Campionat Nacional de Robots CEABOT

El grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi de la UPV ha aconseguit la victòria per 7a vegada en 8 anys, tercera consecutiva.

[ 09/09/2019 ]
GROMEP guanya, per tercera vegada consecutiva, el Campionat Nacional de Robots CEABOT

L'equip del Grup de Robòtica i Mecatrònica (GROMEP) del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) s'ha proclamat vencedor del Concurs Nacional de RobotsHumanoides (CEABOT 2018), celebrat en la Universitat de Ferrol en el marc de les Jornades d'Automàtica, organitzades pel Comitè Espanyol d'Automàtica.

L'equip del Campus d'Alcoi de la UPV es consolida com a referent nacional en robòtica humanoide, ja que ha sigut campió per tercera vegada consecutiva. Destaca que en els últims 8 anys, GROMEP ha sigut campió en 7 ocasions. CEABOT és el concurs de robots humanoides organitzat pel Comitè Espanyol d'Automàtica per a alumnes de grau i postgrau de les Universitats Espanyoles.

Com en anys anteriors, els equips participants havien de completar cinc proves amb els seus robots: una carrera d'anada i volta salvant obstacles; lluita; una carrera pujant i baixant una xicoteta escala amb esglaons de tres centímetres d'altura; una prova de visió en la qual els robots decodificaban codis QR per a identificar el major nombre d'obstacles possibles; i una última prova lliure, en la qual cada equip mostrava les principals destreses de les seues humanoides.

L'equip de la UPV ha quedat primer en les proves de lluita, visió, obstacles i escala; segon en la prova de lliure.

L'equip de la UPV ha quedat primer en les proves de lluita

Jaime Masiá, un dels tutors de l'equip, destaca que “l'equip que ha participat en aquesta edició està ja consolidat i representa una mostra de multi-disciplinariedad de l'Escola. Ho componen tres alumnes molt implicats als quals cal agrair molt la seua voluntat i dedicació”.

Components de l'equip

L'equip de la UPV estava format per Jordi Armengol Miralles, estudiant del Grau d'Enginyeria Elèctrica, Julen Morante García, estudiant del Grau d'Enginyeria Mecànica i Daniel Gaspar Figueiredo, del Grau d'Enginyeria Informàtica. Els tutors han sigut els professors Jaime Masiá Vañó del departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials i Juan Ramón Rufino Valor del departament d'Enginyeria Electrònica.

Classificació:
  • 1r UPV Campus d'Alcoi
  • 2n UJI de Castelló
  • 3r Universitat d'Almeria

La UPV, entre les cent millors universitats del món La UPV, entre les cent millors universitats del món
En concret en la 87a posició en l'ensenyament de ciències tècniques.
IV Workshop d’Economia Valenciana IV Workshop d’Economia Valenciana
Vora 40 professionals s’han inscrit a l’esdeveniment.
Fira Tots Sants de Cocentaina Fira Tots Sants de Cocentaina
El Campus d'Alcoi de la UPV estarà present en la Zona Tecnològica.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Finalitza 'Ciència en Acció' Finalitza 'Ciència en Acció'
XX edició en la qual han participat estudiants de més de 10 països.
Materials tèxtils que carreguen mòbils Materials tèxtils que carreguen mòbils
Els nous dispositius estan dissenyats per investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.