IV Workshop d’Economia Valenciana

Vora 40 professionals s’han inscrit a l’esdeveniment organitzat per la Fundació Nexe i celebrat al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

[ 18/10/2019 ]
IV Workshop d’Economia Valenciana

La Fundació Nexe ha organitzat el IV Wokshop d’Economia Valenciana. En aquesta ocasió ha estat coorganitzat pel Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV). La Sala de Graus ‘Roberto García Payá’ i la Sala Multiusos del campus han acollit les distintes activitats. Segons l’organització, en l’esdeveniment s’han inscrit vora 40 professionals.

La inauguració ha estat presentada per la prefectura d’estudis del campus, Begoña Cantó. A continuació ha donat la paraula a Manuel Expósito, president del comité organitzador, Miquel Lorente, director general d’Economia Sostenible i Alberto Belda, regidor d’Empresa i Ocupació de l’Ajuntament d’Alcoi.

Manuel Expósito indica que “és una oportunitat per al campus poder organitzar un esdeveniment com aquest amb la rellevància que té per al nostre territori. La valoració evidentment és positiva, perquè els assistents han sigut, no sols de la part acadèmica, sinó també de la part institucional i empresarial”.

IV Workshop

El sector tèxtil va ser un dels primers motors de la industrialització al País Valencià i un dels de major pes econòmic fins a mitjans del segle passat. Més recentment, el sector va experimentar una important reconversió per adaptar-se al nou entorn internacional caracteritzat per la creixent globalització de les activitats i la irrupció dels països emergents. Aquesta pèrdua de pes econòmic es va agreujar amb la profunda crisi que es va patir l'any 2008 i anys posteriors.

L’actual clúster tèxtil valencià va més enllà del sector en sentit estricte, englobant tota una sèrie d’activitats diverses però interrelacionades en un àmbit territorial prou ben definit. De fet, el clúster està altament concentrat geogràficament, ja que dues comarques com la Vall d’Albaida i l’Alcoià-Comtat arrepleguen gran part de l’ocupació total.

La primera part de la jornada ha servit per a presentar diferents investigacions vinculades a les terres valencianes. En la vesprada, s’ha celebrat una taula redona que ve del món empresarial i institucional.

Nou Campusviu digital Nou Campusviu digital
Llancem un nou periòdic Campusviu digital i interactiu.
#CogeLoQueNecesites #CogeLoQueNecesites
Iniciativa promoguda per David Candel i Víctor Bujaldón.
Prevenir rebrots de la Covid-19 Prevenir rebrots de la Covid-19
Investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV dissenyen un model de previsió.
Els nostres estudiants a l’estranger Els nostres estudiants a l’estranger
Per la Covid-19, alguns es queden en les seues destinacions i altres tornen a Espanya.
Villenabot tornarà en 2021 amb format renovat Villenabot tornarà en 2021 amb format renovat
La il·lusió farà que el concurs es convertisca en un 'doble Villenabot' en 2021.
Màsters  Universitaris Màsters Universitaris
Obert el termini del 25 de maig al 12 de juny.
Podràs Podràs
Podràs triar la UPV per mil raons.