Manifest Pobreza Zero

El 17 d'octubre se celebrà el Dia internacional per a l'erradicació de la pobresa.

[ 17/10/2019 ]

Amb motiu del Dia internacional per a l'eradicació de la pobresa, les persones, moviments, organitzacions i universitats impulsem la campanya Pobresa Zero, i fem una crida a la societat, per a que es mobilitze fins a aconseguir mesures concretes i efectives contra la pobresa i la desigualtat.

Estem immersos en una situació d'emergència, provocada per un sistema econòmic que exclou i condemna a la pobresa milers de milions de persones, un sistema basat en la desigualtat, en l'explotació sense límit dels recursos del planeta. És urgent canviar les polítiques econòmiques i socials que generen riquesa per a l'1% i un empobriment generalitzat per a la resta de la població, tant dins com fora de l'estat espanyol.

Avui sabem que la discriminació i el canvi climàtic afecten tot el planeta, però que el seu impacte no es distribueix igual entre països i territoris, ni entre classes socials i gèneres. És especialment greu el cas de les dones i les xiquetes, sobre les quals recauen principalment els treballs no remunerats i a les quals, en molts llocs, s'impedeix l'accés a l'educació i els recursos.

Avui, en 2019, denunciem que la pobresa no solament no ha disminuït, sinó que en massa casos han augmentat. A tot això, se'ns suma un gran desafiament global sense precedents, el canvi climàtic, que tindrà efectes molt seriosos sobre els elements bàsics que sustenten la vida humana a tot el món.

També ha augmentat el drama de les migracions forçoses, vinculades a causes associades al canvi climàtic; la persecució per motius de raça, gènere, orientació sexual, religió, nacionalitat, o opinions polítiques; la fam, les guerres, o altres raons socials, polítiques o econòmiques. Europa no pot mirar cap a una altra banda i ha de ser realment una terra d'acollida.

Per això entenem que cal buscar, entre el conjunt de la ciutadania, solucions reals i factibles que acosten a l'equitat, la inclusió, la interculturalitat i la justícia social. Des de la Universitat volem solucions, basades en drets i polítiques, el centre de les quals siga la justícia social i mediambiental.

La UPV se suma així a la Campanya Pobresa Zero. Volem un món sense pobresa i en defensa del planeta. Treballem tots i totes junts per la justícia i la igualtat.

Més informació

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.