Manifest Pobreza Zero

El 17 d'octubre se celebrà el Dia internacional per a l'erradicació de la pobresa.

[ 17/10/2019 ]

Amb motiu del Dia internacional per a l'eradicació de la pobresa, les persones, moviments, organitzacions i universitats impulsem la campanya Pobresa Zero, i fem una crida a la societat, per a que es mobilitze fins a aconseguir mesures concretes i efectives contra la pobresa i la desigualtat.

Estem immersos en una situació d'emergència, provocada per un sistema econòmic que exclou i condemna a la pobresa milers de milions de persones, un sistema basat en la desigualtat, en l'explotació sense límit dels recursos del planeta. És urgent canviar les polítiques econòmiques i socials que generen riquesa per a l'1% i un empobriment generalitzat per a la resta de la població, tant dins com fora de l'estat espanyol.

Avui sabem que la discriminació i el canvi climàtic afecten tot el planeta, però que el seu impacte no es distribueix igual entre països i territoris, ni entre classes socials i gèneres. És especialment greu el cas de les dones i les xiquetes, sobre les quals recauen principalment els treballs no remunerats i a les quals, en molts llocs, s'impedeix l'accés a l'educació i els recursos.

Avui, en 2019, denunciem que la pobresa no solament no ha disminuït, sinó que en massa casos han augmentat. A tot això, se'ns suma un gran desafiament global sense precedents, el canvi climàtic, que tindrà efectes molt seriosos sobre els elements bàsics que sustenten la vida humana a tot el món.

També ha augmentat el drama de les migracions forçoses, vinculades a causes associades al canvi climàtic; la persecució per motius de raça, gènere, orientació sexual, religió, nacionalitat, o opinions polítiques; la fam, les guerres, o altres raons socials, polítiques o econòmiques. Europa no pot mirar cap a una altra banda i ha de ser realment una terra d'acollida.

Per això entenem que cal buscar, entre el conjunt de la ciutadania, solucions reals i factibles que acosten a l'equitat, la inclusió, la interculturalitat i la justícia social. Des de la Universitat volem solucions, basades en drets i polítiques, el centre de les quals siga la justícia social i mediambiental.

La UPV se suma així a la Campanya Pobresa Zero. Volem un món sense pobresa i en defensa del planeta. Treballem tots i totes junts per la justícia i la igualtat.

Més informació

Nou Campusviu digital Nou Campusviu digital
Llancem un nou periòdic Campusviu digital i interactiu.
#CogeLoQueNecesites #CogeLoQueNecesites
Iniciativa promoguda per David Candel i Víctor Bujaldón.
Prevenir rebrots de la Covid-19 Prevenir rebrots de la Covid-19
Investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV dissenyen un model de previsió.
Els nostres estudiants a l’estranger Els nostres estudiants a l’estranger
Per la Covid-19, alguns es queden en les seues destinacions i altres tornen a Espanya.
Villenabot tornarà en 2021 amb format renovat Villenabot tornarà en 2021 amb format renovat
La il·lusió farà que el concurs es convertisca en un 'doble Villenabot' en 2021.
Màsters  Universitaris Màsters Universitaris
Obert el termini del 25 de maig al 12 de juny.
Podràs Podràs
Podràs triar la UPV per mil raons.