VIII edició del Concurs de Robòtica Mòbil

Organitzat el Grup de Robòtica i Mecatrònica de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (GROMEP), comptà amb un 20% més de participació.

[ 08/02/2020 ]
VIII Concurs de Robòtica Mòbil

El VIII Concurs de Robòtica Mòbil, organitzat pel Grup de Robòtica i Mecatrònica de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (GROMEP), s'ha celebrat un any més en el pavelló d'esports de l'Edifici Georgina Blanes, dins de la programació de la Setmana de la Ciència del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV).

L'esdeveniment, compta amb el patrocini de la Càtedra "Alcoi Ciutat del Coneixement" signada amb l'Ajuntament d'Alcoi, amb la Diputació d'Alacant, l'Obra Social de Caixa Ontinyent, i des de l'àmbit empresarial amb el suport de Multiscan Technologies. A més col·laboren el Col·legi Salesians Juan XXIII, ArduinoBlocks, IES Cotes Baixes i Compañía Levantina de Redutores SL.

La principal novetat d'aquesta edició ha sigut el taller d'ArduinoBlocks, impartit amb la col·laboració de Juan José López, creador de la plataforma ArduinoBlocks i de Salesians Joan XXIII. En menys d'una hora, els estudiants han pogut programar un robot imprès en 3D capaç de seguir una línia, d'evitar obstacles i de molt més.

Aquest concurs, ja consolidat, té com a objectiu fomentar la robòtica estimulant l'aprenentatge en continguts científics tals com les matemàtiques, física, informàtica i mecànica. L'edició de 2020 suposa un rècord de participació amb més de 430 estudiants, un 20% més que la passada edició. Tant el Concurs de Robòtica com el de programació amb AppInventor, celebrat el dimecres 5 de febrer, formen part de la programació de la Setmana de la Ciència.

Han participat instituts d'Alacant, Alcoi, Dénia, Oliva, Pego, Vilanova de Castelló, Gata de Gorgos, Castalla, València, Benissa i Ontinyent. El concurs va dirigit a alumnes/as pertanyents a centres educatius d'Educació Secundària, Batxillerat o Cicles Formatius de Formació Professional, entitats educatives i qualsevol afeccionat a la robòtica.

Ha consistit en les modalitats: Lluita Lliure, Lluita LEGO, Laberint, Siguelineas LEGO i Siguelineas LLIURE.

Els premiats:

Premis modalidat “Siguelineas LEGO”:
  • 1r classificat: Gimmy de l'IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalidat “Siguelineas Lliure (Pes Mosca)”:
  • 1r classificat: Hal 9000 de l'IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalidat “Siguelineas Lliure (Pes Ploma)”:
  • 1r classificat: The 13 Team del Col·legi Pureza de Maria Cid d'Ontinyent.
Premis modalidat “Siguelineas Lliure (Pes Pessat)”:
  • 1r classificat: Julio de l'IES Enric Valor de Pego.
Premis modalidat “Lucha LEGO“:
  • 1r classificat: Pinkiwinki de l'IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalidat “Lluita lliure“:
  • 1r classificat: Atlas de l'IES Las Fuentes de Villena.
Premis modalidat “Laberint LEGO“:
  • 1r classificat: Robot a Secas de l'IES Hermanos Amorós de Villena.
Premis modalidat “Laberint lliure“:
  • 1r classificat: Zoomer de l'IES Las Fuentes de Villena.

Podràs Podràs
Podràs triar la UPV per mil raons.
Màxima presencialitat possible Màxima presencialitat possible
Juan Ignacio Torregrosa López explica els detalls i novetats sobre el pròxim curs.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Màsters  Universitaris Màsters Universitaris
Obert el termini del 25 de maig al 12 de juny.
Beques i ajudes Beques i ajudes
Consulta les opcions oferides pel Ministeri, la GV i la UPV.
Cursos de valencià 2020-21 Cursos de valencià 2020-21
Nivells A2, B1, B2, C1 i C2. Inscripció fins al 18 de setembre.
Congrés Internacional de Direcció i Enginyeria de Projectes Congrés Internacional de Direcció i Enginyeria de Projectes
Finalitza la 24a edició del congrés.