La UPV entre les 100 millors universitats joves del món

Segons el Young Universities Nature Index 2019, la UPV ocupa el lloc 68 a nivell mundial i el segon lloc a Espanya.

[ 03/11/2019 ]
La UPV entre les 100 millors universitats jovens del món

Nature situa a la Universitat Politècnica de València entre les cent millors universitats del món. Així ho arreplega en el Young Universities Nature Index 2019, rànquing que analitza la investigació desenvolupada en el camp de les ciències naturals per universitats de tot el món amb menys de 50 anys d'antiguitat. La UPV ocupa actualment el lloc número 68 a nivell mundial. I en la classificació nacional, és la segona millor d'Espanya.

Per a la seua elaboració, el prestigiós grup de revistes científiques Nature analitza la investigació i les estratègies de cada universitat que els fa situar-se entre l'elit universitària internacional en el camp de les ciències naturals, àrea que comprèn la química, les ciències de la terra i mediambientals, les ciències de la vida i la física.

La clau: atracció de talent i treballs de recerca de gran qualitat

"Costa molt temps erigir centres d'investigació de qualitat i amb contingut, però si des d'un principi es reuneixen els ingredients adequats, milloren molt les possibilitats d'èxit. El que està aportant més resultats a les universitats incloses en el Nature Index Young, això és, les que compten amb 50 anys de trajectòria o menys, és potenciar l'atracció de talent i escalar en els rànquings gràcies a la realització de treballs de recerca de gran qualitat i a les seues col·laboracions", apunta Bec Crew, redactor cap del Nature Index.

En la seua anàlisi, Crew assenyala que moltes d'aquestes universitats “escapen a les tradicions que caracteritzen a institucions més antigues i destaquen per posseir una sòlida cultura interdisciplinària, un gran historial en innovació i una gran capacitat per a atraure alumnat més divers".

A partir de publicacions en 82 revistes d'alt impacte

Aquest rànquing d'universitats joves està basat en el Nature Index global, base de dades que Nature Research compila i publica des de l'any 2013 i que analitza les publicacions de 82 revistes acadèmiques d'alt impacte. Amb ell, ofereix un mapa de la investigació mundial d'alta qualitat.

Reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

La publicació de Nature torna a posar de manifest l'excel·lència de la Universitat Politècnica de València, reconeguda per tots els rànquings internacionals de primer nivell. A l'agost d'enguany, el rànquing de Shanghái, va situar per 15è any consecutiu a la UPV entre les 500 universitats de major qualitat del món. I la va consagrar com a millor politècnica d'Espanya.

A més, els altres dos principals rànquings d'universitats del món, QS i THE, avalen també en les seues últimes edicions el nivell docent de la UPV. Així, el mes de juny passat, el QS World University Rànquings, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, va situar a la UPV, per segon any consecutiu, entre les 350 millors universitats del món.

Per part seua, la revista Times Higher Education (THE) va reconèixer a la UPV com una de les 75 universitats més destacades d'Europa en l'àmbit de l'ensenyament, atorgant-li a la universitat valenciana la millor classificació de la seua història.

Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi Visita de Pedro Duque al Campus d’Alcoi
Va conèixer de primera mà la història que envolta el campus.
Acte d'Obertura del curs 2019/2020 Acte d'Obertura del curs 2019/2020
La conferència inaugural va ser impartida per Sra. Rosa Puchades Pla.
El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina El campus a la Fira Tots Sants de Cocentaina
De l'1 al 3, el Campus d'Alcoi de la UPV va estar present en la Fira Tots Sants de Cocentaina.
I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil I Trobada per a la dinamització del sector tèxtil
Celebrat a l'IVAM Alcoi, va tenir un gran acolliment.
Benvinguda a alumnes de màsters universitaris Benvinguda a alumnes de màsters universitaris
Els estudiants han acudit al Saló de Plens de l'Ajuntament d'Alcoi.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.