La UPV, entre les 250 universitats amb major ocupabilitat del món

L'indicador destaca a més a la UPV com tercera universitat d'Espanya, 11a d'Europa i 33a a nivell mundial en acords de col·laboració subscrits amb empreses.

[ 20/09/2019 ]
Àrea de Pràctiques, Ocupació i Emprenedoria EPSA

La Universitat Politècnica de València (UPV) és, un any més, una de les 250 universitats amb major ocupabilitat del món segons el QS 2020 Graduate Employability Rankings (GER, rànquings d'ocupabilitat dels graduats), els resultats dels quals s'han donat a conèixer ahir dijous.

La classificació, encapçalada pel Massachusetts Institute of Technology (MIT), situa a la UPV en el rang 201-250 a nivell mundial, destacant-la a més com la millor universitat de la Comunitat Valenciana.

33a del món en acords amb empreses

Respecte a l'edició de l'any passat, a més de continuar consolidada entre les 250 millors del món, la UPV destaca pels acords de col·laboració subscrits amb empreses.

En aquest apartat, la UPV és la tercera millor universitat d'Espanya, la 11a d'Europa i la 33a a nivell mundial, millorant en dues posicions la classificació global immediatament anterior (35a), amb una valoració de 93’7 punts sobre 100 (per damunt, també, dels 92 de fa un any).

Com s'elabora el rànquing?

Aquest rànquing, elaborat per la prestigiosa consultora Quacquarelli Symonds (QS), té en compte cinc indicadors: reputació dels egressats entre els ocupadors (30%), èxit en la carrera professional dels graduats (25%), acords de col·laboració entre universitat i empreses (25%), taxa d'inserció laboral dels graduats (10%), i nombre d'ocupadors presents al campus que ofereixen pràctiques i una primera ocupació als estudiants (10%).

Smart Campus Smart Campus
TFG de l'estudiant d'ADE Ainoa Mataix.
Acte d'obertura de curs acadèmic 20/21 Acte d'obertura de curs acadèmic 20/21
La investigadora i experta en Intel·ligència Artificial, Nuria Oliver, ha sigut l'encarregada d'impartir la conferència inaugural.
Premis Repte SEAT Textile Challenge 2020 Premis Repte SEAT Textile Challenge 2020
Organitzat per la Càtedra AITEX-UPV.
Setmana de la Ciència 2020 Setmana de la Ciència 2020
Les conferències se celebraran del 16 al 20 de novembre.
Erasmus Mundus Erasmus Mundus
El Campus d'Alcoi de la UPV participa en un d'aquests programes.
Càtedra del Sector Tèxtil UPV Càtedra del Sector Tèxtil UPV
El conveni creat pretén millorar la competitivitat i modernitzar les pimes del sector tèxtil.
Classes a l'aire lliure Classes a l'aire lliure
De l'assignatura optativa 'Cooperació per al Desenvolupament'.