Fira Tots Sants de Cocentaina

El Campus d'Alcoi de la UPV estarà present en la Zona Tecnològica de la Fira Tots Sants de Cocentaina entre l'1 i el 3 de novembre.

[ 16/10/2019 ]
Fira Tots Sants Cocentaina

Des del primer any que el campus ha estat en la Fira, ha tingut com a objectiu acostar la tecnologia al públic en general i, sobretot, als més joves. Aquesta Zona Tecnològica estarà situada al carrer Ausias March, una de les vies perpendiculars al Passeig del Comtat.

El campus donarà a conèixer alguns dels seus grups de Generació Espontània. Aquests grups tenen l'objectiu d'abordar un repte concret, com pot ser acudir a una competició, a una exposició internacional, etc. En Generació Espontània els alumnes són els autèntics protagonistes i en tots els grups té cabuda qualsevol dels 6 graus i 2 dobles graus que s'imparteixen a Alcoi.

Un dels equips que estaran a la fira serà l'IDF Eco-Marathon. El seu principal repte és participar en les competicions Shell Eco-Marathon Europa. Aquesta és la carrera de baix consum amb major representació a escala internacional. La finalitat d'aquesta competició és recórrer la màxima distància amb un litre de combustible. Actualment, el rècord actual de l'IDF Eco-Marathon és, ni més ni menys, que fer 1.294 quilòmetres amb un litre.

El Grup de Robòtica i Mecatrònica de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi(GROMEP) també estarà present com un dels referents en Generació Espontània del campus. El grup té la finalitat de potenciar i expandir el coneixement adquirit en el camp de la robòtica i la mecatrònica en l'entorn pròxim a la universitat. El grup brinda l'oportunitat de treballar en projectes conjunts on poder aplicar els coneixements adquirits de forma pràctica i potenciar la capacitat de treball en equip. El repte més important en el qual competeixen en els últims anys és el Concurs Nacional de Robots Humanoids (CEABOT). GROMEP ha quedat campió en 7 ocasions de les últimes 8 edicions del concurs.

En Engineering Project Alcoy i EPSA Moto-e són amants del motociclisme. Tots dos grups tenen l'objectiu de participar en Motostudent, una competició internacional en la qual participen equips d'estudiants de tot el món. Aquesta se celebra al circuit Motorland d'Aragó. La competició consta de dues parts: d'una banda, dissenyar i fabricar el prototip; i d'altra banda, fer un pla de negoci.

Els grups i reptes de Generació Espontània són tant extensos com vulguen els alumnes. Un altre dels grups que estaran presents a la Zona Tecnològica de la Fira de Tots Sants de Cocentaina és Interactive UPV. Aquest desenvolupa i investiga amb aplicacions interactives amb realitat augmentada, realitat virtual i videojocs.

El grupTexdencia es dedica a la promoció i desenvolupament d'activitats que contribueixen a dinamitzar un sector modern i reinventat com és el tèxtil. Texdencia està fortament vinculat a la Càtedra AITEX-UPV i a altres empreses capdavanteres a escala nacional. Els membres del grup també assisteixen a la Fira Home Tèxtils Premium by Textilhogar de Madrid, per a conèixer de primera mà les noves tendències en innovació tèxtil. Una de les activitats més curioses és la creació de peces d'art per a exposicions a l'IVAM CADA Alcoi. En definitiva, Texdencia també són enginyers convertits en artistes.

Esperem veure-us a tots en el nostre estand. Tindrem moltes sorpreses durant els 3 dies de Fira!

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.