Campus d'Alcoi de la UPV

Conferència i observació astronòmica. "El dia que el Sol s'apague"

A càrrec de Gonzalo Cao Cabeza de Vaca de l'Associació Astronòmica d'Alcoi.

[ 17/11/2014 ]
D. Gonzalo Cao Cabeza de Vaca durante la conferencia

El sábado 15 de noviembre de 2014 tuvo lugar la conferencia y observación astronómica "El día que el sol se apague" a cargo de D. Gonzalo Cao Cabeza de Vaca de la Asociación Astronómica de Alcoy en la Sede Universitaria de L'Olleria, en concreto en la Casa Santonja - Palau dels Marau.

Nos guste o no, nuestro destino como habitantes de la Tierra tiene un solo final: la muerte. Suena feo, no pensamos habitualmente en ello, pero es absolutamente real. La Tierra y todo lo que hay en ella desaparecerá con el Sol. Tal como ocurre -y ocurrirá- con todas las demás estrellas del Universo, el Sol morirá algún día. Pero ¿cómo se produce el proceso que acaba con la vida de una estrella?. No ocurrirá mañana pero ¿Cómo será ese momento? ¿Qué ocurrirá con el Sol?. Pretendemos explicar cómo tiene lugar el proceso por el cual una estrella moribunda se convierte en un monstruo capaz de arrasar gran parte del sistema planetario que lo rodea.

Lliurament de Premis IV Concurs START UPV Lliurament de Premis IV Concurs START UPV
El guanyador Denis Felst amb l'aplicació ‘My Host’.
Museu de Patrimoni Hidràulic de Mutxamel Museu de Patrimoni Hidràulic de Mutxamel
Projecte desenvolupat per la UPV i la Regidoria de Cultura de Mutxamel.
Premis del Consell Social de la UPV
El professor Ernesto Juliá i l'alumna Laura Fides, guardonats.
El Campus d’Alcoi, subcampió del Trofeu UPV El Campus d’Alcoi, subcampió del Trofeu UPV
Va aconseguir 40 punts, enfront dels 42 del campió.
Digitalització de l'arxiu de l’Escola Industrial d’Alcoi
Presentada el passat divendres 10 de maig.
U-Ranking 2019 U-Ranking 2019
La UPV, millor universitat d'Espanya en Docència i tercera en la classificació global
Praktikum 2019 Praktikum 2019
Per a estudiants de 1er de Batxillerat o de Cicles Formatius de Grau Superior.