La UPV entre les 100 millors universitats joves del món

Segons el Young Universities Nature Index 2019, la UPV ocupa el lloc 68 a nivell mundial i el segon lloc a Espanya.

[ 04/11/2019 ]
La UPV entre les 100 millors universitats jovens del món

Nature situa a la Universitat Politècnica de València entre les cent millors universitats del món. Així ho arreplega en el Young Universities Nature Index 2019, rànquing que analitza la investigació desenvolupada en el camp de les ciències naturals per universitats de tot el món amb menys de 50 anys d'antiguitat. La UPV ocupa actualment el lloc número 68 a nivell mundial. I en la classificació nacional, és la segona millor d'Espanya.

Per a la seua elaboració, el prestigiós grup de revistes científiques Nature analitza la investigació i les estratègies de cada universitat que els fa situar-se entre l'elit universitària internacional en el camp de les ciències naturals, àrea que comprèn la química, les ciències de la terra i mediambientals, les ciències de la vida i la física.

La clau: atracció de talent i treballs de recerca de gran qualitat

"Costa molt temps erigir centres d'investigació de qualitat i amb contingut, però si des d'un principi es reuneixen els ingredients adequats, milloren molt les possibilitats d'èxit. El que està aportant més resultats a les universitats incloses en el Nature Index Young, això és, les que compten amb 50 anys de trajectòria o menys, és potenciar l'atracció de talent i escalar en els rànquings gràcies a la realització de treballs de recerca de gran qualitat i a les seues col·laboracions", apunta Bec Crew, redactor cap del Nature Index.

En la seua anàlisi, Crew assenyala que moltes d'aquestes universitats “escapen a les tradicions que caracteritzen a institucions més antigues i destaquen per posseir una sòlida cultura interdisciplinària, un gran historial en innovació i una gran capacitat per a atraure alumnat més divers".

A partir de publicacions en 82 revistes d'alt impacte

Aquest rànquing d'universitats joves està basat en el Nature Index global, base de dades que Nature Research compila i publica des de l'any 2013 i que analitza les publicacions de 82 revistes acadèmiques d'alt impacte. Amb ell, ofereix un mapa de la investigació mundial d'alta qualitat.

Reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

La publicació de Nature torna a posar de manifest l'excel·lència de la Universitat Politècnica de València, reconeguda per tots els rànquings internacionals de primer nivell. A l'agost d'enguany, el rànquing de Shanghái, va situar per 15è any consecutiu a la UPV entre les 500 universitats de major qualitat del món. I la va consagrar com a millor politècnica d'Espanya.

A més, els altres dos principals rànquings d'universitats del món, QS i THE, avalen també en les seues últimes edicions el nivell docent de la UPV. Així, el mes de juny passat, el QS World University Rànquings, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, va situar a la UPV, per segon any consecutiu, entre les 350 millors universitats del món.

Per part seua, la revista Times Higher Education (THE) va reconèixer a la UPV com una de les 75 universitats més destacades d'Europa en l'àmbit de l'ensenyament, atorgant-li a la universitat valenciana la millor classificació de la seua història.

XIX Premis del Consell Social XIX Premis del Consell Social
Enrique Lores, l'ITQ, 13 estudiants i 6 docents, entre els 31 guardonats.
Màxima presencialitat possible Màxima presencialitat possible
Juan Ignacio Torregrosa López explica els detalls i novetats sobre el pròxim curs.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Bon estiu! Bon estiu!
El rector de la UPV, Francisco Mora, desitja unes felices vacances a tota la comunitat universitària.
Preinscripció al 100% Preinscripció al 100%
Existeix un altre període de preinscripció del 14 al 21 de setembre.
Pavelló esportiu convertit en gran aula Pavelló esportiu convertit en gran aula
A partir del curs 2020/2021, comptarà amb un aforament màxim de 330 estudiants.
Formalitza la teua matrícula Formalitza la teua matrícula
Coneix els terminis exactes i els passos a seguir.