ARWU 2020

El rànquing de Shanghái, internacionalment reconegut com l'indicador d'universitats més prestigiós del món, consolida a la UPV com a millor politècnica d'Espanya.

[ 01/09/2020 ]

L'Academic Rànquing of World Universities (ARWU), popularment conegut com el rànquing de Shanghái i considerat internacionalment com l'indicador d'universitats més prestigiós del món per l'objectivitat de la seua metodologia, reconeix la Universitat Politècnica de València (UPV) com la millor politècnica d'Espanya.

En els seus resultats, fets públics el passat 15 d'agost, ARWU, a més, ascendeix a la institució dirigida per Francisco Mora al rang 301-400, aconseguint d'aquesta manera un avanç significatiu respecte a l'edició de l'any anterior (401-500) -motivat, principalment, per lelevat nombre de científics altament citats entre els seus docents-, i sent l'única politècnica del país inclosa entre les 500 millors universitats del món.

El podi, en aquest àmbit, el completen la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), situada en el rang 501-600, i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que figura en el 701-800.

6a millor universitat espanyola

Creat en 2003, ARWU inclou per 16a vegada consecutiva a la UPV en l'elit universitària internacional i la situa, a més, com a 6a millor universitat d'Espanya, empatada amb l'Autònoma de Madrid, la Pompeu Fabra i la Universitat del País Basc.

En aquest sentit, la UPV aconsegueix també millorar la seua posició respecte a l'edició de 2019, en la qual ARWU la classificava en vuitè lloc.

Reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

Juntament amb ARWU 2020, també els altres dos principals rànquings d'universitats del món, QS i THE, avalen el nivell docent de la UPV. No en va, el mes de juny passat, la institució va aconseguir la seua segona millor marca històrica en el QS World University Rankings (326a del món), sent, així mateix, reconeguda també com a millor universitat de la Comunitat Valenciana. Abans, al març, la revista Times Higher Education (THE) va incloure a la UPV entre les 200 universitats amb major impacte social i econòmic del món, com a número u de les politècniques espanyoles en aqueix àmbit, i top 100 en fins a 6 dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l'ONU, destacant, especialment, en producció i consum responsable (16a a nivell global).

Smart Campus Smart Campus
TFG de l'estudiant d'ADE Ainoa Mataix.
Acte d'obertura de curs acadèmic 20/21 Acte d'obertura de curs acadèmic 20/21
La investigadora i experta en Intel·ligència Artificial, Nuria Oliver, ha sigut l'encarregada d'impartir la conferència inaugural.
Premis Repte SEAT Textile Challenge 2020 Premis Repte SEAT Textile Challenge 2020
Organitzat per la Càtedra AITEX-UPV.
Setmana de la Ciència 2020 Setmana de la Ciència 2020
Les conferències se celebraran del 16 al 20 de novembre.
Erasmus Mundus Erasmus Mundus
El Campus d'Alcoi de la UPV participa en un d'aquests programes.
Càtedra del Sector Tèxtil UPV Càtedra del Sector Tèxtil UPV
El conveni creat pretén millorar la competitivitat i modernitzar les pimes del sector tèxtil.
Classes a l'aire lliure Classes a l'aire lliure
De l'assignatura optativa 'Cooperació per al Desenvolupament'.