IV Workshop d’Economia Valenciana

Vora 40 professionals s’han inscrit a l’esdeveniment organitzat per la Fundació Nexe i celebrat al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

[ 18/10/2019 ]
IV Workshop d’Economia Valenciana

La Fundació Nexe ha organitzat el IV Wokshop d’Economia Valenciana. En aquesta ocasió ha estat coorganitzat pel Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV). La Sala de Graus ‘Roberto García Payá’ i la Sala Multiusos del campus han acollit les distintes activitats. Segons l’organització, en l’esdeveniment s’han inscrit vora 40 professionals.

La inauguració ha estat presentada per la prefectura d’estudis del campus, Begoña Cantó. A continuació ha donat la paraula a Manuel Expósito, president del comité organitzador, Miquel Lorente, director general d’Economia Sostenible i Alberto Belda, regidor d’Empresa i Ocupació de l’Ajuntament d’Alcoi.

Manuel Expósito indica que “és una oportunitat per al campus poder organitzar un esdeveniment com aquest amb la rellevància que té per al nostre territori. La valoració evidentment és positiva, perquè els assistents han sigut, no sols de la part acadèmica, sinó també de la part institucional i empresarial”.

IV Workshop

El sector tèxtil va ser un dels primers motors de la industrialització al País Valencià i un dels de major pes econòmic fins a mitjans del segle passat. Més recentment, el sector va experimentar una important reconversió per adaptar-se al nou entorn internacional caracteritzat per la creixent globalització de les activitats i la irrupció dels països emergents. Aquesta pèrdua de pes econòmic es va agreujar amb la profunda crisi que es va patir l'any 2008 i anys posteriors.

L’actual clúster tèxtil valencià va més enllà del sector en sentit estricte, englobant tota una sèrie d’activitats diverses però interrelacionades en un àmbit territorial prou ben definit. De fet, el clúster està altament concentrat geogràficament, ja que dues comarques com la Vall d’Albaida i l’Alcoià-Comtat arrepleguen gran part de l’ocupació total.

La primera part de la jornada ha servit per a presentar diferents investigacions vinculades a les terres valencianes. En la vesprada, s’ha celebrat una taula redona que ve del món empresarial i institucional.

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
La UPV entre les 100 millors universitats joves del món La UPV entre les 100 millors universitats joves del món
Segons el Young Universities Nature Index 2019.
I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil
Celebrat a l'IVAM Alcoi, va tenir un gran acolliment.
Benvinguda a alumnes de màsters universitaris Benvinguda a alumnes de màsters universitaris
Els estudiants han acudit al Saló de Plens de l'Ajuntament d'Alcoi.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.