Viatge cartogràfic a través dels nostres mapes: Del segle XVI al XIX

Del 15 al 28 de setembre en la Seu Universitària Banyeres de Mariola, en l'Espai d'Exposicions del Teatre.

[ 08/09/2016 ]
Viatge cartogràfic a través dels nostres mapes: Del segle XVI al XIX

Del 15 al 28 de setembre a l'Espai d'Exposicions del Teatre de la Seu Universitària de Banyeres de Mariola, tindrà lloc l'Exposició de Cartografia Valenciana pertanyent al fons patrimonial de la Fundació Giménez Lorente de la Universitat Politècnica de València.

L'exposició s'inaugurarà dijous que ve 15 de setembre a les 20h i podrà visitar-se de dijous a diumenge de 19h a 21h.

L'exposició

El Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València juntament amb la Fundació Giménez Lorente de la UPV portarà durant aquest curs acadèmic l'Exposició de Cartografia Valenciana pertanyent al fons patrimonial de la Fundació de manera itinerant per les seues Seus Universitàries.

L'objecte de l'exposició és el d'acostar al gran públic una col·lecció única i fascinant en la qual, a través d'atractius recursos lúdics, tècnics, didàctics i estètics, el visitant podrà endinsar-se en un viatge al meravellós procés de conformació de la nostra història com a territori mediterrani, amb una nova forma de mirar a la cartografia, deixant de costat la visió tècnica i dirigint la seua reflexió cap a la riquesa territorial de la nostra Comunitat. Pocs territoris posseeixen una cartografia històrica tan completa com els valencians.

Els visitants podran fer un recorregut de més 500 anys d'història del nostre territori a través de mapes, tresors documentals dipositats en la Fundació Giménez Lorente de la Universitat Politècnica de València.

La Fundació Luis Giménez Lorente de la Comunitat Valenciana adscrita a la Universitat Politècnica de València (UPV) és una entitat de caràcter educatiu, cultural, científic i de foment de la recerca, dedicada a l'estudi de fons cartobibliogràfics, la Cartografia, l'Enginyeria Cartogràfica i ciències afins, donant lloc ja a 3 tesis doctorals. Està instal·lada en l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la Universitat Politècnica de València (UPV). Compta amb un nombrós fons cartobibliogràfic de gran interès, molt especialment per a la cultura valenciana que abasten temes artístics, cartogràfics, històrics i principalment una àmplia cartografia històrica valenciana (atles i mapes dels segles XVI al XIX), oferint una visió global del bon fer cartogràfic de les diferents escoles europees productores de l'època.

L'exposició constarà de més de 30 mapes i portulans de diferents Escoles com la Flamenca, Italiana, Espanyola i Francesa del s. XVI al s. XIX. Aquesta Exposició es presentarà a Banyeres de Mariola, Mutxamel, Bocairent, Xàtiva, Villena i el Campus d’Alcoi.

Vídeo de la presentació de l'exposició:

La UPV supera amb nota l’inici de la docència virtual La UPV supera amb nota l’inici de la docència virtual
Més de 16.000 usuaris actius en Microsoft Teams i prop de 10.000 en Office 365.
Comunicat de Direcció Comunicat de Direcció
Restriccions en l'accés al Campus d'Alcoi.
Coronavirus Makers Coronavirus Makers
El Campus d'Alcoi de la UPV posa a disposició 7 impressores 3D.
Organització de la Docència Distància 2 Organització de la Docència Distància 2
Comunicat núm.2 de Direcció d'estudis.
Castelló, Alacant i València, entre les més beneficiades Castelló, Alacant i València, entre les més beneficiades
Les mesures per a lluitar contra el COVID-19 redueixen un 64% de mitjana la contaminació de l'aire a Espanya.
Noves mesures excepcionals Noves mesures excepcionals
L'última resolució del rector modifica el funcionament de la UPV.
Vicerectorat d'Alumnat Vicerectorat d'Alumnat
Comunicat del Vicerectorat d'Alumnat, Cultura i Esport.