Viatge cartogràfic a través dels nostres mapes: Del segle XVI al XIX

Del 15 al 28 de setembre en la Seu Universitària Banyeres de Mariola, en l'Espai d'Exposicions del Teatre.

[ 08/09/2016 ]
Viatge cartogràfic a través dels nostres mapes: Del segle XVI al XIX

Del 15 al 28 de setembre a l'Espai d'Exposicions del Teatre de la Seu Universitària de Banyeres de Mariola, tindrà lloc l'Exposició de Cartografia Valenciana pertanyent al fons patrimonial de la Fundació Giménez Lorente de la Universitat Politècnica de València.

L'exposició s'inaugurarà dijous que ve 15 de setembre a les 20h i podrà visitar-se de dijous a diumenge de 19h a 21h.

L'exposició

El Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València juntament amb la Fundació Giménez Lorente de la UPV portarà durant aquest curs acadèmic l'Exposició de Cartografia Valenciana pertanyent al fons patrimonial de la Fundació de manera itinerant per les seues Seus Universitàries.

L'objecte de l'exposició és el d'acostar al gran públic una col·lecció única i fascinant en la qual, a través d'atractius recursos lúdics, tècnics, didàctics i estètics, el visitant podrà endinsar-se en un viatge al meravellós procés de conformació de la nostra història com a territori mediterrani, amb una nova forma de mirar a la cartografia, deixant de costat la visió tècnica i dirigint la seua reflexió cap a la riquesa territorial de la nostra Comunitat. Pocs territoris posseeixen una cartografia històrica tan completa com els valencians.

Els visitants podran fer un recorregut de més 500 anys d'història del nostre territori a través de mapes, tresors documentals dipositats en la Fundació Giménez Lorente de la Universitat Politècnica de València.

La Fundació Luis Giménez Lorente de la Comunitat Valenciana adscrita a la Universitat Politècnica de València (UPV) és una entitat de caràcter educatiu, cultural, científic i de foment de la recerca, dedicada a l'estudi de fons cartobibliogràfics, la Cartografia, l'Enginyeria Cartogràfica i ciències afins, donant lloc ja a 3 tesis doctorals. Està instal·lada en l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la Universitat Politècnica de València (UPV). Compta amb un nombrós fons cartobibliogràfic de gran interès, molt especialment per a la cultura valenciana que abasten temes artístics, cartogràfics, històrics i principalment una àmplia cartografia històrica valenciana (atles i mapes dels segles XVI al XIX), oferint una visió global del bon fer cartogràfic de les diferents escoles europees productores de l'època.

L'exposició constarà de més de 30 mapes i portulans de diferents Escoles com la Flamenca, Italiana, Espanyola i Francesa del s. XVI al s. XIX. Aquesta Exposició es presentarà a Banyeres de Mariola, Mutxamel, Bocairent, Xàtiva, Villena i el Campus d’Alcoi.

Vídeo de la presentació de l'exposició:

Podràs Podràs
Podràs triar la UPV per mil raons.
Màxima presencialitat Màxima presencialitat
Juan Ignacio Torregrosa López explica els detalls i novetats sobre el pròxim curs.
El primer és LoPrimero El primer és LoPrimero
Eres alumne preuniversitari i vols estudiar el curs que ve al Campus d'Alcoi de la UPV?
Màsters  Universitaris Màsters Universitaris
Obert el termini del 25 de maig al 12 de juny.
Congrés Internacional de Direcció i Enginyeria de Projectes Congrés Internacional de Direcció i Enginyeria de Projectes
Finalitza la 24a edició del congrés.
Comunicat UPV sobre la docència Comunicat UPV sobre la docència
La institució habilitarà un model híbrid per al curs 2020/2021.
Biblioteca només per a préstec i devolució Biblioteca només per a préstec i devolució
Des del dimarts 7 de juliol en horari de 9 a 14 i de 15 a 20 hores.