QueCovid.es

David Muñoz, Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon, estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica, han posat en marxa aquest cercador.

[ 04/11/2020 ]

Quatre estudiants del Campus d'Alcoi de la UPV han posat en marxa el cercador QueCovid.es. Es tracta d'una plataforma web que informa de totes les restriccions que han aplicat les diferents administracions per a frenar la Covid-19. La principal diferència amb la resta de cercadors similars és que les restriccions es poden conèixer a través del codi postal.

David Muñoz, desenvolupador principal i estudiant del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica apunta que "hi ha molta desinformació sobretot amb les restriccions", ja que "en cada comunitat autònoma són diferents". Assegura que "és important crear una plataforma on es reunisquen totes" i a més que "expliquen el context en què ens trobem".

Totes les dades que s'inclouen en aquest cercador estan extrets de fonts oficials. A més d'aquestes restriccions, actualitzen les dades epidemiològiques, amb la finalitat que l'usuari "entenga les restriccions que s'han aplicat" en cada territori. El projecte ha nascut per iniciativa pròpia de 4 estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica al campus alcoià. A més de David Muñoz, els altres estudiants que participen són Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon.

Ells se centren en contrastar la informació en documents oficials, cercar restriccions i comparar-les amb els butlletins oficials autonòmics i el BOE. La plataforma és lliure i d'ús gratuït. L'usuari només necessita conèixer el seu codi postal per a poder fer ús.

"Volem que la gent es consciencie del perquè d'aquestes mesures" i que no pensen que "estan per casualitat", apunta Muñoz. A més de que la ciutadania entenga les mesures, "volem que estiguen informats de tot el que es pot fer".

Més informació:

VIII ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora emprenedors VIII ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora emprenedors
El termini de presentació per a poder participar finalitzarà el 19 de febrer de 2021.
Docència i proves d'avaluació online
Es manté online fins al 20 de gener.
Nou equip directiu Nou equip directiu
Des de l'1 de gener de 2021, Pau Bernabeu és el director de l'EPSA.
FOTCIENCIA17 FOTCIENCIA17
Ja pots visitar FotCiencia17 en el Centre Comercial Alzamora.
IV Concurs ideaT-kids - UPV Campus d'Alcoi IV Concurs ideaT-kids - UPV Campus d'Alcoi
IdeaT-kids, un concurs emprenedor per a xiquets de 5º i 6º de Primària.
Premis Fundació BBVA Premis Fundació BBVA
Premis d'Investigació Societat Científica Informàtica d'Espanya.
Beques Leonardo. Fundació BBVA Beques Leonardo. Fundació BBVA
Destinades a recolzar directament el treball d'investigadors i creadors culturals.