Seu universitària del Campus d’Alcoi de la UPV a Villena

L'acord aconseguit amb el consistori villenense tindrà una durada de tres anys prorrogables. La seu estarà situada en l'edifici Colache.

[ 01/12/2015 ]
Rueda de prensa de presentación de la Sede Universitaria de Villena

El passat 1 de desembre va tindre lloc al despatx d'Alcaldia de l'Ajuntament de Villena la presentació als mitjans de comunicació de la localitat, la presentació de la nova seu universitària del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV). A l'acte van assistir En Francisco Javier Esquembre, Alcalde de Villena, Na Juana Cristina Sánchez Ríos, Regidora d'Educació de l'Ajt. de Villena, En Juan Ignacio Torregrosa, Director del Campus d’Alcoi de la UPV i En Pablo Díaz, Subdirector de l'Àrea de Relacions amb l'Entorno del Campus d’Alcoi de la UPV.

La de ciutat de Villena comptarà amb una seu universitària de la Universitat Politècnica de València (UPV) a l'edifici Colache després de l'acord al que han arribat l'Ajuntament i la direcció del Campus d’Alcoi de la UPV i que juntament amb la nova seu de Mutxamel, serà inaugurada a principis d'any.

El primer edil villenenc ha mostrat la seua satisfacció per aquest gran acord que segons les seues pròpies paraules “va a permetre ampliar l'oferta formativa a la nostra ciutat”. Per la seua part el Director del Campus d'Alcoi, una vegada exposada l'oferta tant formativa com en matèria d'investigació que es desenvolupa al campus, ha destacat “la importància d'estar prop de la font d'alumnes” en relació a la repercusió que aquesta seu universitària tindrà a Villena i el seu entorn.

El subdirector de l'Àrea de Relacions amb l'Entorn ha remarcat “la importància de l'empleabilitat després de finalitzar els estudis acadèmics” i ha emfatitzat la política de pràctiques remunerades a empreses que tenen per als seus estudis. Aquest acord anunciat avui es rubricarà a principis d'any i tindrà una durada de tres anys prorrogables.

La presència d'una nova seu universitària a Villena reforçarà la formació i complementarà l'oferta formativa i cultural de la ciutat. En aquest sentit la línia de treball de la UPV anirà encaminada a l'empleabilitat i l'emprenedurismoe cap els seus estudiants. “L'objectiu és trasladar el coneixement de forma propera” ha assenyalat Díaz.

La promoció de la tecnologia, la ciència i la seua transmissió a la ciutat de Villena es una altra de les prioritats d'aquest acord. “Gràcies a aquest conveni Villena participarà en programes d'investigació, innovació i promoció juntament amb les empreses de la ciutat” ha indicat la regidora d'Educació.

Tres grans àmbits de desenvolupament es voran reforçats d'aquesta unió. En primer lloc la formació mitjançant accions per a motivar els joves a la ciència i la tecnologia. El desenvolupament del territori amb l'ajuda per part de la universitat per tal d'el·laborar estratègies a través de projectes innovadors. Així com la ciència i la investigació a través de canals de comunicació que faciliten l'intercanvi de coneixement científic i la el·laboració d'estratègies per a la protecció del medi ambient a la nostra ciutat.

A l'actualitat ja està funcionant un equip de treball format per tècnics d'ambdues institucions per tal de programar un primer bloc d'activitats a desenvolupar a la nova seu universitària.

Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi Concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi
VII edició del concurs ideaT UPV Campus d’Alcoi - Àgora Emprenedors.
Finalitza 'Ciència en Acció' Finalitza 'Ciència en Acció'
XX edició en la qual han participat estudiants de més de 10 països.
Materials tèxtils que carreguen mòbils Materials tèxtils que carreguen mòbils
Els nous dispositius estan dissenyats per investigadors del Campus d'Alcoi de la UPV.
Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi Texdencia exposarà a l'IVAM CADA Alcoi
El Grup de Generació Espontània del Campus d'Alcoi participarà en una nova exposició.
Escola UPV destacada Escola UPV destacada
L'EPSA rep el premi 'Escola UPV destacada' en esports.
Programa esportiu 2019/20 Programa esportiu 2019/20
Programa esportiu 2019/20 del 1r quadrimestre.