adding.com amb l'objectiu de poder conèixer i relacionar-se amb altres empreses tèxtils.

Els criteris de selecció que han tingut en compte el Jurat compost per membres de primer nivell d'AITEX, UPV, ATEVAL i CEEI han sigut: el caràcter innovador, diferenciació i originalitat de la idea de negoci en el sector tèxtil, viabilitat tècnica, econòmica, financera i comercial, grau de desenvolupament i potencial de creixement, potencial de creació d'ocupació. El criteri més valorat és el nivell d'implicació de la persona emprenedora, la intencionalitat de desenvolupar i posar en marxa la iniciativa empresarial.

En aquesta primera edició del Premi Start Up han participat un total de 6 iniciatives emprenedores per a la posada en marxa d'empreses relacionades amb el sector tèxtil. Les propostes presentades han sigut una plataforma acadèmica tèxtil, calçat mòbil, moda sostenible, moda infantil funcional i una plataforma per a la gestió d'indumentària tradicional.

Durant la reunió de deliberació del Premi Start Up, el Jurat ha realitzat un balanç positiu de les activitats desenvolupades per la Càtedra AITEX-UPV durant el curs 2018-19. A més, han destacat la positivitat de fomentar les col·laboracions entre diferents institucions per a sumar i potenciar el futur del sector tèxtil.

Más información:

XIII Premis IDEES UPV XIII Premis IDEES UPV
Lliurament de sol·licituds fins al 18 d'octubre.
Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte Material didàctic antic de l'edifici del Viaducte
Comença la restauració d'unes 300 peces inventariades.
Programa València Coopera 2019 Programa València Coopera 2019
Projecte de Cooperació al Desenvolupament a Mauritània.
Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València	Pau, el bot de conversa de la Universitat Politècnica de València
Des d'el mes de juny passat ha atès a més de 6800 usuaris.
Jornada d'Acollida Jornada d'Acollida
El 3 de setembre a les 10.30 h en el Pavelló Esportiu de l'Edifici Georgina Blanes.
Ajudes de menjador Ajudes de menjador
Sol·licita ja fins a 80 vals de menú per al curs acadèmic 2019-2020.
ADSIDEO 2019 ADSIDEO 2019
Programa d'ajudes per a Projectes de Recerca ODS.