Nova Seu Universitària a Mutxamel

Ha sigut presentada en el Saló de Plens de l'Ajuntament de Mutxamel.

[ 10/07/2015 ]
Presentació de la Seu Universitària de Mutxamel

Dijous passat 9 de juliol, a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Mutxamel, es va celebrar una roda de premsa conjunta per part de l'Ajuntament de Mutxamel i el Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València. L'objecte de la cita era donar a conèixer l'estat de les negociacions que s'estan duent a terme per a la implantació d'una seu Universitària en el municipi alacantí. Al mateix temps es reunien els equips de treball d'ambdós institucions per a començar a treballar en projectes en matèria de cultura, ocupabilitat i educació.

En la roda de premsa han participat, el director del Campus d'Alcoi de la UPV, Juan Ignacio Torregrosa, l'alcalde de Mutxamel, Sebastián Cañadas, el subdirector de l'Àrea de Relacions amb l'Entorn, Pablo Díaz, i el regidor d'Educació i Cultura, Rafael García.

Han informat sobre les negociacions, que ja estan prou avançades per a firmar el conveni de col·laboració en els pròxims mesos, la qual cosa implica que es posarà en marxa l'activitat de la seu per al curs 2015-16, previsiblement en el mes d'octubre.

L'alcalde ha mostrat satisfacció i gratitud de poder comptar amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de València considerada la millor universitat del país per a estudiar Enginyeria Química, la segona millor per a estudiar en Agricultura i Ciències Forestals i la 3a en Enginyeria Mecànica i Enginyeria Civil, estudis molt assetjar-nos a la realitat econòmic- social del municipi.

Aquest projecte naix amb un primer contacte en el mes de març, i la bona sintonia entre els representants de l'Ajuntament i campus d'Alcoi de la UPV han permès que en pocs mesos es pose en marxa este projecte que permet acostar l'educació superior i la investigació al municipi.

El director del campus d'Alcoi ha destacat la importància que tindrà la nova seu com a punt de connexió entre les capacitats del campus i les necessitats de l'entorn de la comarca d l'Alacantí, remarcant els beneficis que comportaran la presència de la UPV com referent d'estudis tecnològics i transmissors de ciència i coneixement a la societat, i ha fet molt insistència en l'efecte que això té en l'ocupabilitat.

Durant els pròxims mesos les reunions de treball seran pràcticament setmanals, perquè en el curs 2015-16 la futura Seu Universitària del campus d' Alcoi de la UPV a Mutxamel compte amb un bon programa d'activitats.

Vídeo de la roda de premsa de presentació:

Setmana de la Ciència 2019 Setmana de la Ciència 2019
La 16a Setmana de la Ciència ha sigut tot un èxit.
Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Jornades de Portes Obertes 2020-2021 Jornades de Portes Obertes 2020-2021
Per a pares i futurs alumnes el 28 de març de 2019.
Torna First Lego League Torna First Lego League
Tornem a organitzar el Torneig Classificatori de la Comunitat Valenciana First Lego League!
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.
Concert de Nadal 2019 Concert de Nadal 2019
18 de desembre al Teatre del col·legi Salesians.
Programa INCIDE de la UPV Programa INCIDE de la UPV
Matrícula oberta per als cursos del segon quadrimestre.