Campus d'Alcoi de la UPV

Nova Seu Universitària a Mutxamel

Ha sigut presentada en el Saló de Plens de l'Ajuntament de Mutxamel.

[ 10/07/2015 ]
Presentació de la Seu Universitària de Mutxamel

Dijous passat 9 de juliol, a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Mutxamel, es va celebrar una roda de premsa conjunta per part de l'Ajuntament de Mutxamel i el Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València. L'objecte de la cita era donar a conèixer l'estat de les negociacions que s'estan duent a terme per a la implantació d'una seu Universitària en el municipi alacantí. Al mateix temps es reunien els equips de treball d'ambdós institucions per a començar a treballar en projectes en matèria de cultura, ocupabilitat i educació.

En la roda de premsa han participat, el director del Campus d'Alcoi de la UPV, Juan Ignacio Torregrosa, l'alcalde de Mutxamel, Sebastián Cañadas, el subdirector de l'Àrea de Relacions amb l'Entorn, Pablo Díaz, i el regidor d'Educació i Cultura, Rafael García.

Han informat sobre les negociacions, que ja estan prou avançades per a firmar el conveni de col·laboració en els pròxims mesos, la qual cosa implica que es posarà en marxa l'activitat de la seu per al curs 2015-16, previsiblement en el mes d'octubre.

L'alcalde ha mostrat satisfacció i gratitud de poder comptar amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de València considerada la millor universitat del país per a estudiar Enginyeria Química, la segona millor per a estudiar en Agricultura i Ciències Forestals i la 3a en Enginyeria Mecànica i Enginyeria Civil, estudis molt assetjar-nos a la realitat econòmic- social del municipi.

Aquest projecte naix amb un primer contacte en el mes de març, i la bona sintonia entre els representants de l'Ajuntament i campus d'Alcoi de la UPV han permès que en pocs mesos es pose en marxa este projecte que permet acostar l'educació superior i la investigació al municipi.

El director del campus d'Alcoi ha destacat la importància que tindrà la nova seu com a punt de connexió entre les capacitats del campus i les necessitats de l'entorn de la comarca d l'Alacantí, remarcant els beneficis que comportaran la presència de la UPV com referent d'estudis tecnològics i transmissors de ciència i coneixement a la societat, i ha fet molt insistència en l'efecte que això té en l'ocupabilitat.

Durant els pròxims mesos les reunions de treball seran pràcticament setmanals, perquè en el curs 2015-16 la futura Seu Universitària del campus d' Alcoi de la UPV a Mutxamel compte amb un bon programa d'activitats.

Vídeo de la roda de premsa de presentació:

Les Festes del Campus d'Alcoi de la UPV 2019 ja tenen protagonistes Les Festes del Campus d'Alcoi de la UPV 2019 ja tenen protagonistes
La Gala de la Carabassa 2019 va donar inici als actes amb el lliurament de premis.
Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage Conferència a Alcoi de Jean-Pierre Sauvage
El Premi Nobel de Química 2016 imparteix una conferència a l’ IVAM CADA Alcoi.
44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi 44è Simposium de l’AEQCT al Campus d'Alcoi
En l'esdeveniment han participat 125 professionals.
Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D Les universitats valencianes reclamen mesures per a la I+D
RUVID ha presentat un document amb les seues reivindicacions.
Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT Lliurament de premis de la 6a edició del concurs ideaT
El projecte “Seren@ y a casa” del CIP FP Batoi d'Alcoi ha resultat guanyador.
Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19 Tercer certamen escolar de robòtica VILLENABOT 19
Tindrà lloc en l'IES Germans Amorós de Villena el 11 d'abril.
Jornades de Portes Obertes 2019-2020 Jornades de Portes Obertes 2019-2020
Per a pares i futurs alumnes el 6 d'abril de 2019.