Juan Ivorra, finalista del Premi SOCIEMAT

L'estudiant del Màster Universitari en Enginyeria, Processament i Caracterització de Materials (MUIPCM), Juan Ivorra, ha sigut finalista en aquest prestigiós premi.

[ 27/11/2020 ]

L'estudiant del Màster Universitari en Enginyeria, Processament i Caracterització de Materials (MUIPCM), Juan Ivorra, ha sigut finalista en el prestigiós Premi SOCIEMAT al millor Treball Final de Màster.

SOCIEMAT és la Societat espanyola de Materials i el seu TFM pretén dissenyar una placa de fixació cranial bioabsorbible.

L'objectiu del TFM, creat des del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), era oferir una alternativa a les plaques de fixació cranial actuals. Una placa de fixació cranial és un dispositiu mèdic que s'implementa en les persones que necessiten una reconstrucció del crani. En l'actualitat les plaques que s'utilitzen, generalment, són de titani o acer inoxidable. Segons Ivorra, "el problema que poden ocasionar aquestes plaques són xicotetes pertorbacions del crani que produeixen problemes estètics en el pacient com d'hipersensibilitat per alguns materials".

La utilització de nous materials amb polímers amb càrregues osteoconductores (les que ha utilitzat Ivorra en el seu TFM) pot millorar aquests problemes. Juan Ivorra assegura que "aquests materials es biodegraden amb el pas del temps sense ocasionar pertorbacions en els pacients".

A més de ser finalista en el premi SOCIEMAT, Juan Ivorra ha aconseguit una de les beques de Formació de Personal Universitari (FPU) que atorga el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Segons Rafael Balart, director acadèmic del MUIPCM, "aquestes beques són bastant complicades d'aconseguir en concurrència competitiva, ja que es concedeixen unes 20 en l'àrea de materials a Espanya cada any".

Quant al contracte de la beca FPU, Juan Ivorra conta que "els meus objectius són continuar formant-me en els diferents àmbits de l'enginyeria en els quals m'he anat especialitzant al llarg dels anys (mecànica, fabricació i materials)". Per a això "espere poder aprofitar al màxim la beca, realitzar la major quantitat de projectes possible i així generar el millor currículum investigador possible".

El MUIPCM

El 100% dels estudiants que cursen el Màster Universitari en Enginyeria, Processament i Caracterització de Materials (MUIPCM) aconsegueixen una ocupació, fins i tot, abans de finalitzar aquesta titulació.

Balart incideix que en aquest màster universitari "existeix un gran contacte entre alumne i professor, i s'intenta que cada estudiant puga créixer en la direcció que el necessita". El fet de cursar el MUIPCM permet des de realitzar estades en universitats d'altres països fins a incidir en la investigació, entre altres possibilitats.

VIII ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora emprenedors VIII ideaT UPV Campus d'Alcoi - Àgora emprenedors
El termini de presentació per a poder participar finalitzarà el 19 de febrer de 2021.
Docència i proves d'avaluació online
Es manté online fins al 20 de gener.
Nou equip directiu Nou equip directiu
Des de l'1 de gener de 2021, Pau Bernabeu és el director de l'EPSA.
FOTCIENCIA17 FOTCIENCIA17
Ja pots visitar FotCiencia17 en el Centre Comercial Alzamora.
IV Concurs ideaT-kids - UPV Campus d'Alcoi IV Concurs ideaT-kids - UPV Campus d'Alcoi
IdeaT-kids, un concurs emprenedor per a xiquets de 5º i 6º de Primària.
Premis Fundació BBVA Premis Fundació BBVA
Premis d'Investigació Societat Científica Informàtica d'Espanya.
Beques Leonardo. Fundació BBVA Beques Leonardo. Fundació BBVA
Destinades a recolzar directament el treball d'investigadors i creadors culturals.